Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje



Paliwo dla mięśni - co powinien jeść kulturysta?

Co powinieneś jeść przed treningiem na siłowni? Ile czasu powinno upłynąć od ostatniego posiłku do twojego treningu? Z czego powinien składać się ten posiłek? Są to wszystko bardzo dobre pytania, na które postaram się odpowiedzieć. Żywienie przed i po treningu odgrywa bardzo istotną rolę we wzroście masy mięśniowej, w regeneracji mięśni i ich sprawności. W rzeczywistości w miarę rozwoju nauki zajmującej się treningiem siłowym i kulturystyką coraz oczywistszym staje się, że właściwe żywienie odgrywa bardzo ważną rolę we wzroście masy mięśniowej. Z poniższego artykułu dowiecie się, co jeść przed wyczerpującym treningiem, jak również po jego zakończeniu, aby jak najszybciej się zregenerować. Uwaga: w nagrodę za wytrwałość kilka pożytecznych rad.
Zobacz cały artykuł | 9740 bajtów więcej | Komentarze

Jak zapobiec spadkom masy mięśniowej?

Zazwyczaj dietetycy, zajmujący się zestawieniem potraw dla sportowców zalecają, żeby kulturyści i inni ćwiczący intensywnie kładli w swojej diecie nacisk na węglowodany. Zalecana jest proporcja, w której węglowodany stanowią 65-70% kalorii w pożywieniu, jest to ważne, ponieważ węglowodany dostarczają minerałów do glikogenu mięśniowego, który jest magazynowany w wątrobie i tkankach mięśniowych i który podczas ćwiczeń jest podstawowym paliwem dla mięśni.
Zobacz cały artykuł | 3490 bajtów więcej | Komentarze

Właściwy dobór węglowodanów i tłuszczów

Czy naprawdę istotne jest, jakiego rodzaju tłuszcze i węglowodany spożywamy, gdy próbujemy osiągnąć idealną masę ciała? Co jest lepsze ziemniaki czy ryż? A co z różnymi tłuszczami, które jemy: czy kwasy tłuszczowe o pojedynczym nienasyconym wiązaniu są lepsze od wielonienasyconych? Czy ilość insuliny, która wydziela się pod wpływem posiłku jest istotna dla przyrostu czy utraty masy mięśniowej?
Zobacz cały artykuł | 3331 bajtów więcej | 1 komentarz

Węglowodany po treningu

Organizm osób intensywnie trenujących potrzebuje duże ilości węglowodanów (można wspomagać się odżywkami typu Carbo, lub Gainery), szczególnie w okresie 5 godzin po zakończeniu treningu. W tym pięciogodzinnym okresie najintensywniej przebiega proces budowy glikogenu. Jest to bardzo ważny proces fizjologiczny, jeżeli kulturysta spóźnia się z wyrównaniem glikogenu po treningu doprowadza do tego, że regeneracja organizmu przebiega znacznie wolniej.
Zobacz cały artykuł | 1625 bajtów więcej | Komentarze

Co jeść na śniadanie?

Współcześni dietetycy często powtarzają, że dobre rozpoczęcie dnia ma fundamentalne znaczenie dla samopoczucia i zdrowia. Mają przy tym na myśli zrównoważone śniadanie bez nadmiernego pośpiechu. Mimo to wiele osób każdego ranka wychodzi z domu wypiwszy tylko filiżankę kawy, a czasem zupełnie na czczo. Uprawiając kulturystykę powinieneś zwrócić szczególną uwagę na to co jesz każdego ranka.
Zobacz cały artykuł | 1955 bajtów więcej | Komentarze

10 przykazań żywieniowych

10 przykazań żywieniowych – system dietetyczny , którego zadaniem jest w sposób jak najprostszy bez zbędnego liczenia zmienić nasze nawyki żywieniowe a dzięki temu doprowadzić nas do lepszej sylwetki, bardziej muskularnej i odtłuszczonej. To czego potrzebujemy aby osiągnąć nasze cele to odpowiednie odżywianie oraz odpowiedni trening i regeneracja.
Zobacz cały artykuł | 3560 bajtów więcej | 1 komentarz

Czy jedzenie w nocy tuczy?

Od dawna panuje powszechna opinia, że zbyt późne posiłki w ciągu dnia powodują zarówno łatwiejsze gromadzenie tłuszczu, jak też opóźniają skuteczne chudnięcie. Zazwyczaj tłumaczy się to tym, że nasz metabolizm jest wolniejszy wieczorem ze względu na obniżoną aktywność. Efekt ten jest oczywiście większy, jeśli jemy tuż przed pójściem spać.
Zobacz cały artykuł | 4192 bajtów więcej | Komentarze

Węglowodany - najważniejsze paliwo dla mięśni

Zapewne nie raz przystępowałeś do treningu zmęczony i osłabiony. Pomimo szczerych chęci i ambicji, trudno ci było przełamać chwilową niedyspozycję i wkręcić mięśnie na właściwe obroty. Oczywiście przyczyn tego może być wiele, jednak najczęstszym powodem osłabienia fizycznego bywa niedostateczne uzupełnienie rezerw energetycznych w mięśniach i wątrobie po ostatnim wysiłku.
Zobacz cały artykuł | 9114 bajtów więcej | Komentarze

Program Twój Dietetyk

Prościutki, bezpłatny program dla kulturystów i nie tylko, pomagający w kontrolowaniu ilości kalorii, tłuszczy, białek i węglowodanów w spożywanym jedzeniu, co sprzyja lepszym efektom chudnięcia lub budowie masy mięśniowej. Program nie jest specjalnie rozbudowany i nie udostępnia żadnych rozbudowanych opcji ale i tak jest dużo wygodniejszy od swoich "papierowych" odpowiedników. Zajrzyj do tego newsa po link do programu.
Zobacz cały artykuł | 1016 bajtów więcej | Komentarze

8 rzeczy, które budują mięśnie

Gdyby mięśnie były zbudowane z piwa i chipsów, wszyscy faceci mieliby sylwetki greckich bogów. Niestety nie są i wielu mężczyzn zamiast imponującej muskulatury może się pochwalić tylko mięśniem piwnym. Jeśli chcesz to zmienić, czas na zmiany w diecie. Co jest właściwym rozwiązaniem, jeśli odpadają chrupiące ziemniaczane talarki i duże jasne pełne? Żeby znaleźć odpowiedź, musieliśmy zajrzeć w głąb naszych ciał, aż do miejsca, w którym na każdej komórce mięśniowej widnieje napis: "Składniki".
Zobacz cały artykuł | 9101 bajtów więcej | 4 komentarzy
(1) 2 3 4 ... 7 »
Design by: XOOPS UI/UX Team