user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta

Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6688
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 17:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Reklamy


膯wiczenia na klatk臋 piersiow膮

Nades艂any przez Hades dnia 18.01.2006, 19:20:00 (122335 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Pozycja wyj艣ciowa: Le偶膮c na plecach na p艂askiej 艂awce uchwy膰 sztang臋 nieco szerzej ni偶 szeroko艣膰 bark贸w. Sztanga powinna by膰 trzymana bezpo艣rednio nad klatk膮 piersiow膮...

Wyciskanie w le偶eniu

Dzia艂anie: Wyciskanie w le偶eniu 艂膮czy si臋 z prac膮 mi臋艣ni piersiowych, naramiennych i triceps贸w.

Pozycja wyj艣ciowa: Le偶膮c na plecach na p艂askiej 艂awce uchwy膰 sztang臋 nieco szerzej ni偶 szeroko艣膰 bark贸w. Sztanga powinna by膰 trzymana bezpo艣rednio nad klatk膮 piersiow膮.

Ruch: Zwracaj uwag臋 na to, aby ramiona kierowa艂y si臋 na boki, powoli zginaj r臋ce i opuszczaj sztang臋 prosto do do艂u, a偶 gryf dotknie 艣rodkowej cz臋艣ci klatki piersiowej, nieco powy偶ej linii 艂膮cz膮cej sutki, Nast臋pnie wypchnij sztang臋 do pozycji wyj艣ciowej i powtarzaj ruch, a偶 do wykonania zalecanej liczby powt贸rze膮.

Wskaz贸wki treningowe: Nie zginaj grzbietu ani nie wstrzymuj oddechu. Zmniejsza to napi臋cie trenowanych mi臋艣ni i mo偶e by膰 niebezpieczne dla zdrowia.

Rozpi臋tki na p艂askiej 艂awce

Dzia艂anie: 膯wiczenie to wp艂ywa na rozw贸j mi臋艣ni piersiowych i naramiennych.

Pozycja wyj艣ciowa: Le偶膮c na plecach na p艂askiej 艂awce i trzymaj膮c sztangielki w obu r臋kach, wyprostuj r臋ce do g贸ry ponad klatk臋 piersiow膮.

Ruch: Utrzymuj膮c r臋ce lekko zgi臋te w 艂okciach opuszczaj sztangielki na boki tak g艂臋boko, a偶 poczujesz silne rozci膮gni臋cie mi臋艣ni piersiowych. Ramiona powinny zej艣膰 wyra藕nie poni偶ej osi cia艂a.

Wskaz贸wki treningowe: Zwracaj uwag臋 na to, aby zrobi膰 g艂臋boki wdech w trakcie opuszczania sztangielek i silny wydech podczas wznoszenia ich po tym samym 艂uku do g贸rnego po艂o偶enia.

Przenoszenie sztangi za g艂ow臋 le偶膮c

Dzia艂anie: 膯wiczenie wp艂ywa na rozw贸j mi臋艣ni klatki piersiowej, triceps贸w, mi臋艣ni z臋batych oraz mi臋艣ni g贸rnej cz臋艣ci grzbietu, w szczeg贸lno艣ci mi臋艣ni najszerszych grzbietu.

Pozycja wyj艣ciowa: Le偶膮c na 艂awce na plecach, g艂owa zwiesza si臋 z jednego ko膮ca 艂awki, sztanga le偶y na pod艂odze za g艂ow膮.

Ruch: Si臋gnij do ty艂u i chwy膰 sztang臋 nieco w臋ziej ni偶 barki. Trzymaj膮c r臋ce zgi臋te w 艂okciach, przenie艣 sztang臋 ponad g艂ow臋. Wr贸膰 do pozycji wyj艣ciowej i powtarzaj.

Wskaz贸wki treningowe: W por贸wnaniu z przenoszeniem sztangi na wyprostowanych r臋kach, przenoszenie z r臋kami ugi臋tymi pozwala na za艂o偶enie du偶o wi臋kszych ci臋偶ar贸w, przez co ruch jest korzystniejszy ze wzgl臋du na rozw贸j si艂y i masy mi臋艣niowej.

Wyciskanie na sko艣nej 艂awce

Dzia艂anie: 膯wiczenie to anga偶uje g贸rne cz臋艣ci mi臋艣ni piersiowych, przednie cz臋艣ci mi臋艣ni naramiennych oraz tricepsy.

Pozycja wyj艣ciowa: Le偶enie na plecach na 艂awce sko艣nej, g艂ow膮 do g贸ry. Oparcie 艂awki ustawione pod k膮tem 35 – 450 do poziomu.

Ruch: Trzymaj膮c sztang臋 uchwytem nieco szerszym od szeroko艣ci bark贸w, zdejmij j膮 ze stojak贸w. Wykonuj膮c wdech, opuszczaj j膮 do do艂u, do momentu dotkni臋cia gryfem wierzcho艂ka klatki piersiowej. Nie robi膮c 偶adnej przerwy, zacznij wypycha膰 sztang臋 do g贸ry, jednocze艣nie robi膮c wydech.

Wskaz贸wki treningowe: Lepsze dokrwienie mi臋艣ni piersiowych uzyskuje si臋 stosuj膮c szerszy uchwyt i opuszczaj膮c sztang臋 do momentu zetkni臋cia si臋 gryfu z obojczykami.

Wyciskanie w le偶eniu, w膮ski uchwyt

Dzia艂anie: 膯wiczenie to w pierwszej kolej o艣ci oddzia艂uje na mi臋艣nie piersiowe (szczeg贸lnie na ich cz臋艣ci po艂o偶one od strony mostka), na przednie cz臋艣ci mi臋艣ni naramiennych oraz na tricepsy.

Pozycja wyj艣ciowa: Le偶enie na plecach na p艂askiej 艂awce, stopy p艂asko przylegaj膮 do pod艂ogi dla lepszej r贸wnowagi, r臋ce uniesione do g贸ry. Uchwy膰 nachwytem gryf 艣rednio obci膮偶onej sztangi (odleg艂o艣膰 pomi臋dzy palcami wskazuj膮cymi r膮k powinna wynosi膰 10 – 15 cm)

Ruch: Zginaj膮c r臋ce w stawach 艂okciowych powoli opuszczaj sztang臋 do do艂u, a偶 gryf dotknie klatki piersiowej. Nast臋pnie wypychaj ja powoli z powrotem do pozycji wyj艣ciowej.

Wskaz贸wki treningowe: Im szerszy uchwyt stosuje si臋 w tym 膰wiczeniu, tym bardziej napr臋偶enia przenosz膮 si臋 od strony mostka na zewn臋trzne cz臋艣ci mi臋艣ni piersiowych.
Ocena: 9.00 (8 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

Inne artyku艂y
8.05.2014, 11:13:04 - Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 kreatyny
18.11.2013, 12:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego m臋偶czyzny
18.06.2013, 19:11:04 - Wisz膮cy triceps - jak pozby膰 si臋 problemu?
2.04.2013, 22:29:58 - Dieta na mas臋 - osoba o wadze 58 kg
18.03.2013, 23:46:57 - W臋glowodany po treningu
18.03.2013, 23:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i biceps贸w
12.03.2013, 21:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
26.02.2013, 6:00:00 - Co je艣膰 na 艣niadanie?
25.02.2013, 20:07:35 - 膯wiczenia rozgrzewkowe i wych艂adzaj膮ce
25.02.2013, 19:53:18 - Kai Greene – biografia
 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
1 + 5 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.