´╗┐ Spalanie t┼éuszczu w ─çwiczeniach aerobowych - Trening na rze┼║b─Ö - Artyku┼éy - Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta

        
Kulturystyka.org.pl ─ćwiczenia, Mi─Ö┼Ťnie, Trening, Fitness, Dieta





Reklamy

Zaloguj si─Ö...
Nazwa/nick:

Hasło:

Zapami─Ötaj mnie



Zapomniałem hasła

Zarejestruj si─Ö!

Wybierz kategorię artykułów

Sprawd┼║ swoj─ů wiedz─Ö

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Ankieta
Najlepiej trenuje mi si─Ö...
Z samego rana
Przed południem
Po południu
Wieczorem
P├│┼║nym wieczorem
W weekend
 
G┼éos├│w ┼é─ůcznie: 7245
Ankieta zakończy się 15.09.2015, 20:29
Wyniki ankiet?

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Nasz profil na FB

Polecam

Polecam strony

http://testosterone.pl
Reklamy


Spalanie tłuszczu w ćwiczeniach aerobowych

Nades┼éany przez Hades dnia 30.09.2008, 14:11:09 (88195 ods┼éon) Wi─Öcej wiadomo┼Ťci tego samego autora
Najlepsz─ů por─ů na aerobik jest ranek przed ┼Ťniadaniem. Jest to czas kiedy Tw├│j organizm zu┼╝ywa najwi─Öksze ilo┼Ťci t┼éuszczu do wytworzenia energii, szczeg├│lnie, ┼╝e jest to po np. o┼Ťmiu godzinach snu. Nie powiniene┼Ť je┼Ť─ç przed ─çwiczeniem, gdy┼╝ powoduje to wydzielanie si─Ö insuliny. Obecno┼Ť─ç insuliny spowoduje to, ┼╝e organizm zaniecha u┼╝ywania t┼éuszcz├│w jako ┼║r├│d┼éa energii i w czasie ─çwiczenia b─Ödzie spala─ç w─Öglowodany.




Przed ─çwiczeniami


Nie jedz─ůc przed ─çwiczeniem , zwi─Ökszasz mo┼╝liwo┼Ť─ç do spalania t┼éuszcz├│w w czasie ─çwiczenia. Na dodatek, mo┼╝esz jeszcze bardziej wzmocni─ç efekt spalania t┼éuszczu przez za┼╝ycie kofeiny albo jednego z suplement├│w zawieraj─ůcego w sobie guaran─Ö (guarana - naturalne ┼║r├│d┼éo kofeiny).

Potrzeba troche czasu, aby doustnie za┼╝yta kofeina zacz─Ö┼éa dzia┼éa─ç, wi─Öc poczekaj 40 - do 60 minut, zanim rozpoczniesz ─çwiczenia. Badania wykaza┼éy, ┼╝e kofeina powoduje oszczedzanie glikogenu i od┼éo┼╝onych w─Öglowodan├│w, wymuszaj─ůc na organi┼║mie spalanie t┼éuszczu do produkowania energii. Efektywna dawka wynosi 200 - do 400 miligram├│w, ale je┼╝eli normalnie pijesz du┼╝o napoi zawieraj─ůcych kofein─Ö mo┼╝esz potrzebowa─ç jej wi─Öcej, aby mia┼éo to wp┼éyw na spalenie t┼éuszczu.

W czasie ─çwiczenia

Badania wykaza┼éy, ┼╝e organizm potrzebuje przynajmniej 20 minut ─çwicze┼ä, aby przestwai─ç si─Ö ze spalania glikogenu na spalanie t┼éuszcz├│w w celu wytwarzania energii. Kiedy zaczynasz areobik Tw├│j organizm pocz─ůtkowo u┼╝ywa glikogenu a potem w zale┼╝no┼Ťci od intensywno┼Ťci ─çwicze┼ä, mo┼╝e przestawi─ç si─Ö na spalanie t┼éuszcz├│w, by produkowa─ç potrzebn─ů mi─Ö┼Ťniom energi─Ö.

Du┼╝a intensywno┼Ť─ç ─çwicze┼ä powoduje w wi─Ökszo┼Ťci spalanie glikogenu, a nie t┼éuszczu. Przy niskiej i umiarkowaniej intensywno┼Ťci spalany jest t┼éuszcz. Powiniene┼Ť wi─Öc ─çwiczy─ç z umiarkowan─ů intensywno┼Ťcia przez ok. 40 - do 60 minut, co spowoduje zmniejszenie zu┼╝ycia glikogenu i zoptymalizuje proporcje spalania t┼éuszczu.

W czasie przd┼éu┼╝onego ─çwiczenia nast─Öpuje zwi─Ökszenie wydzialania glucagonu i katecholamin. Te spalaj─ůce t┼éuszcze hormony wstrzymuj─ů wydzielanie insuliny. To z kolei pobudza w─ůtrob─Ö do rozpocz─Öcia produkowania w┼éasnej glukozy z naturalnych zasob├│w takich jak: glicerol (b─Öd─ůcego podstawowym sk┼éadnikiem t┼éuszcz├│w), mleczanu i alaniny (aminokwasy pochodz─ůce z mi─Ö┼Ťni). Proces ten jest zwany glukoneogenez─ů i reprezentuje adaptacj─Ö organizmu spotykan─ů zazwyczaj w czasie postu.

Po ─çwiczeniu

Zaraz po ─çwiczeniu, t┼éuszcz jest preferowanym ┼║r├│d┼éem energii z powodu zmniejszonych zasob├│w glikogenu . W rzeczywisto┼Ťci, co wykaza┼éy badania, szczytowe zu┼╝ycie t┼éuszczu, nast─Öpuje pod koniec przd┼éu┼╝onego ─çwiczenia i kontynuowane jest godzinami po jego zako┼äczeniu.

Ten czas po ─çwiczeniu jest wi─Öc doskona┼éym okresem do spalenia znacznych ilo┼Ťci t┼éuszczu, nawet wi─Öcej ni┼╝ w czasie samego ─çwiczenia. Aby zaspokoi─ç ┼éaknienie pij wode i powstrzymaj si─Ö od jedzenia do ok. 3 godzin. Aby uzyska─ç maksymalny efekt po tych 3 godzinach spo┼╝yj wysokobia┼ékowy , nisot┼éuszczowy i niskow─Öglowodanowy posi┼éek.

Podsumowanie

Powy┼╝sze rady s─ů dla ludzi chc─ůcych jak najszybciej straci─ç t┼éuszcz. Polecam stosowanie tego programu nie d┼éu┼╝ej ni┼╝ sze┼Ť─ç tygodni - !maksymalnie!

Areobik powinien by─ç pierwsz─ů rzecz─ů jak─ů robisz po wstaniu z ┼é├│┼╝ka i o┼Ťmiu godzinach snu (postu) - za┼╝yj kofein─Ö na 40 do 60 minut przed ─çwiczeniem ,- ─çwicz conajmniej przez 40 minut, - nie jedz nic przez 3 godziny po ─çwiczeniu,- utrzymuj spos├│b od┼╝ywiania o niskiej zawarto┼Ťci t┼éuszcz├│w, umiarkowanej zawarto┼Ťci weglowodan├│w i wysokiej zawarto┼Ťci bia┼éka,- u┼╝ywaj od┼╝ywki zast─Öpuj─ůce posi┼éki, aby zachowa─ç tkank─Ö mi─Ö┼Ťniow─ů.
Ocena: 7.00 (29 g┼éos├│w) - Oce┼ä t─Ö wiadomo┼Ť─ç -

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Nie ponosimy odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s─ů zatwierdzane.
Tytuł*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo┼Ť─ç*
Kod potwierdzenia*
1 + 8 = ?  
Wpisz wynik wyra┼╝enia
Mo┼╝esz spr├│bowa─ç tylko: 10 razy



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2014 Kopiowanie artyku┼é├│w dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materia┼éu.