user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6736
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=20
Reklamy


Przerwa w treningu - czy strac臋 to, co ju偶 wypracowa艂em?

Nades艂any przez Hades dnia 19.01.2006, 20:50:00 (14374 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Wielu ludzi, nie wykluczaj膮c kulturyst贸w, porzuca w podr贸偶y swe zdrowe 偶ywieniowe nawyki. Bary szybkiej obs艂ugi oferuj膮ce frytki i hamburgery n臋c膮, bo s膮 wygodne i oszcz臋dzaj膮 czas. S艂u偶bowe obiady tak偶e nie s膮 na og贸艂 przygotowywane z my艣l膮 o smuk艂ej sylwetce...

O treningu i od偶ywianiu si臋 po za domem.

膯wiczenia 艣wietnie Ci id膮. Mi臋艣nie rosn膮 i jeste艣 coraz silniejszy. Czy偶 mo偶e by膰 lepiej? S艂ysz臋 jednak, ze musisz wyjecha膰 na jaki艣 czas i martwisz si臋, 偶e w ten spos贸b zaprzepa艣cisz dotychczasowe osi膮gni臋cia. Czy rzeczywi艣cie kilkudniowa przerwa w treningu mo偶e przekre艣li膰 to, co ju偶 zdoby艂e艣?
Na szcz臋艣cie nie ma si臋, czego obawia膰. Mo偶esz si臋 uspokoi膰 i odpr臋偶y膰. Je艣li w艂a艣ciwie zaplanujesz taki wakacyjny czy s艂u偶bowy wyjazd, to bior膮c pod uwag臋 fakt, i偶 z pewno艣ci膮 potrzebujesz odpoczynku, kilkudniowy urlop mo偶e by膰 bardzo korzystny dla twego organizmu. Aby jak najefektywniej wykorzysta膰 czas, kt贸ry sp臋dzasz z dala od domu i rutynowych trening贸w, zwr贸膰 uwag臋 na kilka nast臋puj膮cych element贸w;

1. Po pierwsze – dieta, od偶ywki, woda.
Wielu ludzi, nie wykluczaj膮c kulturyst贸w, porzuca w podr贸偶y swe zdrowe 偶ywieniowe nawyki. Bary szybkiej obs艂ugi oferuj膮ce frytki i hamburgery n臋c膮, bo s膮 wygodne i oszcz臋dzaj膮 czas. S艂u偶bowe obiady tak偶e nie s膮 na og贸艂 przygotowywane z my艣l膮 o smuk艂ej sylwetce.
Mo偶esz jednak mimo wszystko zje艣膰 szybko i tanio, a jednocze艣nie zdrowo i po偶ywnie. Zamawiaj po prostu sa艂atki – doprawione niskokalorycznymi sosami!
Wi臋kszo艣膰 takich sa艂atek czy sur贸wek dostarczy ci odpowiedniej ilo艣ci w臋glowodan贸w, pewnej ilo艣ci bia艂ka, kt贸re mo偶esz uzupe艂ni膰 odpowiednimi od偶ywkami, i nieco t艂uszczu.
Je艣li jesz co艣 poza domem, staraj si臋, by by艂y to produkty pieczone lub, grillowane, nie za艣 sma偶one, natomiast pieczone ziemniaki i ry偶 spo偶ywaj bez t艂uszczu. Sos do sa艂atek zamawiaj oddzielnie.
Radz臋 ci te偶 zabra膰 ze sob膮 dodatkowe od偶ywki. Cz臋sto nie b臋dziesz mia艂 okazji je艣膰 tego, co powiniene艣, ale to nie mo偶e sta膰 si臋 dla Ciebie 偶adnym usprawiedliwieniem. We藕 ze sob膮 od偶ywki, zw艂aszcza aminokwasy i witamin臋 C, i stosuj je w razie potrzeby.
Odwodnienie bez w膮tpienia stanowi najwi臋kszy problem w podr贸偶y. Zastan贸w si臋, ile razy w czasie wakacji albo w czasie za艂atwienia s艂u偶bowych spraw przy艂apywa艂e艣 si臋 na tym, 偶e prawie ca艂y dzie膮 nie pi艂e艣 wody?
Najlepszym rozwi膮zaniem jest, zatem noszenie ze sob膮 butelki z wod膮, cz臋ste popijanie z niej i regularne uzupe艂nianie jej zawarto艣ci. Postaraj si臋 wypija膰 przynajmniej 8 – 10 szklanek wody dziennie. Je艣li nie mo偶esz pi膰 wody, pij soki, ale spr贸buj jednocze艣nie zrezygnowa膰 z napoj贸w kofeinowych i z alkoholu.

2. Po drugie – b膮d藕 pomys艂owy.
Trening w podr贸偶y stawia przed tob膮 nowe zadania. Przede wszystkim trzeba znale藕膰 si艂owni臋, a nast臋pnie odpowiedni sprz臋t do 膰wicze膮. Chocia偶 zmiana atmosfery mo偶e by膰 inspiruj膮ca, to b臋dziesz mia艂 zapewne ochot臋 na nieco l偶ejsze og贸lnorozwojowe 膰wiczenia, zostawiaj膮c sobie te trudne i wyczerpuj膮ce na nasz, kiedy znajdziesz si臋 z powrotem w domu.
Nawet w hotelu mo偶esz jednak odby膰 udany trening. Spr贸buj wykonywa膰 pompki (stosuj膮c zr贸偶nicowane rozstawienie przedramion, tak by oddzia艂ywa膰 zar贸wno na mi臋艣nie klatki piersiowej, jak i na mi臋sie膮 tr贸jg艂owy ramienia), sk艂ony tu艂owia na mi臋艣nie brzucha, unoszenie przedramion np. z krzes艂em na bicepsy, a pr贸cz tego jeszcze mo偶esz biega膰 po schodach 膰wicz膮c mi臋艣nie n贸g i poprawiaj膮c wydolno艣膰 sercowo-naczyniow膮.

Sam b臋dziesz zdziwiony, jak takie pro艣ciutkie 膰wiczenia mog膮 oddzia艂ywa膰 na mi臋艣nie, zachowuj膮c ich rozmiar i napi臋cie.
Nie rozpaczaj, je艣li nie uda ci si臋 znale藕膰 偶adnej si艂owni albo nie b臋dziesz mia艂 na to czasu. W ko膮cu te nietypowe treningi podr贸偶ne nie b臋d膮 trwa艂y przez ca艂y rok.

3. Po trzecie - 偶adnych nocnych Mark贸w
Z regu艂y w podr贸偶y chodzimy p贸藕no spa膰. 呕ycie nocne ma swoje dobre strony, ale ma te偶 z艂e, zw艂aszcza je艣li oznacza brak wypoczynku.
Organizm potrzebuje okre艣lonej ilo艣ci snu, w czasie kt贸rego regeneruje si臋 i ro艣nie. Je艣li mu to utrudniasz pozbawiaj膮c si臋 kilku godzin snu, nie mo偶esz oczekiwa膰 maksymalnego przyrostu mi臋艣ni. Czy zatem nocne balowanie jest tego warte?

4. Po czwarte – niepowtarzalna okazja
Wielu czo艂owych kulturyst贸w wykorzystuje okres wakacji na zastanowienie si臋 nad wieloma sprawami. Przebywanie z dala od codziennej rutyny stwarza okazj臋 do tw贸rczego podej艣cia do w艂asnego treningu. Otworz膮 si臋 przed tob膮 nowe perspektywy i b臋dziesz wiedzia艂, jak uczyni膰 sw贸j trening lepszym. Z pewnego dystansu 艂atwiej ci b臋dzie opracowa膰 program treningu na najbli偶sze miesi膮ce.

Je艣li potrafisz utrzyma膰 regularny rytm 膰wicze膮, snu, jedzenia i picia, wyjazd z domu mo偶e by膰 dla ciebie bardzo korzystny. Je艣li jeste艣 na wakacjach, ciesz si臋 z nich. Powiniene艣 czerpa膰 przyjemno艣膰 z takiej odmiany, zw艂aszcza 偶e wakacje stanowi膮 jeden z element贸w zdrowego stylu 偶ycia.
Ocena: 10.00 (2 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

Inne artyku艂y
28.07.2014, 16:24:07 - Wyprosty n贸g na maszynie
8.05.2014, 14:13:04 - Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 kreatyny
18.11.2013, 15:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego m臋偶czyzny
18.06.2013, 22:11:04 - Wisz膮cy triceps - jak pozby膰 si臋 problemu?
3.04.2013, 1:29:58 - Dieta na mas臋 - osoba o wadze 58 kg
19.03.2013, 2:46:57 - W臋glowodany po treningu
19.03.2013, 2:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i biceps贸w
13.03.2013, 0:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
26.02.2013, 9:00:00 - Co je艣膰 na 艣niadanie?
25.02.2013, 23:07:35 - 膯wiczenia rozgrzewkowe i wych艂adzaj膮ce
 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
6 - 1 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.