Co wpływa na rozwój mięśni ?

Trzeba mieć dystans, jeśli chodzi o ćwiczenia na maszynach, gdyż zapewniają one równowagę podczas treningu. To sprawia, że czynnik stabilizujący mięśnie w ogóle nie bierze w tej pracy udziału. W efekcie organizm nie spala tylu kalorii, ile spaliłby, gdyby musiał pracować także nad zachowaniem równowagi.

W JAKI SPOSÓB RÓŻNE POPULARNE DIETY WPŁYWAJĄ NA PRZYROST MIĘŚNI?

Wiele znanych i powszechnie stosowanych diet raczej hamuje przyrosty,niż je stymuluje. Dzieje się tak dlatego, że ich głównym celem jest redukcja wagi ciała, a nie spalanie tłuszczu. Część z nich pozbawia organizm tkanki mięśniowej, która w głównej mierze uczestniczy w procesach przemiany materii i spalania tłuszczu. Diety tego rodzaju wywołują także zbyt szybki spadek wagi, co powoduje, że organizm uruchamia reakcję obronną i stara się zachować jak najwięcej tłuszczu. Specjaliści od spraw żywienia twierdzą, że w przypadku redukcji przyswajalnych kalorii do 800-1200 dziennie, czyli poniżej niezbędnej dawki, organizm zaczyna „zjadać” swoje własne mięśnie, aby zdobyć „paliwo”. Jeśli ograniczysz spożywanie kalorii do 1200 (lub jeszcze mniej), tracona waga w ok. 45% będzie ubywać z tkanki mięśniowej. Diety niskokaloryczne powodują tak duży spadek masy mięśniowej zamiast tłuszczowej, że ludzie, którzy je regularnie stosują, narażają swoje ciała wręcz na otyłość, a odchudzanie jest tylko pozorne.

W JAKI SPOSÓB MIĘŚNIE SPALAJĄ TŁUSZCZ?

Każdy gram mięśni spala co minutę więcej kalorii niż tłuszcz. Kilogram tłuszczu zużywa 2-4 kalorii każdego dnia do tego, by podtrzymać swoje trwanie. Natomiast kilogram masy mięśniowej potrzebuje do tego 70-100 kalorii.

JAKI RODZAJ DIETY NAJLEPIEJ STYMULUJE WZROST MIĘŚNI?

Najlepsza jest dieta uboga w tłuszcze nasycone. Ważna jest także zawartość białka. Nasze ciało wykorzystuje proteiny do budowy i regeneracji mięśni. Wszystkie funkcje organizmu, od mrugania powiekami po budowanie mięśni czworogłowych, są kontrolowane przez tysiące różnych enzymów. A wszystkie enzymy to białko. Ponad 98% molekuł, tworzących twój organizm podlega procesowi wymiany co roku. W ciągu 6 miesięcy twoje bicepsy, składniki krwi, enzymy, a nawet elementy struktury twoich genów są niemal w całości wymieniane. W rzeczywistości skład organizmu jest determinowany przez to, co jesz. Twoje ciało, na dzień dzisiejszy, jest w całości zbudowane z tego, co zjadłaś w ciągu ostatniego półrocza. Jeśli zależy ci więc żeby zbudować ładną i mocną sylwetkę, musisz spożywać produkty zawierające białko wysokiej jakości. Możesz je przyswajać zarówno w posiłkach, jak i w postaci suplementów. Pamiętaj jednak, że to nie same proteiny wywołują wzrost mięśni. Wynika to z zapotrzebowania mięśni na proteiny, które pojawiają się po odbyciu dużego wysiłku fizycznego. Jeszcze nikomu nie przybył nawet kilogram mięśni po tym, jak po prostu wypił shake’a proteinowego albo zjadł dużo białek z jajek. Mięśnie rosną w wyniku wykonanych ćwiczeń.

Trzeba mieć dystans, jeśli chodzi o ćwiczenia na maszynach, gdyż zapewniają one równowagę podczas treningu. To sprawia, że czynnik stabilizujący mięśnie w ogóle nie bierze w tej pracy udziału. W efekcie organizm nie spala tylu kalorii, ile spaliłby, gdyby musiał pracować także nad zachowaniem równowagi. Na pewno warto polecić przysiady, wykroki, wyciskanie na ławce, wyciskanie zza głowy czy wiosłowanie w opadzie. Pamiętaj też o prawidłowej formie ćwiczeń – to ma kolosalne znaczenie dla wzrostu mięśni. Powyższe ćwiczenia aktywizują większość mięśni w różnych fazach wykonywanych przez ciebie ruchów. Dzięki temu pozwalają spalić dużą ilość kalorii.

JAK CZĘSTO NALEŻY TRENOWAĆ POSZCZEGÓLNE GRUPY MIĘŚNIOWE?

Sam trening nie wpływa na rozrost mięśni. Następuje on dopiero podczas odpoczynku. Zbudowanie nowej tkanki mięśniowej zajmuje ok. 5-8 dni jeśli w tym czasie nie odbędziesz kolejnego treningu, twoja siła powoli opadnie. Jeśli natomiast będziesz ćwiczyć co 5 dni, na pewno wywołasz rozwój mięśni.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

5 komentarze do “Co wpływa na rozwój mięśni ?”

  1. anonim

    siema płudzian mamna imie Łukasz i nie wim jakich odrzywek kupic na mase powiedz mi 🙁 🙁 Łykasz

  2. anonim

    nie rozumiem tylko tego czemu rozwój miesni bedzie sie odbywał jesli bedzie sie czwiczyc co piec dni a nie czesciej 😕
    czapel.

  3. anonim

    Słuchaj….chodzi o to ze nie cwiczysz jednego dnia wszytskich parti ciala tylko jedna partie tyg.na przyklad…dlatego wychodzi jkabys cwiczyl co 5 dni..ogolnie powinno sie cwiczyc 3 razy w tyg.i za kazdym razem inne partie… 😆

  4. anonim

    a jak ćwiczę tylko przyciąganie ciężarka do klatki piersiowej, godzine-dwie godziny dziennie to żle ?

  5. anonim

    a ja mam takie pytanie…jak rozbudowac miesnie posladkowe??? cos naprawde godnego polecenia.wszedzie tylko wypisuja jak je nie rozbudowywac albo nadac lepszy ksztalt…a ja bym je chciala rozbudowac…

Skomentuj