user pass
Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta




Reklamy

Logowanie
Nazwa użytkownika:

Hasło użytkownika:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!

Nowość w serwisie!

Reklamy

Tabele kaloryczne

Ankieta
Dlaczego chodzisz na siłownię/fitness ?
Trenuję aby przybrać na masie
Trenuję aby zrzucić tłuszcz
Trenuję dla zdrowia
Trenuję regularnie
Trenuję rekreacyjnie
Trenuję sezonowo
Trenuję zawodowo

Wybierz ćwiczenia

Nasz profil na Facebook

Reklamy

Odżywianie w kulturystyce : Czy jedzenie jajek szkodzi?
Napisał Hades dnia 2007/11/2 16:04:21 (36681 odsłon) Więcej wiadomości tego samego autora

Żółtka jaj są bardzo bogatym źródłem cholesterolu w naszej diecie. Czyli z wychodzi na to że jeżeli chcemy uniknąć chorób związanych z dużym stężeniem cholesterolu, powinniśmy wyeliminować jajka z naszej diety. Nie koniecznie

Plusy

Jajka są bogate w żelazo, cynk, selen, fosfor, wiyaminy A i D, cholinę oraz witaminy z grupy B. Jaja kurze uznawane są za wzorzec ze względu na wysoką wartość biologiczną. Jedynie brakuju witaminy C, (W pokarmie pochodzienia zwierzęcego ogołnie nie ma wit. C).

Minusy

Jajko jest również bogate w cholesterol, który może prowadzić do niedokrwiennej choroby serca. Czyli wobec tego jest duże prawdopodobieństwo że na stare lata umrzemy przez zawał serca? Otóż NIE.

Czyli że jedząc wiecej cholesterolu nie zwiększamy poziomy cholesterolu we krwi.

Zawsze myślano tak że jeżeli coś ma dużo cholesterolu to osoba która dużo ich je bedzie miała wysokie stężenie cholesterolu we krwi. Oczywiście starono udowodnić się ze to jedzenie jajek nie jest szkodliwe dla organizmu. Np jedno badanie odbyło się w 2005 roku na Uniwersytecie Michigan. Wyniki były takie że osoby jedzące 4 jajka tygodniowe miały niższe stężenie cholesterolu niż osoby które jadły 1 lub mnie w ciągu tygodnia.

No tak. Ale przecież są ludzie co jedzą klilka a nawet kilkanaście jajek dziennie.

Wśród kulturystów białko jajeczne jest bardzo cenione. Aby udowodnić to że jajka nie wpływają na poziom cholesterolu we krwi, przebadano 10 kulturystów. Jedli oni od 0 do 81 jaj tygodniowo. Poziom wszystkich badany po zakończonym teście był w normie.

Dlaczego więc po jedzeniu jaj poziom cholesterolu nie rośnie ?

Jaja są bogate w cholinę, która uczestniczy w przemianach tłuszczy i cholesterolu, zapobiega osadzaniu sie cholesterolu na ścianach tętnic.

Ile można jeść jaj

Według American Heart Association nie ma żadnych ograniczeń co do ilości spożywanych jaj. Jednak nie dotyczy to wszystkich. Dlaczego? W 1999 roku Dr Frank B. Hu wraz z współpracownikami z Harvardzkiej Szkoły Zdrowia Publicznego, stwierdzili że osoby jedzące jedno jajko dziennie nie są zagrożone chorobą wieńcową, ale pod warunkiem że nie są chore. Dlatego osoby które cierpią na zaburzenia metaboliczne takie jak nowotwory, choroby układu krążenia, cukrzyca czy hiperlipidemia (w szczególności dwa ostanie), powinny zrezygnować z jaj, ew tylko z zółtek które zawiera aż 200 mg cholesterolu.

Ocena: 8.00 (3 głosów) - Oceń tę wiadomość -

Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Zapraszamy na www.cwiczenia.com.pl - Największy serwis poświęcony Ćwiczeniom Fizycznym !



Inne artykuły
2013/11/18 13:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego mężczyzny
2013/6/18 21:11:04 - Wiszący triceps - jak pozbyć się problemu?
2013/4/3 0:29:58 - Dieta na masę - osoba o wadze 58 kg
2013/3/19 0:46:57 - Węglowodany po treningu
2013/3/19 0:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i bicepsów
2013/3/12 22:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
2013/2/26 7:00:00 - Co jeść na śniadanie?
2013/2/25 21:07:35 - Ćwiczenia rozgrzewkowe i wychładzające
2013/2/25 20:53:18 - Kai Greene – biografia
2013/2/19 0:15:51 - Sekrety masy według profesjonalistów
2013/2/17 8:00:00 - Jak trenować poprawnie klatkę piersiową
2013/2/16 13:20:18 - Jak unikać bólu pleców podczas treningu
2013/2/16 13:11:19 - Trening brzucha w domowych warunkach
2013/2/15 21:02:03 - Debiut Arnold Classic Brazil 2013
2013/1/10 1:06:13 - Odżywki w kulturystyce
2012/12/13 0:42:16 - Przygotuj mięśnie do zimowego szaleństwa!
2012/11/17 20:48:59 - Nowość! Plany treningowe i dietetyczne
2012/8/13 19:47:52 - Trening w wakacje
2012/8/11 21:52:21 - Mięśnie brzucha przodem
2012/8/11 21:50:19 - Mięsień trójgłowy ramienia bokiem




© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2013 Kopiowanie artykułów dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materiału.