user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6753
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Reklamy


3 sekrety idealnej kondycji

Nades艂any przez Hades dnia 19.01.2006, 21:00:00 (14132 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Staraj膮c si臋 uzyskiwa膰 przyrosty masy, trzeba dba膰 o to, by insulina we krwi zawsze by艂a na odpowiednio wysokim poziomie. Tylko tak mo偶na zwi臋kszy膰 znacznie transport glukozy oraz pewnych aminokwas贸w do mi臋艣ni.

Sekret 1
Uzyskujcie przyrosty masy mi臋艣niowej poprzez manipulowanie spo偶yciem w臋glowodan贸w.

Staraj膮c si臋 uzyskiwa膰 przyrosty masy, trzeba dba膰 o to, by insulina we krwi zawsze by艂a na odpowiednio wysokim poziomie. Tylko tak mo偶na zwi臋kszy膰 znacznie transport glukozy oraz pewnych aminokwas贸w do mi臋艣ni. Ilo艣ci insuliny zwi臋ksza si臋 po spo偶yciu w臋glowodan贸w. Wiadomo, 偶e mog膮 one odk艂ada膰 si臋 w postaci t艂uszczu. Aby pogodzi膰 obie rzeczy – powi臋ksza膰 ilo艣膰 insuliny we krwi i spo偶ywa膰 bezpiecznie w臋glowodany, nale偶y umie膰 wybra膰 odpowiednie ich rodzaje i dobra膰 ilo艣ci.

Na pewno nale偶y si臋ga膰 po 藕r贸d艂a naturalnych w臋glowodan贸w, jak ry偶, d偶emy, ziemniaki, pe艂noziarniste p艂atki i pieczywa itp. Powoduj膮 one stopniowe uwalnianie insuliny i utrzymywanie si臋 jej na r贸wnomiernym poziomie. Unika膰 trzeba w臋glowodan贸w rafinowanych i wysoko przetworzonych, jak cukier. Te wch艂aniaj膮 si臋 zbyt szybko, insulina jest wydzielana kr贸tko i w bardzo du偶ych ilo艣ciach, co prowadzi do odk艂adania ich w postaci t艂uszczu.

Spo偶ycie w臋glowodan贸w przez kulturyst臋 powinno waha膰 si臋 w granicach 400-500 gram贸w dziennie. Jednym ze sposob贸w na dostarczenie sobie szybko cz臋艣ci tej dawki jest spo偶ywanie suplement贸w zawieraj膮cych w臋glowodan zwany maltodekstryn膮.

Sekret 2
Spalajcie t艂uszcz, reguluj膮c spo偶ycie bia艂ek i w臋glowodan贸w.

Spalanie t艂uszczu wymaga obni偶enia ilo艣ci insuliny we krwi i zwi臋kszenia ilo艣ci glukagenu, hormonu umo偶liwiaj膮cego wykorzystanie kom贸rek t艂uszczowych jako 藕r贸d艂a energii. Najpro艣ciej jest to osi膮gn膮膰, spo偶ywaj膮c wi臋cej bia艂ek i mniej w臋glowodan贸w. Zasad膮 jest tutaj utrzymanie stosunku obu tych makrosk艂adnik贸w diety w granicach 1:1 lub 1:1,5.

Zmniejszeniu ilo艣ci spo偶ywanych w臋glowodan贸w mo偶e towarzyszy膰 spadek ilo艣ci energii. Aby go skompensowa膰 mo偶na do diety w艂膮czy膰 suplementacj臋 MCT – co prawda jest to t艂uszcz, ale szybko si臋 wch艂ania i oddaje zawart膮 energi臋.

Sekret 3
Uzyskacie silne, twarde mi臋艣nie spo偶ywaj膮c w艂a艣ciwe bia艂ka.

Bia艂ka, ze wzgl臋du na swoj膮 rol臋 w dostarczaniu aminokwas贸w potrzebnych do wzrostu i regeneracji kom贸rek mi臋艣niowych, s膮 kluczem do osi膮gania odpowiedniej twardo艣ci mi臋艣ni. Podstawowym pytaniem b臋dzie tutaj to, ile bia艂ek potrzebujemy.

Ameryka膮skie s艂u偶by medyczne po badaniach i konsultacjach uzna艂y, 偶e dzienna dawka bia艂ek powinna wynosi膰 0,8 g/kg masy cia艂a. Oznacza to, 偶e wa偶膮cy 90 kg kulturysta powinien spo偶ywa膰 ich co najmniej 72 gramy dziennie. Tak si臋 jednak sk艂ada, 偶e dawka ta zosta艂a obliczona dla przeci臋tnego, prowadz膮cego siedz膮cy tryb 偶ycia cz艂owieka – a kultury艣ci do przeci臋tnych si臋 raczej nie zaliczaj膮...

Inn膮 metod膮 wyznaczenia wysoko艣ci dziennego zapotrzebowania na bia艂ko jest badanie bilansu azotowego w organizmie. Neutralny bilans azotowy oznacza, 偶e organizm tyle samo bia艂ek buduje co traci. Gdy zaczyna wi臋cej traci膰, ni偶 budowa膰, powstaje ujemny bilans azotowy. M贸wi膮c pro艣ciej, w takim wypadku cz艂owiek traci mas臋 mi臋艣niow膮! Stan ujemny bilansu azotowego jest cz臋sto powodowany zbyt ostr膮, selektywn膮 diet膮.

Gdy w organizmie wi臋cej bia艂ek powstaje, ni偶 jest rozk艂adanych, m贸wimy o dodatnim (pozytywnym) bilansie azotowym. Naukowcy stwierdzili, 偶e organizm wykazuj膮cy dodatni bilans azotowy potrzebuje od 23 do 178% wi臋cej bia艂ek, ni偶 wynosi przeci臋tna dawka. Poza tym nieadekwatno艣膰 dziennej zalecanej dawki w przypadku kulturyst贸w wykazano naukowo. Dziesi臋ciu kulturyst贸w trenowa艂o intensywnie i spo偶ywa艂o tylko 1,8 grama bia艂ek/kg masy cia艂a. Po zako膮czeniu okresu trening贸w okaza艂o si臋, 偶e organizmy czterech spo艣r贸d nich wykazuj膮 ujemny bilans azotowy. Z kolei w innym badaniu, w kt贸rym ilo艣膰 spo偶ywanych bia艂ek waha艂a si臋 w granicach 2,1 – 3,3 g/kg masy cia艂a wykazano, 偶e spo偶ywaj膮cy tak膮 diet臋 i intensywnie trenuj膮cy kultury艣ci notowali zar贸wno przyrost masy mi臋艣niowej, jak i si艂y.

Jasno wida膰, 偶e kultury艣ci musz膮 spo偶ywa膰 odpowiednie, znacznie wi臋ksze od przeci臋tnych dawki bia艂ek, by utrzyma膰 pozytywny bilans azotowy. Indywidualne dawki mog膮 si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od wielu czynnik贸w, jak trening czy poziom rozwoju.

Bez spo偶ywania bia艂ek na odpowiednim poziomie organizm cz艂owieka nie jest w stanie regenerowa膰 istniej膮cych tkanek mi臋艣niowych, ani kszta艂towa膰 nowych. Wed艂ug moich do艣wiadcze膮, optymaln膮 dawk膮 dla trenuj膮cych, chc膮cych powi臋ksza膰 mas臋 mi臋艣ni kulturyst贸w b臋dzie ilo艣膰 pomi臋dzy 2,5 – 3 gramy/kg masy cia艂a. Dwa gramy z tej dawki powinny pochodzi膰 z takich 藕r贸de艂, jak dr贸b, ryby, jaja, od偶ywki bia艂kowe, natomiast pozosta艂a cz臋艣膰 z innych rodzaj贸w 偶ywno艣ci, np. warzyw zawieraj膮cych du偶e ilo艣ci bia艂ek (fasoli, kukurydzy).
Ocena: 7.00 (2 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

Inne artyku艂y
28.07.2014, 16:24:07 - Wyprosty n贸g na maszynie
8.05.2014, 14:13:04 - Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 kreatyny
18.11.2013, 15:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego m臋偶czyzny
18.06.2013, 22:11:04 - Wisz膮cy triceps - jak pozby膰 si臋 problemu?
3.04.2013, 1:29:58 - Dieta na mas臋 - osoba o wadze 58 kg
19.03.2013, 2:46:57 - W臋glowodany po treningu
19.03.2013, 2:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i biceps贸w
13.03.2013, 0:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
26.02.2013, 9:00:00 - Co je艣膰 na 艣niadanie?
25.02.2013, 23:07:35 - 膯wiczenia rozgrzewkowe i wych艂adzaj膮ce
 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
0 + 2 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.