´╗┐ Przerwa w treningu - czy strac─Ö to, co ju┼╝ wypracowa┼éem? - Porady dla zaawansowanych - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7226
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

Reklamy


Przerwa w treningu - czy stracę to, co już wypracowałem?

Nades┼éany przez Hades dnia 19.01.2006, 20:50:00 (14533 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Wielu ludzi, nie wykluczaj─ůc kulturyst├│w, porzuca w podr├│┼╝y swe zdrowe ┼╝ywieniowe nawyki. Bary szybkiej obs┼éugi oferuj─ůce frytki i hamburgery n─Öc─ů, bo s─ů wygodne i oszcz─Ödzaj─ů czas. S┼éu┼╝bowe obiady tak┼╝e nie s─ů na og├│┼é przygotowywane z my┼Ťl─ů o smuk┼éej sylwetce...




O treningu i od┼╝ywianiu si─Ö po za domem.

─ćwiczenia ┼Ťwietnie Ci id─ů. Mi─Ö┼Ťnie rosn─ů i jeste┼Ť coraz silniejszy. Czy┼╝ mo┼╝e by─ç lepiej? S┼éysz─Ö jednak, ze musisz wyjecha─ç na jaki┼Ť czas i martwisz si─Ö, ┼╝e w ten spos├│b zaprzepa┼Ťcisz dotychczasowe osi─ůgni─Öcia. Czy rzeczywi┼Ťcie kilkudniowa przerwa w treningu mo┼╝e przekre┼Ťli─ç to, co ju┼╝ zdoby┼ée┼Ť?
Na szcz─Ö┼Ťcie nie ma si─Ö, czego obawia─ç. Mo┼╝esz si─Ö uspokoi─ç i odpr─Ö┼╝y─ç. Je┼Ťli w┼éa┼Ťciwie zaplanujesz taki wakacyjny czy s┼éu┼╝bowy wyjazd, to bior─ůc pod uwag─Ö fakt, i┼╝ z pewno┼Ťci─ů potrzebujesz odpoczynku, kilkudniowy urlop mo┼╝e by─ç bardzo korzystny dla twego organizmu. Aby jak najefektywniej wykorzysta─ç czas, kt├│ry sp─Ödzasz z dala od domu i rutynowych trening├│w, zwr├│─ç uwag─Ö na kilka nast─Öpuj─ůcych element├│w;

1. Po pierwsze – dieta, od┼╝ywki, woda.
Wielu ludzi, nie wykluczaj─ůc kulturyst├│w, porzuca w podr├│┼╝y swe zdrowe ┼╝ywieniowe nawyki. Bary szybkiej obs┼éugi oferuj─ůce frytki i hamburgery n─Öc─ů, bo s─ů wygodne i oszcz─Ödzaj─ů czas. S┼éu┼╝bowe obiady tak┼╝e nie s─ů na og├│┼é przygotowywane z my┼Ťl─ů o smuk┼éej sylwetce.
Mo┼╝esz jednak mimo wszystko zje┼Ť─ç szybko i tanio, a jednocze┼Ťnie zdrowo i po┼╝ywnie. Zamawiaj po prostu sa┼éatki – doprawione niskokalorycznymi sosami!
Wi─Ökszo┼Ť─ç takich sa┼éatek czy sur├│wek dostarczy ci odpowiedniej ilo┼Ťci w─Öglowodan├│w, pewnej ilo┼Ťci bia┼éka, kt├│re mo┼╝esz uzupe┼éni─ç odpowiednimi od┼╝ywkami, i nieco t┼éuszczu.
Je┼Ťli jesz co┼Ť poza domem, staraj si─Ö, by by┼éy to produkty pieczone lub, grillowane, nie za┼Ť sma┼╝one, natomiast pieczone ziemniaki i ry┼╝ spo┼╝ywaj bez t┼éuszczu. Sos do sa┼éatek zamawiaj oddzielnie.
Radz─Ö ci te┼╝ zabra─ç ze sob─ů dodatkowe od┼╝ywki. Cz─Östo nie b─Ödziesz mia┼é okazji je┼Ť─ç tego, co powiniene┼Ť, ale to nie mo┼╝e sta─ç si─Ö dla Ciebie ┼╝adnym usprawiedliwieniem. We┼║ ze sob─ů od┼╝ywki, zw┼éaszcza aminokwasy i witamin─Ö C, i stosuj je w razie potrzeby.
Odwodnienie bez w─ůtpienia stanowi najwi─Ökszy problem w podr├│┼╝y. Zastan├│w si─Ö, ile razy w czasie wakacji albo w czasie za┼éatwienia s┼éu┼╝bowych spraw przy┼éapywa┼ée┼Ť si─Ö na tym, ┼╝e prawie ca┼éy dzie─ů nie pi┼ée┼Ť wody?
Najlepszym rozwi─ůzaniem jest, zatem noszenie ze sob─ů butelki z wod─ů, cz─Öste popijanie z niej i regularne uzupe┼énianie jej zawarto┼Ťci. Postaraj si─Ö wypija─ç przynajmniej 8 – 10 szklanek wody dziennie. Je┼Ťli nie mo┼╝esz pi─ç wody, pij soki, ale spr├│buj jednocze┼Ťnie zrezygnowa─ç z napoj├│w kofeinowych i z alkoholu.

2. Po drugie – b─ůd┼║ pomys┼éowy.
Trening w podr├│┼╝y stawia przed tob─ů nowe zadania. Przede wszystkim trzeba znale┼║─ç si┼éowni─Ö, a nast─Öpnie odpowiedni sprz─Öt do ─çwicze─ů. Chocia┼╝ zmiana atmosfery mo┼╝e by─ç inspiruj─ůca, to b─Ödziesz mia┼é zapewne ochot─Ö na nieco l┼╝ejsze og├│lnorozwojowe ─çwiczenia, zostawiaj─ůc sobie te trudne i wyczerpuj─ůce na nasz, kiedy znajdziesz si─Ö z powrotem w domu.
Nawet w hotelu mo┼╝esz jednak odby─ç udany trening. Spr├│buj wykonywa─ç pompki (stosuj─ůc zr├│┼╝nicowane rozstawienie przedramion, tak by oddzia┼éywa─ç zar├│wno na mi─Ö┼Ťnie klatki piersiowej, jak i na mi─Ösie─ů tr├│jg┼éowy ramienia), sk┼éony tu┼éowia na mi─Ö┼Ťnie brzucha, unoszenie przedramion np. z krzes┼éem na bicepsy, a pr├│cz tego jeszcze mo┼╝esz biega─ç po schodach ─çwicz─ůc mi─Ö┼Ťnie n├│g i poprawiaj─ůc wydolno┼Ť─ç sercowo-naczyniow─ů.

Sam b─Ödziesz zdziwiony, jak takie pro┼Ťciutkie ─çwiczenia mog─ů oddzia┼éywa─ç na mi─Ö┼Ťnie, zachowuj─ůc ich rozmiar i napi─Öcie.
Nie rozpaczaj, je┼Ťli nie uda ci si─Ö znale┼║─ç ┼╝adnej si┼éowni albo nie b─Ödziesz mia┼é na to czasu. W ko─ůcu te nietypowe treningi podr├│┼╝ne nie b─Öd─ů trwa┼éy przez ca┼éy rok.

3. Po trzecie - ┼╝adnych nocnych Mark├│w
Z regu┼éy w podr├│┼╝y chodzimy p├│┼║no spa─ç. ┼╗ycie nocne ma swoje dobre strony, ale ma te┼╝ z┼ée, zw┼éaszcza je┼Ťli oznacza brak wypoczynku.
Organizm potrzebuje okre┼Ťlonej ilo┼Ťci snu, w czasie kt├│rego regeneruje si─Ö i ro┼Ťnie. Je┼Ťli mu to utrudniasz pozbawiaj─ůc si─Ö kilku godzin snu, nie mo┼╝esz oczekiwa─ç maksymalnego przyrostu mi─Ö┼Ťni. Czy zatem nocne balowanie jest tego warte?

4. Po czwarte – niepowtarzalna okazja
Wielu czo┼éowych kulturyst├│w wykorzystuje okres wakacji na zastanowienie si─Ö nad wieloma sprawami. Przebywanie z dala od codziennej rutyny stwarza okazj─Ö do tw├│rczego podej┼Ťcia do w┼éasnego treningu. Otworz─ů si─Ö przed tob─ů nowe perspektywy i b─Ödziesz wiedzia┼é, jak uczyni─ç sw├│j trening lepszym. Z pewnego dystansu ┼éatwiej ci b─Ödzie opracowa─ç program treningu na najbli┼╝sze miesi─ůce.

Je┼Ťli potrafisz utrzyma─ç regularny rytm ─çwicze─ů, snu, jedzenia i picia, wyjazd z domu mo┼╝e by─ç dla ciebie bardzo korzystny. Je┼Ťli jeste┼Ť na wakacjach, ciesz si─Ö z nich. Powiniene┼Ť czerpa─ç przyjemno┼Ť─ç z takiej odmiany, zw┼éaszcza ┼╝e wakacje stanowi─ů jeden z element├│w zdrowego stylu ┼╝ycia.
Ocena: 10.00 (2 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
2 + 6 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.