´╗┐ Oddychanie podczas wykonywania ─çwicze┼ä - Porady dla pocz─ůtkuj─ůcych - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7204
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://testosterone.pl
Reklamy


Oddychanie podczas wykonywania ćwiczeń

Nades┼éany przez Hades dnia 17.01.2006, 22:40:00 (14622 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Prawid┼éowe oddychanie podczas wykonywania ─çwicze─ů jest niezb─Ödnym warunkiem ich bezpiecznego stosowania. W praktyce umiej─Ötno┼Ťci tej przypisuje si─Ö cz─Östo tak du┼╝─ů rol─Ö, ┼╝e sportowiec koncentruj─ůc si─Ö intensywnie na tym elemencie, mo┼╝e mie─ç k┼éopoty z jego prawid┼éowym wykonaniem.




Powszechnie zaleca si─Ö wykonanie wydechu podczas podnoszenia ci─Ö┼╝aru, a wdechu w trakcie opuszczania ci─Ö┼╝aru. Jednak┼╝e, gdy uwzgl─Ödni si─Ö rodzaj ─çwiczenia, charakter jego wykonania czy te┼╝ konieczno┼Ť─ç sta┼éego aktywnego napi─Öcia mi─Ö┼Ťni podczas trwania niekt├│rych ─çwicze─ů, to ten zalecany spos├│b nie zawsze mo┼╝e by─ç zastosowany.

Zasad─ů, kt├│r─ů nale┼╝y bezwzgl─Ödnie przestrzega─ç, jest niedopuszczanie do wykonywania ─çwiczenia w fazie wstrzymania oddechu (na bezdechu). Ma to na celu unikanie nadmiernego napr─Ö┼╝ania klatki piersiowej przy wstrzymanym oddechu (warunki Valsalvy), po ust─ůpieniu kt├│rego nast─Öpuje do┼Ť─ç gwa┼étowna reakcja uk┼éadu kr─ů┼╝enia.

W celu wyeliminowania ryzyka wyst─ůpienia niekorzystnego wp┼éywu ─çwicze─ů na uk┼éad kr─ů┼╝enia nale┼╝y:
- zwraca─ç uwag─Ö na prawid┼éowe oddychanie od pocz─ůtku stosowania ─çwicze─ů
- w treningu pocz─ůtkuj─ůcych stosowa─ç jak najmniej wysi┼ék├│w submaksymalnych i maksymalnych
- przed wykonaniem ─çwiczenia nie nale┼╝y bra─ç g┼é─Öbokiego wdechu, bo to zwi─Öksza ci┼Ťnienie wewn─ůtrz klatki piersiowej
- stara─ç si─Ö wykonywa─ç maksymalne wysi┼éki przy wydechu, bez wstrzymywania oddechu, poniewa┼╝ nie zmniejsza to w istotnym stopniu rozwijanej si┼éy, np. warto┼Ťci si┼éy mi─Ö┼Ťni grzbietu podczas wstrzymania oddechu, wydechu i wdechu wynosz─ů odpowiednio: 1330, 1270 i 1190 N (┼╣r├│d┼éo Trzaskoma).

Je┼╝eli zalecany spos├│b oddychania - wydech podczas podnoszenia ci─Ö┼╝aru, a wdech podczas jego opuszczania - sprawia ─çwicz─ůcemu trudno┼Ťci, to nale┼╝y poszuka─ç innego, odpowiedniego dla niego.Niekiedy nale┼╝y spos├│b oddychania dostosowa─ç do konkretnego ─çwiczenia (np. podci─ůganie na dr─ů┼╝ku, rzuty, wieloskoki).
Ocena: 5.00 (2 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
3 + 6 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.