user pass
Kulturystyka.org.pl Ćwiczenia, Mięśnie, Trening, Fitness, Dieta




Reklamy

Logowanie
Nazwa użytkownika:

Hasło użytkownika:


Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się teraz!

Nowość w serwisie!

Reklamy

Tabele kaloryczne

Ankieta
Dlaczego chodzisz na siłownię/fitness ?
Trenuję aby przybrać na masie
Trenuję aby zrzucić tłuszcz
Trenuję dla zdrowia
Trenuję regularnie
Trenuję rekreacyjnie
Trenuję sezonowo
Trenuję zawodowo

Wybierz ćwiczenia

Nasz profil na Facebook

Reklamy


(1) 2 3 4 »
Porady dla początkujących : Dobry trening dla początkujących
Napisał Hades dnia 2012/5/3 1:34:46 (10477 odsłon)

Dobry trening dla początkujących – TRENING „ACT” - czyli aerobiczny trening obwodowy z obciążeniem. Ma on na celu nie tylko wszechstronny rozwój sylwetki (masy mięśniowej i siły), ale również wytrzymałości i ogólnej koordynacji ruchu. Zalecany jest szczególnie początkującym kulturystom, którzy chcą się np. pozbyć zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawić swoją kondycję, ukształtować sylwetkę.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 3812 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Szczęśliwa 7 na silne i kształtne bicepsy
Napisał Hades dnia 2012/3/26 20:52:42 (6495 odsłon)

Mniej może dać więcej, zarówno dotyczy to liczby serii, jak i powtórzeń. Nie róbcie więcej niż trzy serie każdego ćwiczenia (nie licząc rozgrzewki), dodatkowe serie niewiele pomagają we wzroście mięśni, jeżeli pierwsze trzy serie wykonaliście z maksymalną intensywnością...

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 2873 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Podstawowe ćwiczenia siłowe
Napisał Hades dnia 2012/3/10 2:03:46 (4077 odsłon)

Rozpiętki - Połóż się na ławeczce, stopy rozstawione na szerokość barków lub szerzej, oprzyj płasko na podłodze. Kolana ugnij pod kątem prostym. Przy czym głowa, grzbiet i pośladki powinny przylegać do ławki. Weź hantle do rąk, zwracając je dłońmi do siebie. Wyciągnij ramiona ponad klatkę piersiową i nieznacznie ugnij łokcie.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 9249 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Jak NIE asekurować na siłowni
Napisał Hades dnia 2012/3/4 16:09:58 (1991 odsłon)

Osoba asekurująca jest także konieczna przy trenowaniu techniką wysokiej intensywności. Z założenia wymagana jest asekuracja przy wykonywaniu wymuszonych powtórzeń po dojściu do nieudanej próby. Tak samo jest w przypadku ćwiczeń negatywnych polegających na pokonywaniu siły skierowanej do dołu przy opuszczaniu ciężarów, kiedy wykonanie pozytywnego ruchu już zwykle jest niemożliwe bez asekuracji.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 2872 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : 29 zasad treningowych Joe Weidera
Napisał Hades dnia 2012/3/4 15:54:52 (3559 odsłon)

Dysponując arsenałem Zasad Treningowych Weidera masz już wszystko, co trzeba wiedzieć, aby osiągnąć sukces na siłowni. Gromadzone i rozwijane osobiście przez samego Joe Weidera zasady, zapewniają wszystkim kulturystom na całym świecie wspólny język treningowy. Początkujący, średnio i bardziej zaawansowani mogą stosować te zasady przy planowaniu cykli treningowych, układaniu poszczególnych treningów oraz wykonywaniu każdego ćwiczenia z najwyższą efektywnością.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 9062 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Podstawy prawidłowego chwytu
Napisał Hades dnia 2012/2/13 17:59:19 (1927 odsłon)

Wszelkie ćwiczenia podczas, których wykonujemy ruch "pchający" (wszelkie wyciskania, poręcze), powodują, że nadgarstki poddawane są potężnym obciążenia. Ćwiczenia, w których wykonujemy ruch przeciwny do ruchu w wyciskaniu czyli np: unoszenie wzdłuż tułowia może nam wyrwać gryf z ręki, co gorsza nabawić się możemy kontuzji nadgarstka. Postaram się przedstawić podstawowe techniki trzymania drążka/gryfu.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 2900 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : 11 zasad na zwiększenie masy i siły
Napisał Hades dnia 2012/1/9 18:51:06 (10210 odsłon)

1. DUŻO JEDZ Żeby zwiększyć masę mięśni musisz zjadać więcej kalorii niż potrzebuje twoje ciało. Moja zasada polega na tym,aby codziennie na każdy kilogram mojego ciała przypadało 2-3 gram białka i 5-6 gram węglowodanów. Zacznij od tego poziomu a później dopasuj go do swoich osobistych wymogów. Ogranicz do minimum spożycie tłuszczów nasyconych. Jedz możliwie dużo różnorodnych i jak najlepszej jakości produktów.

Ocena: 8.00 (2 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 7368 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Trenuj bezpiecznie
Napisał Hades dnia 2011/12/25 15:59:25 (2011 odsłon)

Pierwszy krok skieruj do lekarza do spraw sportu i dowiedz się z czy możesz uprawiać ten sport. Wielu nowicjuszy nie robi tego kroku. Pierwszy krok stawiają w siłowni. Z biegiem czasu okazuje się, że mają poważne wady postawy lub problemy z sercem. Dla takich osób konieczny jest trening rehabilitacyjny, trening siłowy może przysporzyć im więcej kłopotów!

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 1667 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Planowanie posiłków
Napisał Hades dnia 2011/10/22 22:16:42 (6497 odsłon)

Podstawowym błędem mniej doświadczonych kulturystów jest generalnie niedocenianie roli odżywiania. Niedoceniają oni planowania i rozkładu posiłków, zatem zazwyczaj jedzą to samo, co jedli zanim zaczęli trenować kulturystykę. Nie rozumieją oni, że trzeba wprowadzić konkretne znamy w odżywianiu, by osiągnąć najwięcej z treningu.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 1454 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : 10 grzechów początkującego
Napisał Hades dnia 2011/9/13 0:09:54 (7258 odsłon)

Rozgrzewka jest konieczna jak mycie zębów przed snem. 10 minut na bieżni czy rowerze stacjonarnym rozgrzewa cały organizm, przygotowując go do wysiłku. Większe dokrwienie mięśni pozwala na efektywniejsze ich zaangażowanie, a przede wszystkim pozwoli nam uniknąć kontuzji, tym samym przerw w treningach.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 6041 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Jak zwiększyć testosteron?
Napisał Hades dnia 2011/9/5 14:00:29 (19692 odsłon)

Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program ćwiczeniowy, samodyscyplina i godziny spędzone na siłowni pomogą osiągnąć ci wymarzony cel. Proces przyrostu masy mięśniowej może jednak znacznie przyśpieszyć zwiększenie poziomu testosteronu w naszym organizmie. Nie oznacza to, iż należy przyjmować steroidy czy inne chemiczne suplementy – często sprzedawane nielegalnie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu, który pomoże ci zbudować większą masę mięśniową.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 3489 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Jak nabrać masy mięśniowej
Napisał Hades dnia 2011/7/18 21:49:59 (26331 odsłon)
Porady dla początkujących

Bardzo cenne informacje dla początkujących fanów kulturystyki, z których dowiesz się jak nabrać masy mięśniowej. Aby budować masę ciała, zacznij od zwiększania ilości przyjmowanych kalorii o około 20%. Mniejsza ilość nie spowoduje jakiejś zauważalnej zmiany; przy większej będziesz miał problemy z utrzymaniem swojej diety, co szybko doprowadzi do frustracji i zniechęcenia.

Ocena: 4.00 (6 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 2038 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : 10 przykazań giganta
Napisał Hades dnia 2010/10/6 15:48:28 (5877 odsłon)

Gigant to ktoś, kto musi ciężko zapracować na każdy kawałek swoich mięśni. Gigant nie może siedzieć i czekać, aż same pojawią się mięśnie. On musi wchłaniać tony jedzenia, podnosić tony ciężarów na treningu, unikać treningu cardio. Jeśli masz zamiar robić coś półśrodkami, po co w ogóle zawracasz sobie głowę? Idź lepiej pograć w gry wideo, pooglądać TV.... Chyba, że jesteś gotów robić to, co pozwoli Ci być wielkim.

Ocena: 10.00 (2 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 6203 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Recepta na efektywniejszy trening
Napisał Hades dnia 2010/3/10 13:08:37 (16572 odsłon)

Ćwiczenia wykonywane zbyt szybko-dekoncentrują, zbyt wolno-stają się z kolei nudne. Cierpi na tym nasza koncentracja,czyli wydajność treningu. Każdy musi znaleźć więc dla siebie najbardziej odpowiadający mu rytm i tempo wykonywania programu treningowego, aby przez cały czas być możliwie maksymalnie skoncentrowanym.

Ocena: 9.00 (5 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 5477 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Ramiona - symbol sylwetki
Napisał Hades dnia 2009/12/20 14:16:42 (15082 odsłon)

Ramiona stanowią najbardziej rzucającą się w oczy część sylwetki kulturysty, są najbardziej eksponowane w życiu codziennym i podczas zawodów. Wszyscy ćwiczący - od początkujących do mistrzów - zwracają na tę część ciała uwagę i poświęcają jej wiele czasu na treningach. Kompleksowy rozwój mięśni ramion i przedramion wymaga kilkuletniego, zaprogramowanego treningu. Dlatego postaramy się przedstawić trening mięśni ramion w różnych jego aspektach i na podstawie doświadczeń mistrzów kulturystyki.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 1917 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Nogi - fundament ciała
Napisał Hades dnia 2009/12/20 14:09:03 (10841 odsłon)

Nogi, to dosłownie i w przenośni, fundament naszego ciała. Na nich przecież codziennie się poruszamy, od ich siły i sprawności w dużej mierze zależy nasza wydolność fizyczna. Silne i dobrze umięśnione nogi, to warunek powodzenia niemal w każdej dyscyplinie sportu, a szczególnie w podnoszeniu ciężarów, lekkoatletyce, grach sportowych. W kulturystyce kształt i mięśnie nóg rzutują na proporcje ciała, sylwetkę.

Ocena: 9.00 (3 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 4186 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Zanim przystąpisz do ćwiczeń
Napisał Hades dnia 2009/10/15 13:41:09 (6624 odsłon)

Ćwiczenia należy wykonywać powoli i dokładnie. Osoby stawiające pierwsze kroki w tej dyscyplinie powinny położyć olbrzymi nacisk na nauczenie się poprawnego wykonania ćwiczeń. Można wykorzystać w tym celu lustro i w nim kontrolować wszystkie fazy ruchu lub pomoc instruktora czy doświadczonego partnera.

Ocena: 10.00 (2 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 2955 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Elementy wzrostu siły
Napisał Hades dnia 2009/9/17 22:11:41 (10503 odsłon)

Każdy podejmujący trening kulturystyczny chce być coraz silniejszy i bardziej umięśniony, wielki. Od lat dość dobrze znane są metody rozwoju siły i masy mięśniowej. Wiadomo, że odbywa się to na drodze skurczów mięśniowych: izometrycznych (skurcz bez zmiany długości mięśnia) i auksotonicznych (skurcz ze zmianą długości i napięcia mięśnia).

Ocena: 10.00 (1 głos) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 5788 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Joe Weider - dlaczego warto trenować?
Napisał Hades dnia 2009/7/30 13:26:46 (8953 odsłon)

W początkowym okresie mawialiśmy: "Trenuj dla sylwetki, a siła przyjdzie sama". Szczera prawda! Nawet wyczynowi cięzarowcy, którzy trenowali po to, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, decydowali się na pewien rozwój umięśnienia, chcąc uzyskać wzrost siły. Dowody na istnienie innych korzyści były wtedy niewystarczające, ale nikt nie kwestionował wpływu, jaki dźwiganie ciężarów ma na wygląd fizyczny trenującego..

Ocena: 9.00 (3 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 3388 bajtów więcej | Komentarze
Porady dla początkujących : Ruch kontrolowany
Napisał Hades dnia 2009/7/14 15:47:13 (3656 odsłon)

Kolejnym ważnym elementem, którego przeładowany ciężarem ponad swoje siły, nadgorliwy początkujący kulturysta nie jest w stanie poprawnie wykonać jest ruch kontrolowany. Na czym on polega?

Ocena: 6.00 (3 głosów) - Oceń tę wiadomość - Czytaj więcej... | 889 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 »



© Kulturystyka.ORG.pl 2004-2013 Kopiowanie artykułów dozwolone po podaniu aktywnego linku do danego materiału.