Przerwa w treningu - czy stracę to, co już wypracowałem? - Porady dla zaawansowanych - Artykuły - Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta






Reklamy

Zaloguj się...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapamiętaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj się!

Reklama

Wybierz kategorię artykułów

Sprawdź swoją wiedzę

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi się...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
Późnym wieczorem
W weekend
 
Głosów łącznie: 8019
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=20
Reklamy


Przerwa w treningu - czy stracę to, co już wypracowałem?

Nadesłany przez Hades dnia 19.01.2006, 20:50:00 (14785 odsłon) Więcej wiadomości tego samego autora
Wielu ludzi, nie wykluczając kulturystów, porzuca w podróży swe zdrowe żywieniowe nawyki. Bary szybkiej obsługi oferujące frytki i hamburgery nęcą, bo są wygodne i oszczędzają czas. Służbowe obiady także nie są na ogół przygotowywane z myślą o smukłej sylwetce...




O treningu i odżywianiu się po za domem.

Ćwiczenia świetnie Ci idą. Mięśnie rosną i jesteś coraz silniejszy. Czyż może być lepiej? Słyszę jednak, ze musisz wyjechać na jakiś czas i martwisz się, że w ten sposób zaprzepaścisz dotychczasowe osiągnięcia. Czy rzeczywiście kilkudniowa przerwa w treningu może przekreślić to, co już zdobyłeś?
Na szczęście nie ma się, czego obawiać. Możesz się uspokoić i odprężyć. Jeśli właściwie zaplanujesz taki wakacyjny czy służbowy wyjazd, to biorąc pod uwagę fakt, iż z pewnością potrzebujesz odpoczynku, kilkudniowy urlop może być bardzo korzystny dla twego organizmu. Aby jak najefektywniej wykorzystać czas, który spędzasz z dala od domu i rutynowych treningów, zwróć uwagę na kilka następujących elementów;

1. Po pierwsze – dieta, odżywki, woda.
Wielu ludzi, nie wykluczając kulturystów, porzuca w podróży swe zdrowe żywieniowe nawyki. Bary szybkiej obsługi oferujące frytki i hamburgery nęcą, bo są wygodne i oszczędzają czas. Służbowe obiady także nie są na ogół przygotowywane z myślą o smukłej sylwetce.
Możesz jednak mimo wszystko zjeść szybko i tanio, a jednocześnie zdrowo i pożywnie. Zamawiaj po prostu sałatki – doprawione niskokalorycznymi sosami!
Większość takich sałatek czy surówek dostarczy ci odpowiedniej ilości węglowodanów, pewnej ilości białka, które możesz uzupełnić odpowiednimi odżywkami, i nieco tłuszczu.
Jeśli jesz coś poza domem, staraj się, by były to produkty pieczone lub, grillowane, nie zaś smażone, natomiast pieczone ziemniaki i ryż spożywaj bez tłuszczu. Sos do sałatek zamawiaj oddzielnie.
Radzę ci też zabrać ze sobą dodatkowe odżywki. Często nie będziesz miał okazji jeść tego, co powinieneś, ale to nie może stać się dla Ciebie żadnym usprawiedliwieniem. Weź ze sobą odżywki, zwłaszcza aminokwasy i witaminę C, i stosuj je w razie potrzeby.
Odwodnienie bez wątpienia stanowi największy problem w podróży. Zastanów się, ile razy w czasie wakacji albo w czasie załatwienia służbowych spraw przyłapywałeś się na tym, że prawie cały dzieą nie piłeś wody?
Najlepszym rozwiązaniem jest, zatem noszenie ze sobą butelki z wodą, częste popijanie z niej i regularne uzupełnianie jej zawartości. Postaraj się wypijać przynajmniej 8 – 10 szklanek wody dziennie. Jeśli nie możesz pić wody, pij soki, ale spróbuj jednocześnie zrezygnować z napojów kofeinowych i z alkoholu.

2. Po drugie – bądź pomysłowy.
Trening w podróży stawia przed tobą nowe zadania. Przede wszystkim trzeba znaleźć siłownię, a następnie odpowiedni sprzęt do ćwiczeą. Chociaż zmiana atmosfery może być inspirująca, to będziesz miał zapewne ochotę na nieco lżejsze ogólnorozwojowe ćwiczenia, zostawiając sobie te trudne i wyczerpujące na nasz, kiedy znajdziesz się z powrotem w domu.
Nawet w hotelu możesz jednak odbyć udany trening. Spróbuj wykonywać pompki (stosując zróżnicowane rozstawienie przedramion, tak by oddziaływać zarówno na mięśnie klatki piersiowej, jak i na mięsieą trójgłowy ramienia), skłony tułowia na mięśnie brzucha, unoszenie przedramion np. z krzesłem na bicepsy, a prócz tego jeszcze możesz biegać po schodach ćwicząc mięśnie nóg i poprawiając wydolność sercowo-naczyniową.

Sam będziesz zdziwiony, jak takie prościutkie ćwiczenia mogą oddziaływać na mięśnie, zachowując ich rozmiar i napięcie.
Nie rozpaczaj, jeśli nie uda ci się znaleźć żadnej siłowni albo nie będziesz miał na to czasu. W koącu te nietypowe treningi podróżne nie będą trwały przez cały rok.

3. Po trzecie - żadnych nocnych Marków
Z reguły w podróży chodzimy późno spać. Życie nocne ma swoje dobre strony, ale ma też złe, zwłaszcza jeśli oznacza brak wypoczynku.
Organizm potrzebuje określonej ilości snu, w czasie którego regeneruje się i rośnie. Jeśli mu to utrudniasz pozbawiając się kilku godzin snu, nie możesz oczekiwać maksymalnego przyrostu mięśni. Czy zatem nocne balowanie jest tego warte?

4. Po czwarte – niepowtarzalna okazja
Wielu czołowych kulturystów wykorzystuje okres wakacji na zastanowienie się nad wieloma sprawami. Przebywanie z dala od codziennej rutyny stwarza okazję do twórczego podejścia do własnego treningu. Otworzą się przed tobą nowe perspektywy i będziesz wiedział, jak uczynić swój trening lepszym. Z pewnego dystansu łatwiej ci będzie opracować program treningu na najbliższe miesiące.

Jeśli potrafisz utrzymać regularny rytm ćwiczeą, snu, jedzenia i picia, wyjazd z domu może być dla ciebie bardzo korzystny. Jeśli jesteś na wakacjach, ciesz się z nich. Powinieneś czerpać przyjemność z takiej odmiany, zwłaszcza że wakacje stanowią jeden z elementów zdrowego stylu życia.
Ocena: 10.00 (2 głosów) - Oceń tę wiadomość -

 
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze są zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomość*
Kod potwierdzenia*
1 + 6 = ?  
Wpisz wynik wyrażenia
Możesz spróbować tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artykułów dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materiału.