user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6768
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

http://testosterone.pl
Reklamy


膯wiczenia aerobowe - jak d艂ugo i jak cz臋sto?

Nades艂any przez Hades dnia 22.01.2006, 17:00:00 (65100 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Podczas gdy w przypadku trening贸w anaerobowych kluczowa jest intensywno艣膰, przy 膰wiczeniach aerobowych liczy si臋 czas ich trwania. Co prawda nie jest trudno podwy偶szy膰 puls do po偶膮danego poziomu, ale sztuk膮 jest utrzymanie go na...

膯wiczenia aerobowe – jak d艂ugo i jak cz臋sto?

Podczas gdy w przypadku trening贸w anaerobowych kluczowa jest intensywno艣膰, przy 膰wiczeniach aerobowych liczy si臋 czas ich trwania. Co prawda nie jest trudno podwy偶szy膰 puls do po偶膮danego poziomu, ale sztuk膮 jest utrzymanie go na tym poziomie przez pewien minimalny czas. Dlatego te偶 wi臋kszo艣膰 膰wicze艅 z ci臋偶arami jest form膮 trenowania anaerobowego, a nie aerobowego. Uk艂ad oddechowy po prostu nie jest w stanie dostarcza膰 wystarczaj膮cej ilo艣ci tlenu tak, by przenie艣膰 nacisk ze spalania ATP i glikogenu na spalanie t艂uszczu.

Nie istnieje pr贸g, powy偶ej kt贸rego trening staje si臋 aerobowy, ale powinno si臋 podnie艣膰 tempo pracy serca do po偶膮danego poziomu i utrzyma膰 je przez co najmniej 20 minut. Kultury艣ci nie powinni jednak zmusza膰 serca do tak intensywnej pracy przez d艂u偶ej ni偶 40 minut. Co prawda przesadzony jest argument, ze po d艂u偶szym czasie organizm dla pozyskania energii „spala” mi臋艣nie – chyba ze trening kondycyjny pchnie si臋 do ekstremum, jak na przyk艂ad bieg marato艅czyka – to jednak kultury艣ci osi膮gaj膮 po 40 minutach poziom, na kt贸rym malej膮 osi膮gane przyrosty mi臋艣ni. By艂a ameryka艅ska mistrzyni aerobiku i zawodowiec fitnesu IFBB MaDonna Grimes twierdzi, ze idealny czas trwania sesji aerobiku wynosi 30 minut. 艁膮cznie z rozgrzewk膮, studzeniem mi臋艣ni i dodatkowymi 膰wiczeniami na mi臋艣nie brzucha zaj臋cia aerobiku zwykle trwaj膮 u niej 60-75 minut.

Poziom intensywno艣ci trenowania aerobiku zale偶y od cel贸w, jakie chcesz osi膮gn膮膰. Pocz膮tkuj膮cy, kt贸rzy pragn膮 jedynie poprawi膰 sw膮 kondycj臋 i sprawno艣膰, powinni na pocz膮tku 膰wiczy膰 w okolicy dolnej granicy po偶膮danego tempa bicia serca – powiedzmy 60-70% maksymalnego pulsu. Ci za艣, kt贸rych interesuje podwy偶szenie sprawno艣ci sportowej, powinni zwi臋kszy膰 intensywno艣膰 i osi膮ga膰 puls wynosz膮cy ok. 85% maksymalnego. Tak jak przy treningach si艂owych, najlepiej zaczyna膰 od poziomu odpowiadaj膮cemu twojej aktualnej kondycji i stopniowo zwi臋ksza膰 intensywno艣膰 trening贸w.

Z jak膮 cz臋stotliwo艣ci膮 uprawia膰 aerobik? I zn贸w nie ma tu jednoznacznej regu艂y, cho膰 MaDonna zleca cztery 30-minutowe sesje w tygodniu dla utrzymania dobrej og贸lnej kondycji fizycznej. Kultury艣ci, kt贸rym zale偶y na zwi臋kszeniu masy, mog膮 zredukowa膰 t臋 liczb臋 do trzech na tydzie艅. Zapewni to znaczne korzy艣ci p艂yn膮ce z aerobiku bez uszczuplania ci臋偶ko wypracowanych mi臋艣ni.
Ocena: 7.00 (2 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
9 - 0 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.