´╗┐ ─ćwiczenia aerobowe - jak d┼éugo i jak cz─Östo? - Porady dla pocz─ůtkuj─ůcych - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7230
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=20
Reklamy


─ćwiczenia aerobowe - jak d┼éugo i jak cz─Östo?

Nades┼éany przez Hades dnia 22.01.2006, 17:00:00 (65252 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Podczas gdy w przypadku trening├│w anaerobowych kluczowa jest intensywno┼Ť─ç, przy ─çwiczeniach aerobowych liczy si─Ö czas ich trwania. Co prawda nie jest trudno podwy┼╝szy─ç puls do po┼╝─ůdanego poziomu, ale sztuk─ů jest utrzymanie go na...




─ćwiczenia aerobowe – jak d┼éugo i jak cz─Östo?

Podczas gdy w przypadku trening├│w anaerobowych kluczowa jest intensywno┼Ť─ç, przy ─çwiczeniach aerobowych liczy si─Ö czas ich trwania. Co prawda nie jest trudno podwy┼╝szy─ç puls do po┼╝─ůdanego poziomu, ale sztuk─ů jest utrzymanie go na tym poziomie przez pewien minimalny czas. Dlatego te┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç ─çwicze┼ä z ci─Ö┼╝arami jest form─ů trenowania anaerobowego, a nie aerobowego. Uk┼éad oddechowy po prostu nie jest w stanie dostarcza─ç wystarczaj─ůcej ilo┼Ťci tlenu tak, by przenie┼Ť─ç nacisk ze spalania ATP i glikogenu na spalanie t┼éuszczu.

Nie istnieje pr├│g, powy┼╝ej kt├│rego trening staje si─Ö aerobowy, ale powinno si─Ö podnie┼Ť─ç tempo pracy serca do po┼╝─ůdanego poziomu i utrzyma─ç je przez co najmniej 20 minut. Kultury┼Ťci nie powinni jednak zmusza─ç serca do tak intensywnej pracy przez d┼éu┼╝ej ni┼╝ 40 minut. Co prawda przesadzony jest argument, ze po d┼éu┼╝szym czasie organizm dla pozyskania energii „spala” mi─Ö┼Ťnie – chyba ze trening kondycyjny pchnie si─Ö do ekstremum, jak na przyk┼éad bieg marato┼äczyka – to jednak kultury┼Ťci osi─ůgaj─ů po 40 minutach poziom, na kt├│rym malej─ů osi─ůgane przyrosty mi─Ö┼Ťni. By┼éa ameryka┼äska mistrzyni aerobiku i zawodowiec fitnesu IFBB MaDonna Grimes twierdzi, ze idealny czas trwania sesji aerobiku wynosi 30 minut. ┼ü─ůcznie z rozgrzewk─ů, studzeniem mi─Ö┼Ťni i dodatkowymi ─çwiczeniami na mi─Ö┼Ťnie brzucha zaj─Öcia aerobiku zwykle trwaj─ů u niej 60-75 minut.

Poziom intensywno┼Ťci trenowania aerobiku zale┼╝y od cel├│w, jakie chcesz osi─ůgn─ů─ç. Pocz─ůtkuj─ůcy, kt├│rzy pragn─ů jedynie poprawi─ç sw─ů kondycj─Ö i sprawno┼Ť─ç, powinni na pocz─ůtku ─çwiczy─ç w okolicy dolnej granicy po┼╝─ůdanego tempa bicia serca – powiedzmy 60-70% maksymalnego pulsu. Ci za┼Ť, kt├│rych interesuje podwy┼╝szenie sprawno┼Ťci sportowej, powinni zwi─Ökszy─ç intensywno┼Ť─ç i osi─ůga─ç puls wynosz─ůcy ok. 85% maksymalnego. Tak jak przy treningach si┼éowych, najlepiej zaczyna─ç od poziomu odpowiadaj─ůcemu twojej aktualnej kondycji i stopniowo zwi─Öksza─ç intensywno┼Ť─ç trening├│w.

Z jak─ů cz─Östotliwo┼Ťci─ů uprawia─ç aerobik? I zn├│w nie ma tu jednoznacznej regu┼éy, cho─ç MaDonna zleca cztery 30-minutowe sesje w tygodniu dla utrzymania dobrej og├│lnej kondycji fizycznej. Kultury┼Ťci, kt├│rym zale┼╝y na zwi─Ökszeniu masy, mog─ů zredukowa─ç t─Ö liczb─Ö do trzech na tydzie┼ä. Zapewni to znaczne korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z aerobiku bez uszczuplania ci─Ö┼╝ko wypracowanych mi─Ö┼Ťni.
Ocena: 7.00 (2 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
2 - 1 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.