Nadesłany przez: Hades dnia 6.04.2017, 17:40:00 394 odsłon

Diety redukcyjne 3 sposoby na pozbycie się tłuszczu z organizmu

3 sposoby na pozbycie się tłuszczu z organizmu
Najszybszą metodą na poprawienie sylwetki w krótkim czasie wcale nie jest trening do upadłego i nabieranie masy - dużo lepsze rezultaty daje spalenie zbędnego tłuszczu. Zgubienie brzuszka, wąska talia, naturalnie poszerzają górne partie ciała i sprawiają, że całość sylwetki poprawia się. Niestety, spalanie tłuszczu nie jest łatwe, a proces utrudnia jeszcze zbyt wiele porad i sposobów na odchudzanie. Dostępnych jest tak dużo preparatów, przyrządów i programów, że odnalezienie najlepszego sposobu zajmuje dużo czasu i bywa frustrujące. Większość ludzi niepotrzebnie jednak komplikuje sobie sprawę - w gruncie rzeczy spalanie tłuszczu nie jest takie trudne.

Tłuszcz pojawia się, kiedy zjadamy zbyt wiele kalorii, niż jesteśmy w stanie spalić. To prosta zależność, która dotyczy wszystkich bez wyjątku, także kulturystów. Tkanka tłuszczowa zatem u osób trenujących pojawia się, kiedy jedzą zbyt dużo lub trenują zbyt mało, albo w wyniku kombinacji obu tych czynników.

Kulturyści są nawet bardziej narażeni na otłuszczenie niż „zwykli” śmiertelnicy. Ci startujący często poza sezonem utrzymują się na specyficznej diecie w której dostarczają do organizmu dużo kalorii ponad limit spalania. W wyniku czego oczywiście tyją, przybierają na masie mięśniowej, ale także nabierają tłuszczu. Następnie w okresie przedstartowym dokonują cudów, żeby ową nadwagę zgubić i pozostawić mięśnie bez tkanki tłuszczowej. Wielu zawodników w okresie poza startowym ma od 10 do 15% tłuszczu w masie ciała. Jeżeli macie z tym problem, chcecie zgubić nadwagę i szybko poprawić swoją sylwetkę, to nawet jeśli nie jesteście kulturystami czynnie startującymi powinniście spróbować metod przez nich wykorzystywanych. Proponuje skupić się na 3 prostych zasadach.

1. Najlepszy przyjaciel kulturysty

Spacer, to spacer będzie najlepszym przyjacielem kulturysty. Nie mówimy tu bynajmniej o spacerze od łóżka do mikrofalówki lub lodówki, ale o prawdziwym długim spacerze, na powietrzu lub na stacjonarnej bieżni. Spacer jest doskonałym ćwiczeniem cardio, pozwalającym spalać tłuszcz i nadmiar spożywanych kalorii bez wypalania mięśni, w przeciwieństwie do biegania, które w nadmiarze powoduje spadek masy mięśniowej. Chodzenie wymaga większej cierpliwości, tłuszcz jest spalany wolniej, ale możecie być pewni, że przyrosty będą niezagrożone. Pamiętać należy, że dla kulturystów bieganie na długich dystansach, także na bieżni, jest niewskazane (przypomnijcie sobie tylko jak wyglądają biegacze długodystansowi). Nabierzcie zatem cierpliwości, a spacery dadzą wam spadek tkanki tłuszczowej bez zagrożenia masy mięśniowej - tylko pamiętajcie o systematyczności. Przydadzą się 2-4 sesje tygodniowo. Dosyć szybki marsz przez 30-60 minut.

W weekendy, w dniach odpoczynku od treningu można sobie pozwolić nawet na dłuższą „przechadzkę”, półtorej godziny pod górę sprawi, że tłuszcz będzie się palił w szybkim tempie. Zawodowi kulturyści często pozostają w formie przez cały rok. Przed startem zrzucają 5-6 kg zbędnej tkanki tłuszczowej, ale w przeciągu całego sezonu chronią się jak mogą przed stratami masy.



2. Dieta - niszczyciel tłuszczu

Chodzenie to dobry sposób na tłuszcz, ale wymagający dużej ilości czasu. Można znacznie przyspieszyć ten proces jeśli do ćwiczeń cardio dołożymy dobrą dietę. Myśląc o odchudzaniu należy przede wszystkim zadbać o dostarczenie w pożywieniu błonnika. Kulturyści bywają czasem niepotrzebnie przywiązani do białka i węglowodanów. W okresie spalania tłuszczu lub odchudzania błonnik jest wręcz niezbędny. Dwie największe zalety błonnika to blokowanie wchłaniania tłuszczu przy jednoczesnej niewielkiej ilości kalorii jaką sam zawiera. Potrawy z dużą zawartością błonnika przynoszą uczucie sytości, szybko zaspakajają głód. Podczas odchudzania spożywanie dużych ilości błonnika zapobiega odkładaniu się dodatkowego tłuszczu, przyspiesza również przemianę materii. Wiele produktów z dużą zawartością błonnika jest nisko kalorycznych, a nawet podczas procesu trawienia nie wykazuje żadnej kaloryczności. Jak ułożyć sobie dietę bogatą w błonnik? Przede wszystkim jadać dużo owoców i warzyw, nie obierać ze skórki, która zawiera mnóstwo błonnika. Także produkty zbożowe są bogate w to czego nam potrzeba, a także ryż, fasola, a nawet popcorn (tylko bez tłuszczu).

3. Cierpliwość to klucz do sukcesu

Ostatni z elementów, ale równie ważny. Jak zapewne się domyśleliście, podczas odchudzania także należy trenować. Jeżeli jednak zależy wam na szybkiej zmianie sylwetki także trening powinien być dostosowany do planu spalania tłuszczu. Sesja treningowa będzie się różnić od tej wykonywanej w normalnym trybie. Powinna być dosyć intensywna, bardziej niż normalnie, jednak nie na dużych ciężarach. Zbyt duże obciążenia prowadzić mogą do spalania tkanki mięśniowej.

Najważniejszym aspektem w całości naszego programu treningowego jest jednak wytrwałość i systematyczność. Tłuszczu można się pozbyć, trzeba jednak robić to z głową. Jeżeli spalamy go zbyt szybko, poprzez drakońska dietę i ćwiczenia najprawdopodobniej szybko powróci poprzez efekt jo-jo. Zbyt radykalny plan spowoduje także spalanie mięśni, na czym nikomu nie zależy. Na pocieszenie można tylko powiedzieć, że stosując się do wymienionych 3 prostych zasad uzyskujemy trwałe odchudzanie, bez efektu jo-jo i ryzyka strat masy mięśniowej, może w dłuższym czasie, ale coś za coś...

Stosując tę metodę przekonacie się, że odchudzanie nie wymaga wymyślnych urządzeń i stosowania podejrzanych ziółek. Wystarczy systematyczność i przestrzeganie absolutnie podstawowych zasad.