user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6749
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Reklamy


Przysiad atletyczny

Nades艂any przez Hades dnia 14.01.2007, 7:33:58 (6876 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Zr贸b krok w ty艂, na tyle daleko by unikn膮膰 zderzenia sie ze stojakiem podczas wykonywania 膰wieczenia. Ustaw stopy w wygodnym odst臋pie nazywanym pozycj膮 atletyczn膮. Zwykle szeroko艣膰 rozstawu nie przekracza szeroko艣ci ramion.

Jak wykona膰 prawid艂owy przysiad atletyczny

1) Zacznij od podstaw:
- po艂贸偶 sztang臋 na stojaku na wysoko艣ci okolo 3-5 cali ni偶ej ni偶 twoje ramiona,
- sprawd藕 sw贸j sprz臋t, czy obci膮偶niki po obu stronach s膮 zabezpieczine ogranicznikami i generalnie przestrze艅 wok贸艂 ciebie jest wolna

2) Polecam u偶ywanie dw贸ch bolc贸w, zw艂aszcza je偶eli u偶ywasz do 膰wiczenia du偶ych ci臋偶ar贸w. Umie艣膰 r臋ce r贸wnomiernie na sztandze i ustaw si臋 tak, 偶eby spoczywa艂a ona blisko mi臋艣ni czworobocznych, ale nie na kr臋gos艂upie szyjnym, ze stopami r贸wnolegle do siebie, prostopadle do sztangi. Unie艣 j膮 ze stojaka prostuj膮c nogi.

3) Zr贸b krok w ty艂, na tyle daleko by unikn膮膰 zderzenia sie ze stojakiem podczas wykonywania 膰wieczenia. Ustaw stopy w wygodnym odst臋pie nazywanym pozycj膮 atletyczn膮. Zwykle szeroko艣膰 rozstawu nie przekracza szeroko艣ci ramion.

4) Tw贸j ci臋偶ar powinien byc wy艣rodkowany nad tyln膮 po艂ow膮 st贸p, nie nad palcami, przez ca艂y czas zni偶ania i podnoszenia si臋.

5) Zni偶aj si臋 w spos贸b kontrolowany do pozycji, gdzie twoje uda b臋d膮 r贸wnoleg艂e do pod艂ogi, utrzymuj膮ctu艂贸w i plecy pionowo tak aby biodra pozostawa艂y pod sztanga przez ca艂y czas.

6) Nie pozw贸l biodrom odchyli膰 si臋 do ty艂u, kolanom skierowa膰 si臋 do 艣rodka lub poza czubki palc贸w, albo 偶eby twoje cia艂o pochyli艂o si臋 do przodu.

7) Przez ca艂y czas utrzymuj w艂a艣ciw膮 pozycje, aby upewni膰 sie , 偶e k膮ty uformowane przez staw kolanowy i biodrowy s膮 prawie r贸wne ze sob膮.

8) Energicznie podnie艣 sie z pozycji dolnej przesuwaj膮c sie t膮 sam膮 drog膮 kt贸r膮 zni偶a艂e艣 si臋 w d贸艂, tu艂贸w i plecy przyjmuj膮 zn贸w pozycj臋 pionow膮 i biodra przez ca艂y czas znajduj膮 si臋 pod sztang膮 w miar臋 jak sie podnosisz.

9) Podczas gdy si艂a d藕wigni poprawia sie przez ca艂y czas twojego podnoszenia sie , przy艣piesz wznoszenie sztangi maksymalna swoj膮 si艂膮. Zwolnij tu偶 przed zablokowaniem n贸g, aby wyeliminowa膰 ewentualne ko艂ysanie sztangi.

10) U偶ywaj dodatkowych zabezpiecze艅 takich jak pasy biodrowe i r贸偶nego rodzaju opaski tylko wtedy, gdy ci臋偶ar jest wyj膮tkowo du偶y. Wykonywanie 膰wicze艅 bez tych dodatk贸w przy lekkich i umiarkowanych obci膮偶eniach wzmocni twoje cia艂o 偶eby przystosowa膰 je do dalszych napi臋膰.

11) Kiedy chcesz ju偶 od艂o偶yc sztange na stojak, wprowad藕 j膮 dok艂adnie mi臋dzy wide艂ki, upewniaj膮c sie, 偶e r臋ce nie zas艂aniaja ci stojak贸w. Poniwa偶 po 膰wiczeniach jestes ju偶 zm臋czony twoj stan ograniczy ci kontrolowanie wagi, wi臋c musisz bardzo uwa偶a膰 w tym miejscu.
Ocena: 0.00 (0 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

Inne artyku艂y
28.07.2014, 16:24:07 - Wyprosty n贸g na maszynie
8.05.2014, 14:13:04 - Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 kreatyny
18.11.2013, 15:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego m臋偶czyzny
18.06.2013, 22:11:04 - Wisz膮cy triceps - jak pozby膰 si臋 problemu?
3.04.2013, 1:29:58 - Dieta na mas臋 - osoba o wadze 58 kg
19.03.2013, 2:46:57 - W臋glowodany po treningu
19.03.2013, 2:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i biceps贸w
13.03.2013, 0:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
26.02.2013, 9:00:00 - Co je艣膰 na 艣niadanie?
25.02.2013, 23:07:35 - 膯wiczenia rozgrzewkowe i wych艂adzaj膮ce
 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
9 - 6 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.