Bicepsy tyłem – pozowanie

Stojąc tyłem, lewą lub prawą nogę lekko ugiąć w stawie kolanowym, kierując palce stopy i kolano na zewnątrz. Jedną nogę odstawić nieco w bok cofając i zrobić wspięcie na palce uginając ją w kolanie. Odstawienie nogi w bok, pozwala na lepsze zademonstrowanie mięśni dwugłowych uda, oraz pozostałych mięśni wewnętrznych uda.

bicepsy tyłem, zawody, pozowanieZ tej pozycji unieść ręce w górę, a następnie uginając je w łokciach i nadgarstkach, powoli opuścić w dół. Ruch opuszczania zakończyć wówczas, kiedy łokcie znajdą się na linii barków. Równolegle z opuszczeniem rąk, opuścić również barki, dzięki czemu mięśnie najszersze grzbietu nieco się poszerzają. Mocno wyciągnąć brzuch i zrobić głęboki wdech. Spowoduje to uniesienie klatki piersiowej, dzięki czemu górna część mięśni najszerszych grzbietu jeszcze się poszerza. Tułów nieco odchylić do tyłu.

Sędziowie oceniają wszystkie widziane z tyłu mięśnie. Oceniane są również ogólne proporcje ciała.

Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:

– nie ściągać zbytnio barków do siebie
– nie garbić się
– nie unoś łokci za wysoko
– napinaj mięśnie dwugłowe jak i prostowniki grzbietu

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj