Trening Obwodowy - Trening w kulturystyce - Artykuły - Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta






Reklamy

Zaloguj się...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapamiętaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj się!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawdź swoją wiedzę

Szukaj w serwisie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi się...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
Późnym wieczorem
W weekend
 
Głosów łącznie: 7486
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=20
Reklamy


Trening Obwodowy

Nadesłany przez Hades dnia 4.06.2008, 16:50:04 (12270 odsłon) Więcej wiadomości tego samego autora
Tego typu formę treningu stosuje się nie tylko u początkowych kulturystów ale również u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosować codziennie na rozgrzewkę. Pomaga on w ujędrnianiu ciała i wypracowywaniu lepszej definicji mięśni nie zmniejszając wagi ciała! Trening obwodowy nie zwiększa siły i i wagi u ćwiczących.




Trening obwodowy składa się z 8-12 ćwiczeń ustawionych w obwodzie angażujących inne grupy mięśniowe. Przeciętny czas trwania każdego z ćwiczeń wynosi od 20 do 40 sekund. W każdym ćwiczeniu wykonujemy maksymalną ilość powtórzeń. Ćwiczymy bez przerw. Stosujemy jedynie przerwy pięciominutowe po wykonaniu obwodu. Podczas jednej sesji treningowej powtarzamy obwody 2-3 razy. Obciążenie powinno wynosić od 40% do 50% możliwości ćwiczącego.

Tego typu formę treningu stosuje się nie tylko u początkowych kulturystów ale również u zaawansowanych. Trening obwodowy dobrze jest stosować codziennie na rozgrzewkę. Pomaga on w ujędrnianiu ciała i wypracowywaniu lepszej definicji mięśni nie zmniejszając wagi ciała! Trening obwodowy nie zwiększa siły i i wagi u ćwiczących. Trudno jest się tego spodziewać jeśli się ćwiczy na poziomie 40-50% maksymalnych obciążeń w porównaniu z obciążeniami sięgającymi aż 90% stosowanymi w klasycznym treningu siłowym.

“U Ćwiczących poddanych cyklowi treningu obwodowego stwierdzono przyrost suchej masy mięśniowej (1-3%) oraz spadek poziomu tkanki tłuszczowej (1-3%), przy niezmiennej wadze ciała. Trening obwodowy może więc być wartościowym narzędziem dla osób pragnących ujędrnić swoje ciało przy stałej wadze, np fitnesek. Tutaj trening obwodowy wypada korzystniej od treningu aerobowego, który pociąga za sobą zarówno redukcję tkanki tłuszczowej jak i redukcję ogólnej masy ciała, nie zmieniając jego składu”

Bibliografia:
“Trening obwodowy, teoria z lamusa czy ciekawa alternatywa?” Kulturystyka i fitness nr 12 Grudzień 2004
Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość -

 
Komentarze są własnością ich autorów. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze są zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomość*
Kod potwierdzenia*
5 - 3 = ?  
Wpisz wynik wyrażenia
Możesz spróbować tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artykułów dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materiału.