Fabryka Siły
Treningi Diety Suplementy
Odchudzanie Nastolatek Lifestyle
Motywacja Forum Rekomendacje



Tauryna - ukryte właściwości tego powszechnie niedocenianego aminokwasu

Tauryna jest aminokwasem o wielu właściwościach, który zawiera grupę siarkową a nie karboksylową. Nie pozwól zastraszyć się temu żargonowi chemicznemu - jak za chwilę się dowiesz, tauryna jest substancją o różnych „twarzach”. Podobnie jak glutamina ma ona wszechstronne działanie i zastosowanie.

Pytanie: Jaka jest rola tauryny?

Odpowiedź: Naukowcy odkryli znaczenie tauryny w żywieniu ponad 40 lat temu. Ma ona podobne działanie do insuliny jak również bierze udział w odtruwaniu, ochronie i konserwacji białek strukturalnych w mięśniach.
Zobacz cały artykuł | 8869 bajtów więcej | Komentarze

Zestawy na spalanie tkanki tłuszczowej

1. MCT i KARNITYNA

Diety niskowęglowodanowe działają odchudzająco. Zmniejszają apetyt i powodują, że organizm przestawia się na pobieranie energii z tkanki tłuszczowej. Niestety, diety niskowęglowodanowe mogą również powodować utratę masy mięśniowej. Tu pojawia się pole do popisu dla trójglicerydów o średnich łańcuchach (MCT) i karnityny. MCT, będące unikalnym rodzajem tłuszczu, zwiększają poziom ketonów, które mogą chronić przed spalaniem mięśni. Karnityna zwiększa produkcję ketonów i pomaga oszczędzić mięśnie w inny sposób.
Zobacz cały artykuł | 2691 bajtów więcej | Komentarze

Jakie zestawy suplementów na masę?

Kulturyści najczęściej pytają o dwie sprawy: "Jakie suplementy brać na przyrost masy?" i "Które pomogą mi pozbyć się tłuszczu?". Po pierwsze należy pamiętać, że aby zwiększyć masę mięśniową, należy dostarczyć do organizmu nadwyżkę kalorii i odpowiednią ilość białka. Po drugie, aby schudnąć i wyrzeźbić brzuch trzeba - przeciwnie - zmniejszyć spożycie kalorii. Innymi słowy: najlepsze suplementy nie pomogą, jeśli nie będzie się jeść odpowiednich ilości pożywienia o wysokiej jakości. Dopiero mając te podstawy, można pomóc sobie suplementami i ułatwić zrobienie postępów.
Zobacz cały artykuł | 2603 bajtów więcej | Komentarze

Suplementy odchudzające (Johimbina, Tribulus Terrestris)

Liczne suplementy i leki pomagają zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Działają zwalczając poczucie głodu (efekt anoreksyczny), wzmagając metabolizm (efekt termogeniczny) i przenosząc tłuszcz z tkanki tłuszczowej do mięśni, gdzie ulega zużyciu jako źródło energii. Niektóre z nich można uznać za leki i nie zaleca się ich stosowania przez dłuższy czas. Zanim zastosujesz lek lub suplement albo wprowadzisz zmiany w swojej diecie, skonsultuj swój zamiar z lekarzem.
Zobacz cały artykuł | 6645 bajtów więcej | Komentarze

Leucyna - niezwykły aminokwas

Kiedy ostro trenujesz chcąc zbudować muskulaturę i spalić tłuszcz, możesz łatwo doprowadzić się do stanu, w którym twój organizm zacznie zużywać włókna mięśniowe jako źródło energii. Aminokwasy w twoim organizmie mogą zatrzymać ten niebezpieczny proces. Od dawna wchodzą one w skład popularnych suplementów dla ćwiczących kulturystykę i fitness, ale ostatnio zaczęło być o nich znowu głośno, dzięki nowym odkryciom.
Zobacz cały artykuł | 4239 bajtów więcej | Komentarze

Glutamina i alanina - dynamiczny duet

Bez przerwy słyszysz, jaki pozytywny wpływ wywiera glutamina na układ odporności i jak zapobiega ona utracie masy mięśniowej. Jesteś bombardowany informacjami o tym, jak aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych zwiększają twoją tolerancję na wysiłek i stymulują wzrost mięśni. Ale czy wiesz, że alanina może być lepsza niż aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych, a w połączeniu z glutaminą może tworzyć mieszaninę aminokwasów o bardzo silnym działaniu. Jak się za chwilę sam przekonasz, alanina odgrywa bardzo ważną rolę w oszczędzaniu białek mięśniowych.
Zobacz cały artykuł | 4062 bajtów więcej | Komentarze

Czy kofeina niweluje działanie kreatyny?

Czy pijesz kawę? Jeśli tak, to możesz stracić korzyści płynące z działania kreatyny. Ostatnio przeprowadzone badania z podwójną ślepą próbą potwierdziły korzystny wpływ suplementacji kreatyny w przypadku kulturystów, lecz również pokazały, że działanie to może być osłabione w przypadku wielbicieli kawy. Dziewięciu aktywnych mężczyzn (w wieku od 20 do 23 lat) przyjmowało osiem dawek po 5 gramów glukozy jako placebo, jednowodzian kreatyny lub kreatynę z kofeiną przez kolejne sześć dni. Kofeina była podawana po śniadaniu w postaci 400 miligramowej kapsułki.
Zobacz cały artykuł | 3847 bajtów więcej | 3 komentarzy

Jak zwiększyć efektywność kreatyny

Kiedy jesteś początkującym adeptem kulturystyki starasz się wykorzystywać w najbardziej efektywny sposób wszelkie suplementy i odżywki na jakie przeznaczyłeś ostatnie pieniądze, byle tylko poprawić swoje wyniki na siłowni. Jednym z najczęstszych wyborów wśród suplementów jest kreatyna, a dokładnie monohydrat kreatyny.
Zobacz cały artykuł | 3586 bajtów więcej | Komentarze

Odżywki w kulturystyce

Uprawiając sport bardzo ważnym jego elementem jest z pewnością regularne wykonywanie ćwiczeń. Trening to kwestia, dzięki której we właściwy sposób można osiągać wynik oraz cele, których się pragnie. Bardzo ważne jest aby był on wykonywany pod okiem specjalisty, jeżeli jest się osobą początkującą lub przynajmniej w uzgodnieniu z osobą wykwalifikowaną, jeżeli ćwiczy się już dłuższy czas.
Zobacz cały artykuł | 3542 bajtów więcej | Komentarze

Suplementy na regenerację mięśni

Większość ludzi stosuje kreatynę, gdyż wypełnia ona mięśnie i może sprawić, że czujesz się silniejszy. Ale również wspomaga ona regenerację. Po treningu kreatyna napływa do mięśni wraz z wodą i składnikami odżywczymi. Kreatyna daje pełność mięśni i zapewnia, że dostarczone do organizmu składniki odżywcze dotrą do mięśni. Najlepiej przyjmować kreatynę z potreningowym napojem. Jeśli wolisz, możesz również brać ją na czczo, przed treningiem.
Zobacz cały artykuł | 2769 bajtów więcej | Komentarze
(1) 2 3 4 5 »
Design by: XOOPS UI/UX Team