user pass
Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta




Reklamy

Logowanie
Nazwa użytkownika:

Hasło użytkownika:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!

Nowość w serwisie!

Reklamy

Tabele kaloryczne

Ankieta
Dlaczego chodzisz na siłownię/fitness ?
Trenuję aby przybrać na masie
Trenuję aby zrzucić tłuszcz
Trenuję dla zdrowia
Trenuję regularnie
Trenuję rekreacyjnie
Trenuję sezonowo
Trenuję zawodowo

Wybierz ćwiczenia

Nasz profil na Facebook

Reklamy

Trening w kulturystyce : Trening Obwodowy
Napisał Hades dnia 2008/6/4 15:50:04 (12020 odsłon) Więcej wiadomości tego samego autora

Tego typu formę treningu stosuje się nie tylko u początkowych kulturystów ale również u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosować codziennie na rozgrzewkę. Pomaga on w ujędrnianiu ciała i wypracowywaniu lepszej definicji mięśni nie zmniejszając wagi ciała! Trening obwodowy nie zwiększa siły i i wagi u ćwiczących.

Trening obwodowy składa się z 8-12 ćwiczeń ustawionych w obwodzie angażujących inne grupy mięśniowe. Przeciętny czas trwania każdego z ćwiczeń wynosi od 20 do 40 sekund. W każdym ćwiczeniu wykonujemy maksymalną ilość powtórzeń. Ćwiczymy bez przerw. Stosujemy jedynie przerwy pięciominutowe po wykonaniu obwodu. Podczas jednej sesji treningowej powtarzamy obwody 2-3 razy. Obciążenie powinno wynosić od 40% do 50% możliwości ćwiczącego.

Tego typu formę treningu stosuje się nie tylko u początkowych kulturystów ale również u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosować codziennie na rozgrzewkę. Pomaga on w ujędrnianiu ciała i wypracowywaniu lepszej definicji mięśni nie zmniejszając wagi ciała! Trening obwodowy nie zwiększa siły i i wagi u ćwiczących. Trudno jest się tego spodziewać jeśli się ćwiczy na poziomie 40-50% maksymalnych obciążeń w porównaniu z obciążeniami sięgającymi aż 90% stosowanymi w klasycznym treningu siłowym.

“U Ćwiczących poddanych cyklowi treningu obwodowego stwierdzono przyrost suchej masy mięśniowej (1-3%) oraz spadek poziomu tkanki tłuszczowej (1-3%), przy niezmiennej wadze ciała. Trening obwodowy może więc być wartościowym narzędziem dla osób pragnących ujędrnić swoje ciało przy stałej wadze, np fitnesek. Tutaj trening obwodowy wypada korzystniej od treningu aerobowego, który pociąga za sobą zarówno redukcję tkanki tłuszczowej jak i redukcję ogólnej masy ciała, nie zmieniając jego składu”

Bibliografia:
“Trening obwodowy, teoria z lamusa czy ciekawa alternatywa?” Kulturystyka i fitness nr 12 Grudzień 2004

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość -

Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Zapraszamy na www.cwiczenia.com.pl - Największy serwis poświęcony Ćwiczeniom Fizycznym !



Inne artykuły
2013/11/18 13:08:14 - Muskularna sylwetka - cel prawdziwego mężczyzny
2013/6/18 21:11:04 - Wiszący triceps - jak pozbyć się problemu?
2013/4/3 0:29:58 - Dieta na masę - osoba o wadze 58 kg
2013/3/19 0:46:57 - Węglowodany po treningu
2013/3/19 0:32:33 - Jay Cutler – trening klatki i bicepsów
2013/3/12 22:07:05 - Australian PRO 2013 wyniki
2013/2/26 7:00:00 - Co jeść na śniadanie?
2013/2/25 21:07:35 - Ćwiczenia rozgrzewkowe i wychładzające
2013/2/25 20:53:18 - Kai Greene – biografia
2013/2/19 0:15:51 - Sekrety masy według profesjonalistów
2013/2/17 8:00:00 - Jak trenować poprawnie klatkę piersiową
2013/2/16 13:20:18 - Jak unikać bólu pleców podczas treningu
2013/2/16 13:11:19 - Trening brzucha w domowych warunkach
2013/2/15 21:02:03 - Debiut Arnold Classic Brazil 2013
2013/1/10 1:06:13 - Odżywki w kulturystyce
2012/12/13 0:42:16 - Przygotuj mięśnie do zimowego szaleństwa!
2012/11/17 20:48:59 - Nowość! Plany treningowe i dietetyczne
2012/8/13 19:47:52 - Trening w wakacje
2012/8/11 21:52:21 - Mięśnie brzucha przodem
2012/8/11 21:50:19 - Mięsień trójgłowy ramienia bokiem




© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2013 Kopiowanie artykułów dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materiału.