´╗┐ ─ćwiczenia na klatk─Ö piersiow─ů - Trening w kulturystyce - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7230
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

Reklamy


─ćwiczenia na klatk─Ö piersiow─ů

Nades┼éany przez Hades dnia 18.01.2006, 22:20:00 (122408 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝─ůc na plecach na p┼éaskiej ┼éawce uchwy─ç sztang─Ö nieco szerzej ni┼╝ szeroko┼Ť─ç bark├│w. Sztanga powinna by─ç trzymana bezpo┼Ťrednio nad klatk─ů piersiow─ů...




Wyciskanie w le┼╝eniu

Dzia┼éanie: Wyciskanie w le┼╝eniu ┼é─ůczy si─Ö z prac─ů mi─Ö┼Ťni piersiowych, naramiennych i triceps├│w.

Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝─ůc na plecach na p┼éaskiej ┼éawce uchwy─ç sztang─Ö nieco szerzej ni┼╝ szeroko┼Ť─ç bark├│w. Sztanga powinna by─ç trzymana bezpo┼Ťrednio nad klatk─ů piersiow─ů.

Ruch: Zwracaj uwag─Ö na to, aby ramiona kierowa┼éy si─Ö na boki, powoli zginaj r─Öce i opuszczaj sztang─Ö prosto do do┼éu, a┼╝ gryf dotknie ┼Ťrodkowej cz─Ö┼Ťci klatki piersiowej, nieco powy┼╝ej linii ┼é─ůcz─ůcej sutki, Nast─Öpnie wypchnij sztang─Ö do pozycji wyj┼Ťciowej i powtarzaj ruch, a┼╝ do wykonania zalecanej liczby powt├│rze─ů.

Wskaz├│wki treningowe: Nie zginaj grzbietu ani nie wstrzymuj oddechu. Zmniejsza to napi─Öcie trenowanych mi─Ö┼Ťni i mo┼╝e by─ç niebezpieczne dla zdrowia.

Rozpiętki na płaskiej ławce

Dzia┼éanie: ─ćwiczenie to wp┼éywa na rozw├│j mi─Ö┼Ťni piersiowych i naramiennych.

Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝─ůc na plecach na p┼éaskiej ┼éawce i trzymaj─ůc sztangielki w obu r─Ökach, wyprostuj r─Öce do g├│ry ponad klatk─Ö piersiow─ů.

Ruch: Utrzymuj─ůc r─Öce lekko zgi─Öte w ┼éokciach opuszczaj sztangielki na boki tak g┼é─Öboko, a┼╝ poczujesz silne rozci─ůgni─Öcie mi─Ö┼Ťni piersiowych. Ramiona powinny zej┼Ť─ç wyra┼║nie poni┼╝ej osi cia┼éa.

Wskazówki treningowe: Zwracaj uwagę na to, aby zrobić głęboki wdech w trakcie opuszczania sztangielek i silny wydech podczas wznoszenia ich po tym samym łuku do górnego położenia.

Przenoszenie sztangi za g┼éow─Ö le┼╝─ůc

Dzia┼éanie: ─ćwiczenie wp┼éywa na rozw├│j mi─Ö┼Ťni klatki piersiowej, triceps├│w, mi─Ö┼Ťni z─Öbatych oraz mi─Ö┼Ťni g├│rnej cz─Ö┼Ťci grzbietu, w szczeg├│lno┼Ťci mi─Ö┼Ťni najszerszych grzbietu.

Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝─ůc na ┼éawce na plecach, g┼éowa zwiesza si─Ö z jednego ko─ůca ┼éawki, sztanga le┼╝y na pod┼éodze za g┼éow─ů.

Ruch: Si─Ögnij do ty┼éu i chwy─ç sztang─Ö nieco w─Öziej ni┼╝ barki. Trzymaj─ůc r─Öce zgi─Öte w ┼éokciach, przenie┼Ť sztang─Ö ponad g┼éow─Ö. Wr├│─ç do pozycji wyj┼Ťciowej i powtarzaj.

Wskaz├│wki treningowe: W por├│wnaniu z przenoszeniem sztangi na wyprostowanych r─Ökach, przenoszenie z r─Ökami ugi─Ötymi pozwala na za┼éo┼╝enie du┼╝o wi─Ökszych ci─Ö┼╝ar├│w, przez co ruch jest korzystniejszy ze wzgl─Ödu na rozw├│j si┼éy i masy mi─Ö┼Ťniowej.

Wyciskanie na sko┼Ťnej ┼éawce

Dzia┼éanie: ─ćwiczenie to anga┼╝uje g├│rne cz─Ö┼Ťci mi─Ö┼Ťni piersiowych, przednie cz─Ö┼Ťci mi─Ö┼Ťni naramiennych oraz tricepsy.

Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝enie na plecach na ┼éawce sko┼Ťnej, g┼éow─ů do g├│ry. Oparcie ┼éawki ustawione pod k─ůtem 35 – 450 do poziomu.

Ruch: Trzymaj─ůc sztang─Ö uchwytem nieco szerszym od szeroko┼Ťci bark├│w, zdejmij j─ů ze stojak├│w. Wykonuj─ůc wdech, opuszczaj j─ů do do┼éu, do momentu dotkni─Öcia gryfem wierzcho┼éka klatki piersiowej. Nie robi─ůc ┼╝adnej przerwy, zacznij wypycha─ç sztang─Ö do g├│ry, jednocze┼Ťnie robi─ůc wydech.

Wskaz├│wki treningowe: Lepsze dokrwienie mi─Ö┼Ťni piersiowych uzyskuje si─Ö stosuj─ůc szerszy uchwyt i opuszczaj─ůc sztang─Ö do momentu zetkni─Öcia si─Ö gryfu z obojczykami.

Wyciskanie w le┼╝eniu, w─ůski uchwyt

Dzia┼éanie: ─ćwiczenie to w pierwszej kolej o┼Ťci oddzia┼éuje na mi─Ö┼Ťnie piersiowe (szczeg├│lnie na ich cz─Ö┼Ťci po┼éo┼╝one od strony mostka), na przednie cz─Ö┼Ťci mi─Ö┼Ťni naramiennych oraz na tricepsy.

Pozycja wyj┼Ťciowa: Le┼╝enie na plecach na p┼éaskiej ┼éawce, stopy p┼éasko przylegaj─ů do pod┼éogi dla lepszej r├│wnowagi, r─Öce uniesione do g├│ry. Uchwy─ç nachwytem gryf ┼Ťrednio obci─ů┼╝onej sztangi (odleg┼éo┼Ť─ç pomi─Ödzy palcami wskazuj─ůcymi r─ůk powinna wynosi─ç 10 – 15 cm)

Ruch: Zginaj─ůc r─Öce w stawach ┼éokciowych powoli opuszczaj sztang─Ö do do┼éu, a┼╝ gryf dotknie klatki piersiowej. Nast─Öpnie wypychaj ja powoli z powrotem do pozycji wyj┼Ťciowej.

Wskaz├│wki treningowe: Im szerszy uchwyt stosuje si─Ö w tym ─çwiczeniu, tym bardziej napr─Ö┼╝enia przenosz─ů si─Ö od strony mostka na zewn─Ötrzne cz─Ö┼Ťci mi─Ö┼Ťni piersiowych.
Ocena: 9.00 (8 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
2 + 8 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.