´╗┐ Przysiad atletyczny - Porady dla zaawansowanych - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7199
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

Reklamy


Przysiad atletyczny

Nades┼éany przez Hades dnia 14.01.2007, 7:33:58 (6916 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Zr├│b krok w ty┼é, na tyle daleko by unikn─ů─ç zderzenia sie ze stojakiem podczas wykonywania ─çwieczenia. Ustaw stopy w wygodnym odst─Öpie nazywanym pozycj─ů atletyczn─ů. Zwykle szeroko┼Ť─ç rozstawu nie przekracza szeroko┼Ťci ramion.




Jak wykonać prawidłowy przysiad atletyczny

1) Zacznij od podstaw:
- po┼é├│┼╝ sztang─Ö na stojaku na wysoko┼Ťci okolo 3-5 cali ni┼╝ej ni┼╝ twoje ramiona,
- sprawd┼║ sw├│j sprz─Öt, czy obci─ů┼╝niki po obu stronach s─ů zabezpieczine ogranicznikami i generalnie przestrze┼ä wok├│┼é ciebie jest wolna

2) Polecam u┼╝ywanie dw├│ch bolc├│w, zw┼éaszcza je┼╝eli u┼╝ywasz do ─çwiczenia du┼╝ych ci─Ö┼╝ar├│w. Umie┼Ť─ç r─Öce r├│wnomiernie na sztandze i ustaw si─Ö tak, ┼╝eby spoczywa┼éa ona blisko mi─Ö┼Ťni czworobocznych, ale nie na kr─Ögos┼éupie szyjnym, ze stopami r├│wnolegle do siebie, prostopadle do sztangi. Unie┼Ť j─ů ze stojaka prostuj─ůc nogi.

3) Zr├│b krok w ty┼é, na tyle daleko by unikn─ů─ç zderzenia sie ze stojakiem podczas wykonywania ─çwieczenia. Ustaw stopy w wygodnym odst─Öpie nazywanym pozycj─ů atletyczn─ů. Zwykle szeroko┼Ť─ç rozstawu nie przekracza szeroko┼Ťci ramion.

4) Tw├│j ci─Ö┼╝ar powinien byc wy┼Ťrodkowany nad tyln─ů po┼éow─ů st├│p, nie nad palcami, przez ca┼éy czas zni┼╝ania i podnoszenia si─Ö.

5) Zni┼╝aj si─Ö w spos├│b kontrolowany do pozycji, gdzie twoje uda b─Öd─ů r├│wnoleg┼ée do pod┼éogi, utrzymuj─ůctu┼é├│w i plecy pionowo tak aby biodra pozostawa┼éy pod sztanga przez ca┼éy czas.

6) Nie pozw├│l biodrom odchyli─ç si─Ö do ty┼éu, kolanom skierowa─ç si─Ö do ┼Ťrodka lub poza czubki palc├│w, albo ┼╝eby twoje cia┼éo pochyli┼éo si─Ö do przodu.

7) Przez ca┼éy czas utrzymuj w┼éa┼Ťciw─ů pozycje, aby upewni─ç sie , ┼╝e k─ůty uformowane przez staw kolanowy i biodrowy s─ů prawie r├│wne ze sob─ů.

8) Energicznie podnie┼Ť sie z pozycji dolnej przesuwaj─ůc sie t─ů sam─ů drog─ů kt├│r─ů zni┼╝a┼ée┼Ť si─Ö w d├│┼é, tu┼é├│w i plecy przyjmuj─ů zn├│w pozycj─Ö pionow─ů i biodra przez ca┼éy czas znajduj─ů si─Ö pod sztang─ů w miar─Ö jak sie podnosisz.

9) Podczas gdy si┼éa d┼║wigni poprawia sie przez ca┼éy czas twojego podnoszenia sie , przy┼Ťpiesz wznoszenie sztangi maksymalna swoj─ů si┼é─ů. Zwolnij tu┼╝ przed zablokowaniem n├│g, aby wyeliminowa─ç ewentualne ko┼éysanie sztangi.

10) U┼╝ywaj dodatkowych zabezpiecze┼ä takich jak pasy biodrowe i r├│┼╝nego rodzaju opaski tylko wtedy, gdy ci─Ö┼╝ar jest wyj─ůtkowo du┼╝y. Wykonywanie ─çwicze┼ä bez tych dodatk├│w przy lekkich i umiarkowanych obci─ů┼╝eniach wzmocni twoje cia┼éo ┼╝eby przystosowa─ç je do dalszych napi─Ö─ç.

11) Kiedy chcesz ju┼╝ od┼éo┼╝yc sztange na stojak, wprowad┼║ j─ů dok┼éadnie mi─Ödzy wide┼éki, upewniaj─ůc sie, ┼╝e r─Öce nie zas┼éaniaja ci stojak├│w. Poniwa┼╝ po ─çwiczeniach jestes ju┼╝ zm─Öczony twoj stan ograniczy ci kontrolowanie wagi, wi─Öc musisz bardzo uwa┼╝a─ç w tym miejscu.
Ocena: 0.00 (0 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
2 + 6 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.