´╗┐ 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů - Porady dla pocz─ůtkuj─ůcych - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7204
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://testosterone.pl
Reklamy


10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů

Nades┼éany przez Hades dnia 24.01.2006, 10:00:00 (414324 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
By oszcz─Ödzi─ç wam czasu i k┼éopotu oto 10 wskaz├│wek jak sprawi─ç by anabolizm wskoczy┼é na wy┼╝sze obroty, jak wytworzy─ç dodatni bilans azotowy - by napakowa─ç mi─Ö┼Ťnie trzeba dostarcza─ç do organizmu wi─Öcej azotu (z bia┼éka i wskutek treningu) ni┼╝ organizm wydala na drodze naturalnych przemian metabolicznych.




Masa mi─Ö┼Ťniowa jest najistotniejszym elementem okre┼Ťlaj─ůcym budow─Ö fizyczn─ů. R├│wnanie na budow─Ö masy mi─Ö┼Ťniowej ma trzy sk┼éadowe: prawid┼éow─ů strategi─Ö od┼╝ywiania, intensywny trening i nowoczesne suplementy. Nie jest to ┼╝adna skomplikowana nauka, ale te┼╝ ma swoje kruczki. By oszcz─Ödzi─ç wam czasu i k┼éopotu oto 10 wskaz├│wek jak sprawi─ç by anabolizm wskoczy┼é na wy┼╝sze obroty, jak wytworzy─ç dodatni bilans azotowy - by napakowa─ç mi─Ö┼Ťnie trzeba dostarcza─ç do organizmu wi─Öcej azotu (z bia┼éka i wskutek treningu) ni┼╝ organizm wydala na drodze naturalnych przemian metabolicznych.

RADA 1: Nacisk na faz─Ö negatywn─ů.
Przyrost mi─Ö┼Ťni jest logiczn─ů konsekwencj─ů ich skurcz├│w. Zazwyczaj podkre┼Ťla si─Ö rol─Ö fazy koncentrycznej skurczu, gdy mi─Ösie─ů si─Ö skraca ale rozci─ůganie mi─Ö┼Ťnia w fazie koncentrycznej (negatywnej), gdy mi─Ösie─ů si─Ö wyd┼éu┼╝a utrzymuj─ůc sta┼ée napi─Öcie, te┼╝ bezpo┼Ťrednio powoduje przyrost mi─Ö┼Ťni. Nacisk na faz─Ö negatywn─ů to prosta technika przeci─ů┼╝enia mi─Ösni i u┼éatwienia radykalnego przyrostu ich masy.

RADA 2: Jedz ryby.
T┼éuste ryby - jak naprzyk┼éad ┼éoso┼Ť dostarczaj─ů tak zwanych omega-3 kwas├│w t┼éuszczowych. Dzi─Öki nim mi─Ö┼Ťnie staj─ů si─Ö bardziej wra┼╝liwe na dzia┼éanie insuliny. Zatem - mi─Ö┼Ťnie spalaj─ů zapasy glikogenu, a do mi─Ö┼Ťni wchodz─ů aminokwasy i jednocze┼Ťnie oszcz─Ödzane s─ů rezerwy glutaminy.

RADA 3: Zwi─Öksz spo┼╝ycie sodu.
S├│d jest podstawowym minera┼éem niezb─Ödnie koniecznym do przyrostu mi─Ö┼Ťni. Ma on z┼é─ů reputacj─Ö, gdy┼╝ moze powodowa─ç retencje wody - znienawidzon─ů przez przygotowuj─ůcych si─Ö do zawod├│w kulturyst├│w. Ale z drugiej strony s├│d u┼éatwia magazynowanie glikogenu i wch┼éanianie aminokwas├│w, a tak┼╝e zwi─Öksza wra┼╝liwo┼Ť─ç mi─Ösni na dzia┼éanie insuliny.

RADA 4: Koniec z aerobikiem.
─ćwiczenia aerobowe maj─ů niekorzystny wp┼éyw na budowanie masy. Aerobik upo┼Ťledza zar├│wno przyrost mocy, jak i regeneracje mi─Ö┼Ťni, spalaj─ůc cenny glikogen i aminokwasy o rozga┼é─Özionych ┼éa─ůcuchach. Dodanie masy to najlepszy spos├│b na podwy┼╝szenie tempa podstawowej przemiany materii. Im jest ono wy┼╝sze, tym wi─Öcej kalorii zostaje spalone i ┼éatwiej jest utrzyma─ç szczup┼é─ů sylwetk─Ö.

RADA 5: Podno┼Ť wybuchowo.
Ca┼ékowita si┼éa, jaka mi─Ö┼Ťnie s─ů w stanie wygenerowa─ç jest proporcjonalna do przyrostu mi─Ö┼Ťni, jaki zdo┼éasz osi─ůgn─ů─ç. Si┼éa to masa (ci─Ö┼╝ar jaki podnosisz) razy przy┼Ťpieszenie (pr─Ödko┼Ť─ç z jak─ů wypychasz ci─Ö┼╝ar pokonuj─ůc jego op├│r). By wygenerowa─ç wi─Öksz─ů si┼é─Ö, nale┼╝y stopniowo zwi─Öksza─ç obci─ů┼╝enie, ale podnosi─ç wybuchowo - w tym kontek┼Ťcie po prostu zwi─Öksz pr─Ödko┼Ť─ç podczas drugiej po┼éowy powt├│rze─ů.

RADA 6: Dramatycznie zwi─Öksz liczb─Ö kalorii przez trzy dni.
Nigdy nie osi─ůgniesz dodatniego bilansu azotowego na diecie niskokalorycznej. By zbudowa─ç now─ů mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů i zapewni─ç mi─Ö┼Ťniom regeneracje, potrzeba surowc├│w: w─Öglowodan├│w, bia┼éka i t┼éuszcz├│w. Zwi─Ökszaj─ůc spo┼╝ycie kalorii o 50% (np. z 3000 kalorii dziennie do 4500) przez trzy dni, mo┼╝na pobudzi─ç wzrost nie powoduj─ůc przytycia (lub tylko nieznacznie). Chodzi o to, by ograniczy─ç zwi─Ökszon─ů poda┼╝ kalorii do wyznaczonych trzech dni; zdo┼éasz wtedy pobudzi─ç wzrost dzi─Öki lepszej wra┼╝liwo┼Ťci mi─Ö┼Ťni na insulin─Ö oraz zapewnisz dop┼éyw w─Öglowodan├│w w celu zmagazynowania glikogenu. Je┼Ťli jeste┼Ť przetrenowany nie przyrastaj─ů Ci mi─Ö┼Ťnie, spr├│buj tej metody. Prawdopodobnie dodatkowe kalorie u┼éatwiaj─ů anabolizm, zanim od┼éo┼╝y si─Ö t┼éuszcz. Dlatego trzeba ograniczy─ç zwi─Ökszon─ů o po┼éow─Ö poda┼╝ kalorii do trzech dni. Po tym okresie wr├│─ç do normalnej poda┼╝y kalorii - pobudzi┼ée┼Ť ju┼╝ wzrost swojej nowej masy bez dodania nie chcianego t┼éuszczu.

RADA 7: Odpoczywaj.
Wielu kulturyst├│w nie jest w stanie zwi─Ökszy─ç masy, poniewa┼╝ ci─ůgle trenuj─ů, a zatem ich mi─Ö┼Ťnie nie mog─ů sie w pe┼éni zregenerowa─ç. Bior─ůc kilka dni wolnego uzupe┼éniasz zapasy glikogenu, zwi─Ökszasz anabolizm i pozwalasz na powr├│t do optymalnego poziomu hormon├│w takich jak testosteron i kortyzol.

RADA 8: Jedz w ┼Ťrodku nocy.
Anabolizm wi─ů┼╝e si─Ö z nadmiarem kalorii. Jak dobrze wiesz kultury┼Ťci jedz─ů cztery do sze┼Ťciu razy na dob─Ö, by zwi─Ökszy─ç wch┼éanianie sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych i zapewni─ç sta┼éy dop┼éyw w─Öglowodan├│w, bia┼éem i t┼éuszcz├│w. Zwi─Öksz liczb─Ö posi┼ék├│w z czterech do sze┼Ťciu dodaj─ůc proteinowy nap├│j w ┼Ťrodku nocy, co dodatkowo pobudzi przyrost.

RADA 9: Zwi─Ökszaj si┼é─Ö podnosz─ůc ci─Ö┼╝ary.
Mi─Ö┼Ťnie reaguj─ů na trening na trzy sposoby. Gdy robisz du┼╝o powt├│rze─ů (powy┼╝ej 15), ro┼Ťnie wytrzyma┼éo┼Ť─ç mi─Ö┼Ťni, bez towarzysz─ůcego zwi─Ökszania ich rozmiar├│w i si┼éy. 6 do 12 powt├│rze─ů - ilo┼Ť─ç na kt├│rej najcz─Ö┼Ťciej polegaj─ů kultury┼Ťci - powoduje zar├│wno wzrost wymiar├│w jak i si┼éy mi─Ö┼Ťni. Ci─Ö┼╝arowcy na og├│┼é robi─ů ma┼éo powt├│rze─ů, 2 do 4 w serii co g┼é├│wnie zapewnia i niewielkie powi─Ökszenie. Je┼Ťli jednak przez pewien czas b─Ödziesz podnosi┼é ci─Ö┼╝ary robi─ůc ma┼éo powt├│rze─ů, to - gdy nast─Öpnie wr├│cisz do swoich 6-12 powt├│rze─ů - b─Ödziesz silniejszy. Zasada brzmi: wi─Öksza si┼éa r├│wna sie wi─Öksze napi─Öcie mi─Ö┼Ťni, r├│wna si─Ö wi─Ökszy przyrost.

RADA 10: Uzupe┼énij wielk─ů tr├│jk─Ö: Glutamin─Ö, Kreatyn─Ö i BCAA.
Glutamina znana jest jako aminokwas odporno┼Ťci. Gdy jeste┼Ť poddany ci─ůg┼éemu stresowi zwi─ůzanemu z diet─ů i treningiem, uk┼éad immunologiczny za┼éamuje si─Ö i uwalnia do krwi glutamin─Ö. Niskie st─Ö┼╝enie glutaminy hamuje przyrost mi─Ö┼Ťni. Dlatego tak wa┼╝ne jest jej uzupe┼énianie.

Kreatyna zwi─ůzana jest z wi─Öksz─ů moc─ů i zdolno┼Ťci─ů do wi─Ökszej produkcji adezynotr├│jfosforanu (ATP) - kt├│ry jest chemicznym paliwem dla treningu i przyrostu. Uzupe┼éniania kreatyny pozwala kulturystom podnie┼Ť─ç st─Ö┼╝enie kreatyny w mi─Ö┼Ťniach a dzi─Öki temu zwi─Ökszy─ç ich moc i ilo┼Ť─ç ATP, bez tego ca┼éego t┼éuszczu kt├│rym by┼éby┼Ť obarczony gdyby┼Ť pobiera┼é kreatyne wy┼é─ůcznie z krwii.

Aminokwasy o rozga┼é─Özionym ┼éa┼äcuchu, czyli BCAA, s┼éu┼╝─ů jako paliwo gdy wyczerpane s─ů zapasy glikogenu. Dodanie ich do twojego programu ┼╝ywieniowego pozwoli zwi─Ökszy─ç dodatni bilans azotowy, zapobiegaj─ůc katabolizmowi wynik┼éemu w skutek przetrenowania i zbyt restrykcyjnej diiety.
Ocena: 7.00 (55 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 07.09.2008, 15:32  Zaktualizowany: 07.09.2008, 15:32
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
Moja ┼╝ona jest Dietetyczk─ů, to co jest tu napisane jest ┼Ťmieszne i niedo┼╝eczne powino zosta─ç usuni─Öte bo tylko ludzie ucierpi─ů na zdrowiu!
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 20.08.2009, 12:34  Zaktualizowany: 20.08.2009, 12:34
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
twoj stary predzej ucierpi nie znasz sie to sie nie wypowiadaj won do zony niech faszeruje cie dietetycznymi sucharkami nie dziw sie tylko jak beda sie na ciebie rzucac
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 04.12.2011, 22:20  Zaktualizowany: 04.12.2011, 22:20
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 05.03.2012, 18:00  Zaktualizowany: 05.03.2012, 18:00
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
doklanie, niech spada do zonki.
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 20.08.2009, 12:35  Zaktualizowany: 20.08.2009, 12:35
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
*rzucac psy pozdrawiam
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 28.09.2009, 9:27  Zaktualizowany: 28.09.2009, 9:27
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
je┼Ť─ç w ┼Ťrodku nocy ? o_O mo┼╝e i pomaga zwi─Ökszy─ç mas─Ö,ale w─ůtroba za to podzi─Ökuje...
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Anonim
Napisano: 06.02.2012, 23:22  Zaktualizowany: 06.02.2012, 23:22
 Re: 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
kury pa┼Ť─ç!!
Odpowiedz

Autor W─ůtek
ja
Napisano: 22.08.2014, 12:47  Zaktualizowany: 22.08.2014, 12:47
 W─ůtek
Kilka cenny porad, wi─Ökszo┼Ť─ç ma┼éo zdrowych. Powodzenia z nimi.
Odpowiedz

Autor W─ůtek
re 10 porad jak zwi─Ökszy─ç mas─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů
Napisano: 22.08.2014, 12:49  Zaktualizowany: 22.08.2014, 12:49
 Anonim
Na masę brałem to track.metadrol.pl/product/Metadrol/?pid=120&uid=19818. Dobrze wchodziło. Z tym jedzeniem w nocy trochę dziwne, ale spróbuje to może łapa spuchnie bardziej. SIŁA!
Odpowiedz
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
6 + 7 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.