Zjedz stek, a od razu poczujesz się silniejszy

Wołowina a konkretniej stek będzie idealnym daniem podczas diety na masę. O co chodzi z tą wołowiną? W dobie, gdy kurczaki zaczynają panować na naszych stołach, wołowina znalazła się w defensywie. Jednakże ci, którzy zalecają całkowite zaniechanie jedzenia czerwonego mięsa, mogą przysłowiowo zrobić ci niedźwiedzią przysługę, w szczególności gdy rośnie liczba tzw. specjalistycznej, zdrowej żywności na rynku. Na podstawie istniejących i coraz liczniejszych dowodów należy koniecznie zainteresować się zwiększeniem udziału wołowiny w naszej diecie. Jest ona wciąż cennym źródłem wielu substancji odżywczych, które są konieczne dla kulturystów. Sztuka polega na…

Przeczytaj całość

Kiedy najlepiej spożyć posiłek potreningowy?

Odpowiedni posiłek potreningowy to podstawa. Czy ma znaczenie kiedy taki posiłek zjesz? Oczywiście, że ma i to bardzo duży. Przyrost mięśni zależy głównie od syntezy białek mięśniowych, do której dochodzi po rozpadzie białek w mięśniach. Ten proces jest szczególnie ważny, jeśli chcesz, by trening przyniósł maksymalną korzyść. Wiemy, że synteza białek w mięśniach zwiększa się na kilka godzin po zakończeniu treningu. Wiemy też, że w tym procesie kluczową rolę odgrywa insulina. Posiłek potreningowy – kiedy go spożyć? Grupa naukowców z Uniwersytetu McMaster w Kanadzie (Journal of Applied Physiology) studiowała dokładnie…

Przeczytaj całość