user pass
Kulturystyka.org.pl 膯wiczenia, Mi臋艣nie, Trening, Fitness, Dieta



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy


Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si臋...
Z samego rana
Przed po艂udniem
Po po艂udniu
Wieczorem
P贸藕nym wieczorem
W weekend
 
G艂os贸w 艂膮cznie: 6759
Ankieta zako艅czy si臋 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

http://testosterone.pl
Reklamy


Trening Obwodowy

Nades艂any przez Hades dnia 4.06.2008, 16:50:04 (12180 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Tego typu form臋 treningu stosuje si臋 nie tylko u pocz膮tkowych kulturyst贸w ale r贸wnie偶 u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosowa膰 codziennie na rozgrzewk臋. Pomaga on w uj臋drnianiu cia艂a i wypracowywaniu lepszej definicji mi臋艣ni nie zmniejszaj膮c wagi cia艂a! Trening obwodowy nie zwi臋ksza si艂y i i wagi u 膰wicz膮cych.

Trening obwodowy sk艂ada si臋 z 8-12 膰wicze艅 ustawionych w obwodzie anga偶uj膮cych inne grupy mi臋艣niowe. Przeci臋tny czas trwania ka偶dego z 膰wicze艅 wynosi od 20 do 40 sekund. W ka偶dym 膰wiczeniu wykonujemy maksymaln膮 ilo艣膰 powt贸rze艅. 膯wiczymy bez przerw. Stosujemy jedynie przerwy pi臋ciominutowe po wykonaniu obwodu. Podczas jednej sesji treningowej powtarzamy obwody 2-3 razy. Obci膮偶enie powinno wynosi膰 od 40% do 50% mo偶liwo艣ci 膰wicz膮cego.

Tego typu form臋 treningu stosuje si臋 nie tylko u pocz膮tkowych kulturyst贸w ale r贸wnie偶 u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosowa膰 codziennie na rozgrzewk臋. Pomaga on w uj臋drnianiu cia艂a i wypracowywaniu lepszej definicji mi臋艣ni nie zmniejszaj膮c wagi cia艂a! Trening obwodowy nie zwi臋ksza si艂y i i wagi u 膰wicz膮cych. Trudno jest si臋 tego spodziewa膰 je艣li si臋 膰wiczy na poziomie 40-50% maksymalnych obci膮偶e艅 w por贸wnaniu z obci膮偶eniami si臋gaj膮cymi a偶 90% stosowanymi w klasycznym treningu si艂owym.

“U 膯wicz膮cych poddanych cyklowi treningu obwodowego stwierdzono przyrost suchej masy mi臋艣niowej (1-3%) oraz spadek poziomu tkanki t艂uszczowej (1-3%), przy niezmiennej wadze cia艂a. Trening obwodowy mo偶e wi臋c by膰 warto艣ciowym narz臋dziem dla os贸b pragn膮cych uj臋drni膰 swoje cia艂o przy sta艂ej wadze, np fitnesek. Tutaj trening obwodowy wypada korzystniej od treningu aerobowego, kt贸ry poci膮ga za sob膮 zar贸wno redukcj臋 tkanki t艂uszczowej jak i redukcj臋 og贸lnej masy cia艂a, nie zmieniaj膮c jego sk艂adu”

Bibliografia:
“Trening obwodowy, teoria z lamusa czy ciekawa alternatywa?” Kulturystyka i fitness nr 12 Grudzie艅 2004
Ocena: 0.00 (0 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -
Wersja do wydrukowania Powiadom znajomego o tej wiadomo艣ci Utw贸rz dokument .pdf z tego artyku艂u

Inne artyku艂y
28.07.2014, 16:24:07 - Wyprosty n贸g na maszynie
8.05.2014, 14:13:04 - Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 kreatyny
18.11.2013, 15:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego m臋偶czyzny
18.06.2013, 22:11:04 - Wisz膮cy triceps - jak pozby膰 si臋 problemu?
3.04.2013, 1:29:58 - Dieta na mas臋 - osoba o wadze 58 kg
19.03.2013, 2:46:57 - W臋glowodany po treningu
19.03.2013, 2:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i biceps贸w
13.03.2013, 0:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
26.02.2013, 9:00:00 - Co je艣膰 na 艣niadanie?
25.02.2013, 23:07:35 - 膯wiczenia rozgrzewkowe i wych艂adzaj膮ce
 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
1 + 9 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku艂贸w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia艂u.