Ćwiczenia dla kobiet ze sztangą, czyli siłownia dla płci pięknej

Zastanawiasz się, czy trening ze sztangą jest dla Ciebie odpowiedni? W końcu jesteś kobietą! Wiedz jednak, że wcale nie musisz wcierać w dłonie talku i zakładać pasa kulturystycznego. Dobroczynne działanie sztangi jest także dla płci pięknej – w tym dla Ciebie. Dzięki takiemu treningowi wzmocnisz i wyrzeźbisz swoją sylwetkę, nie czekając w kolejkach do innych sprzętów. Nasz artykuł podpowie Ci, jak zacząć ćwiczyć ze sztangą, dzięki której osiągniesz figurę marzeń.

Trening ze sztangą dla kobiet – czego się właściwie obawiasz?

Ćwiczenia dla kobiet kojarzą nam się przede wszystkim z tym rodzajem treningu, który pozwala pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej i wysmuklić sylwetkę. Niekoniecznie celem płci pięknej jest duży rozrost mięśni, który nada im figurę zaawansowanego kulturysty. Ty również obawiasz się, że podczas treningu ze sztangą znacznie “urośniesz’? Nie zamartwiaj się tym aż nadto! Wiedz, że kobiety mają większe stężenie estrogenu niż mężczyźni – łatwiej magazynują tłuszcz, przez co zarówno budowanie i utrzymanie masy mięśniowej jest u nich o wiele trudniejsze. Trening ze sztangą u kobiet ma przede wszystkim wzmocnić mięśnie, nadać im kształt i ujędrnić ciało. Nie ma mowy tutaj o wielkiej rozbudowie.

Twoje obawy pojawiają się na samą myśl o sztandze? Boisz się, że sobie nie poradzisz, a nawet nabawisz się kontuzji? Wyciskanie sztangi wcale nie jest takie trudne, jak Ci się teraz wydaje. Podczas takiego treningu najważniejsze jest, aby umieć wykonać wykrok czy przysiad. Dodatkowo podnoszenie ciężarów wzmacnia tkankę kostną, co sprawia, że z każdą kolejną wizytą na siłowni będziesz bardziej odporna na wszelkiego rodzaju urazy.

Ćwiczenia dla kobiet ze sztangą – zalety

Kiedy już Twoje obawy zostaną rozwiane warto, abyś poznała zalety ćwiczeń siłowych ze sztangą. Dzięki takiemu treningowi:

  • podkreślisz swoje kobiece atuty,
  • znacznie poprawisz koordynację ruchową,
  • nauczysz się kontrolować nad swoim ciałem,
  • zbudujesz zgrabną i symetryczną sylwetkę,
  • popracujesz nad wybranymi partiami mięśniowymi,
  • pięknie ujędrnisz swoje ciało,
  • wzmocnisz układ kostno-stawowy,
  • delikatnie rozbudujesz i uwydatnisz mięśnie,
  • poprawisz kondycję i wytrzymałość mięśniową,
  • wyraźnie zmniejszysz tkankę tłuszczową.

Dodatkowo według kobiet ćwiczących ze sztangą znacznie poprawiła się ich samoocena i samopoczucie – nabrały one więcej pewności siebie i stały się wzorem dla innych.

Siłownia dla kobiet – przykłady ćwiczeń ze sztangą

Trening ze sztangą staje się coraz bardziej popularny u płci pięknej. Niemal każda kobieta odwiedzająca siłownię nie omija w pośpiechu ławki do wyciskania. Poznaj przykładowe ćwiczenia ze sztangą.

Back squat i front squat

Do najbardziej popularnych ćwiczeń należy oczywiście przysiad ze sztangą trzymaną na plecach – wbrew pozorom wcale nie jest męczący i pozwala na wykonanie dość sporej ilości powtórzeń, nawet z większym obciążeniem. Należy jednak pamiętać, że back squat idzie w parze z przysiadem frontalnym. Polega on na trzymaniu sztangi z przodu sylwetki, gdzie spoczywa na mięśniach naramiennych. Taka odmiana wzmacnia mięśnie tułowia i angażuje do pracy mięśnie czworogłowe. Front squat jest nieco bardziej back squat, dlatego też warto poświęcić tej technice nieco więcej uwagi.

Wykrok ze sztangą

To ćwiczenie jest wprost stworzone dla kobiet. Wykrok ze sztangą świetnie kształtuje pośladki przy utrzymaniu poprawnej postawy, co wzmacnia grzbiet. Polega na zrobieniu kroku w przód, by następnie schodząc biodrami w dół opuścić kolana nogi zakrocznej, nie dopuszczając przy tym do zetknięcia się kolana z podłożem. Pamiętaj, aby utrzymać tułów w pozycji prostej. Zakończeniem ćwiczenia jest powrót do pozycji wyjściowej – zaczynając od wyprostowania nogi wykrocznej i odpychając się od podłogi nogą zakroczną.

Przysiad ze sztangą nad głową

Podczas wykonywania tego ćwiczenia powinnaś trzymać sztangę bardzo szerokim nachwytem nad głową, stojąc w rozkroku. Wypchnij biodra w tył i wykonaj przysiad, starając się zejść jak najniżej, z kolanami skierowanymi do zewnątrz. Nie zaczynaj tego ćwiczenia z bardzo dużym obciążeniem. O odpowiedni dobór możesz śmiało zapytać trenera lub pracownika siłowni.

Sztanga jest dla kobiet!

Chcesz na własnym ciele wypróbować trening ze sztangą? Już teraz wykup karnet na siłownię! Tylko w taki sposób przekonasz się czy jest to sprzęt stworzony dla Ciebie. Nie zapomnij tylko o odpowiednim stroju i obuwiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest