Ćwiczenia na brzuch i talię osy

Prezentujemy ćwiczenia na pozbycie się tłuszczu i wymodelowanie mięśni brzucha oraz uzyskanie talii osy. Uzyskanie ładnych kształtów mięśni brzucha i zmniejszenie wymiarów w talii wymaga trochę czasu, cierpliwości oraz chęci, ponieważ zrzucić zbędny tłuszcz niestety nie jest łatwo, a wypukły brzuch zniekształca całą sylwetkę.

Ćwiczenie pierwsze:

Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, ręce połóż wzdłuż ciała z ugiętymi do góry dłońmi w nadgarstkach. Następnie lekko unosimy tułów, maksymalnie napinając mięśnie brzucha. Dla ułatwienia ćwiczenia można położyć ręce na karku. Pozycję końcową możesz utrzymać przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy

Ćwiczenie drugie:

Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, ręce załóż za głowę i unoś barki zadzierając brodę do góry. Pozycję końcową utrzymuj w górze przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie trzecie:

Połóż się na plecach podeprzyj głowę dłońmi i unoś wyprostowany tułów do góry. Masz kilka wariantów w jaki sposób możesz to ćwiczenie wykonać:

– pozycję końcową utrzymuj przez kilka sekund;
– opuszczaj stopy tuż nad podłoże i ruchem rolującym lekko unoś głowę;
– unoś tułów ruchem rolującym, najpierw głowę, potem barki i resztę tułowia

Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie czwarte:

Połóż się na plecach podeprzyj głowę dłońmi i unoś głowę nad barki, następnie prowadź raz prawy, raz lewy łokieć do przeciwnego kolana. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie piąte:

Połóż się na plecach podeprzyj głowę dłońmi, nogi złącz i unieś do góry tak, aby tworzyły z tułowiem kąt prosty. Lekkim ruchem skrętnym unoś głowę oraz bark do góry i dociągaj górny łokieć do przeciwnego kolana. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund na obie strony.

Ćwiczenie szóste:

Usiądź sobie na podłodze i podeprzyj się z tyłu na lekko ugiętych rękach. Następnie unoś pięty nad podłoże i prostuj nogi do góry, po czym wracaj do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie siódme:

Połóż się na plecach, wyciągnij ramiona do przodu i unoś do góry wyprostowaną nogę. Drugą nogę unoś nieco nad podłoże, następnie prowadź ramiona do przodu, unosząc tułów. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie ósme:

Połóż się na plecach, nogi podnieś do góry rozchylając je na boki, a ręce wyprostowane ułóż między nogami. Unoś do góry głowę i barki pchając ręce do przodu. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie dziewiąte:

Usiądź sobie na podłodze i podeprzyj się z tyłu na lekko ugiętych rękach. Unosimy wyprostowane nogi do góry następnie odwodzimy je od siebie i łączymy. Dla urozmaicenia ćwiczenia możesz je również na przemian krzyżować. Ćwiczenie wykonuj w trzech seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie dziesiąte:

Połóż się na plecach, zegnij nogi w kolanach i unieś do góry pośladki tak, aby wszystko tworzyło z tułowiem linię ciągłą. Wyciągnij prostą prawą nogę, następnie kilkakrotnie zginaj ją w kolanie i znowu prostuj. Zgięte kolano zbliżaj do klatki piersiowej. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund na obie strony: raz lewą, raz prawą nogą.

Ćwiczenie jedenaste:

Stań w lekkim rozkroku, jedno ramię połóż na brzuchu, a drugie wyciągnij wyprostowane jak najwyżej do góry i wykonuj lekki skłon w bok. Podczas wykonywania ćwiczenia nie odrywaj stóp od podłoża. Powtórz ćwiczenie, robiąc to samo na drugą stronę dopiero wtedy, gdy odczujesz napięcie mięsni. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Ćwiczenie dwunaste:

Stań w rozkroku, na lekko ugiętych kolanach, spleć dłonie nad głową i wykonuj głęboki skłon w bok nie skręcając tułowia. W pozycji końcowej możesz pogłębić skłon. Ćwiczenie wykonuj w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

Przyspiesz spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha i talii!

Zwiększ efektywność wykonywanych ćwiczeń i zacznij stosować odpowiednie spalacze tłuszczu. Nie pozwól aby Twój trening poszedł na marne – rozpocznij suplementację bezpiecznymi i skutecznymi środkami, które działają mocno termogenicznie (spalają tłuszcz).

Najbardziej popularne spalacze tłuszczu w sklepie:

BURN4ALL – 100 kaps. (3 kapsułki dziennie, rano i przed treningiem)
HYPERSHRED EDGE – 100 kaps. (2 kapsułki dziennie razem z jedzeniem)
THERMO SPEED – 90 kaps. (2 kapsułki dziennie, 30 min. przed śniadaniem i obiadem)
ANIMAL CUTS – 42 porcje (2 porcje dziennie, rano na czczo, druga przed treningiem)
TRIZER – 90 kaps. (2 kapsułki dziennie, rano, druga 30 minut przed treningiem)

Podziel się z innymi:

Zobacz również

83 komentarze do “Ćwiczenia na brzuch i talię osy”

  1. anonim

    czy u mężczyzn tez przyniese efekty???

  2. anonim

    huhu ciekawe czy to pomożee!! koleżanka dałam mi te strone …. nie jestem zbytnio gruba ale wole być szczypła i mieć spoko brzuch i tslie hehehh pozdrawiam…. papapap :*

  3. anonim

    ja od dzisiaj zaczelam cwiczyc…nie jestem gruba ..wrecz przeciwnie…ale chce miec umiesniony brzuszek :P.mam nadzieje ze przetrwam dlugo 😛 pzdr

  4. anonim

    niestety na meszczyz to nie dziala cwiecze to 5 lat i niema efektow 😀

  5. anonim

    Wczoraj rozpoczelam cwiczenia na talie i brzuch. wprawdzie dzisiaj mam zakwasy, ale nie mam zamiaru zrezygnowac. za jakis czas sie odezwe zeby zrelacjonowac czy cwiczenia przynosza pozadany efekt.pozdrawiam ||KcNz||

  6. anonim

    witam!wczoraj zaczelam cwiczenia na brzuch oraz talie.mam pytanie,jak dlugo zajmuje zeby byly widoczne juz pierwsze efekty?
    pozdrawiam

  7. anonim

    hm.. no to tak. może i mam szczupłe nogi, ręce uda itp.. ale niepokoi mnie to, że brzuch mam prosty z góry a na dole mam wypuklenie! wkurza mnie to. to jest dosłownie tak jak d tylko ze brzuszek troche mniejszy, czy to mi pomoże to zrzucić? 😛 aha, i jak wiecie to prosze powiedzcie mi jak schudnąć na buzi 🙂

  8. anonim

    troche meczace ale widac wfwkty…zreszta czego sie nie robi zeby ładnie wygladac…:D jest ciezko ale warto…juz po dwoch tygodniach cwiczen widac skutki….:)

  9. anonim

    Powiedzcie mi czy to daje efekty i po jakim czasie??Chce miec ładna talie i czy to pomoze mi sie pozbyc „boczkow” odpiszcie prosze!!! 😀

  10. anonim

    witam… mam pytanie mam boczki jak mam sie ich pozbyc juz kupiłam sobie k rem na nie ale wiem ze bez cwiczen ich sie nie pozbede prosze napiszcie co mam zrobic by troche znikły bo az płakac mi se chce czasem z nerwow:( pozdrwaiam karolcia

  11. anonim

    Dzisiaj zaczynam, i jestem pewna, ze wytrwała praca popłaca! 😀 😀 Pozdrawiam. 😆

  12. anonim

    Ja mam takie pytanie… Czy te dwa ćwiczenia można ze sobą łączyć: https://www.kulturystyka.org.pl/modules/news/article.php?storyid=474 i https://www.kulturystyka.org.pl/modules/news/article.php?storyid=176???? Proszę o odpowiedź… z góry dzięki…

  13. anonim

    Nie jestem grubasem ale nie lubie mojego brzucha. Jest taki jakby ktoś go napompował powietrzem. Nie wiecie czy te ćwiczenia pomoga go zlikwidowac czy potrzebna jest jeszcze jakas dzieta?Kaśka

  14. anonim

    Ja zaczelam cwiczenia wczoraj i chcialabym sie dowiedziec czy to cos pomaga i po jakim czasie sa widczone jakies zmiany 🙂

  15. anonim

    Mam bardzo duży brzuch..;/ czy jak zacznę ćwiczyć te ćwiczenia to do wakacji brzuch żeby był płaski??? Ania

  16. anonim

    ćwiczę to od trzech tygodni.są efekty! po ciązy został mi spory,wiotki brzuchol 🙁 .po ćwiczeniach zmalał mi i umięśnił się.jestem zadowolona.mam nadzieję że już niedługo bede mogła go wystawić na widok publiczny.pozdrawiam i polecam.
    p.s. no i talię zaczęłam odzyskiwać 😀 iga

  17. anonim

    czy te swiczenia pomagaja?

  18. anonim

    Mozesz potrzebowac albo diety bogatej w owoce i wazywa, ablo oczyszczenia jelita grubego. mozesz zrobic obydwa i to moze byc najbardziej skuteczne, lacznie z cwiczeniami oczywiscie. Zycze sukcesu (tobie i sobie, bo ja dzis zaczynam:)
    Ania:)

  19. anonim

    Jedna osoba napisała że po 2 tygodniach widać skutki mam do niej pytanie ćwiczyłaś/łeś codziennie czy robiłaś/łeś przerwy? Czy jak będę ćwiczyć od poniedziałku do soboty, robiąc przy tym przerwę jedynie w niedzielę przez 2 tygodnie to czy też te ćwiczenia przyniosą efekty?

  20. anonim

    Ja też widzę efekty. Wystarczy ćkewiczyć reglarnie i dokładnie.

  21. anonim

    Czy jeżeli jestem w młodym wieku i chce schudnąć około 2 kg to co musze zrobić?? 😀

  22. anonim

    od dzisiaj biorę się za ćwiczenia brzucha ponieważ chcę mieć fajniutki i płaski bruszek 🙂 😀 nie jest on tak gruby ale nie jest też płaski 😡 Troszke zgrubłam na wadze ale nie widać tego po mnie i całe szzcęście! 😆 chodzę na treningi judo ale ostatnio we wakacje nie chodziłam więc dlatego zgrubłam 👿 (bynajmniej tak przypuszczam)Mam nadzieje że te ćwiczenia pomogą mi spalić brzuszek 😉 wielkie dzięki pozdrawiam 🙄

  23. anonim

    witam.. mam pytanie czy te cwiczenia naprawde dzialaja? zwracam sie do pan ktore zauwazyly juz efekty… dzisiaj zaczelam je robic mam wystajacy brzuszek i boczki i jestem zalamana z tego powodu gdyz chce byc szczupla… mam 173cm wzrostu przy wadze 59kg… mowia mi ze nie waze duzo przy moim wzroscie ale ten moj brzuszek … prosze o odpowiedz pozdrawiam

  24. anonim

    ja cwicze miesciac te cwiczenia i juz widac efekty !! ;]

  25. anonim

    zadna nie jest gruba a kazda chce cwiczyc normalnie szok, zje.b,ane jestescie dziewczyny i boicie sie przyznac do swojego tluszczu 😆

  26. anonim

    ja od dzisiaj zaczne cwiczenia:) pozniej dam znac czy widac rezultaty;p anulkaa1761.

  27. anonim

    a dokładnie ‚ile wynoszą’ te efekty? xD

  28. anonim

    helo ja tez dzis zaczynam xD 😎 chociaz mam juz troche umesniony bo cwiczylam sama ale chce miec ladniejszy 😆 😀 lol;p pozniej napisze jakie rezultaty a to trza raz dziennie czy wiecej?;d

  29. anonim

    ja od wczoraj ćwicze sa jaies rezultaty ?????????błagam odpiszcie po ile tygodniach???? 😉 😀

  30. anonim

    Jestem chłopakiem i mam takie pytanie jak najszybciej schudnac mam troszke brzucha i nie wiem jak sobie z tym poradzic ! Odpiszcie !!

  31. anonim

    chciałabym wiedzieć czy te ćwiczenia mają jakiś szkodliwy wpływ na kręgosłup? i czy te osoby które widzą efekty stosowali jakąś dietę? dziękuje i pozdrawiam ;)))Natalia

  32. anonim

    fajnie ze ktos tu odpowiada na pytania!!!!!!!

  33. anonim

    DOBRA CWICZONKA WIDZE;) TZREBA BEDZIE JES SPRAWDZIC…DZIS PRZED OSTATNI DZIEN 6 WEIDERA;] 8 CM W PASIE JUZ MNIEJ;]

  34. anonim

    Czyszczenia jelita grubego? Co Wy wypisujecie? Mam jelito czyszczone ze względu na ciągłe badania, co parę mcy. To nie jest zabieg kosmetyczny ani lekarstwo.

  35. anonim

    Zazdroszczę. Ja po A6W miałam tylko jeden efekt – problemy z kręgosłupem. 🙁

  36. anonim

    Po 2 tyg. to są efekty, gdy nie ma się brzucha tylko świra na jego punkcie. 🙂 Przy okrągłym brzuchu efekty są po pół roku.

  37. anonim

    rezultaty zaleza chyba od tego jak intensywnie wykonywane sa cwiczenia.. ja od tyg 3 razy dziennie je wykonuje i ku mojemu zdziwieniu pokazuja sie pierwsze faldki miesni ;]

  38. anonim

    Od wczoraj zaczełam. Zakwasy są najgorsze ale przeżyje. Ile trzeba cwiczyc aby osiągneło się chodzby najbmniejszy skutek?
    Mam mały brzuszek…czy to przeszkodzi?

  39. anonim

    Mam 89 w biodrach i 67 w talii – chciałabym mieć ok. 59/61 (w talii)! Żeby optycznie powiększyć moje biodra. Mam nadzieje ze nie schudnę na nogach i rękach po tym ćwiczeniu, bo tego bym nie chciała. Jedynie mi zależy na talii. Zacznę dzisiaj i jak dotrwam to dam znać za jakiś czas czy są widoczne efekty 🙂 Ewelina

  40. anonim

    no to do dziela zaczynam od dzisiaj 🙂 😉

  41. anonim

    ludzie, ale Wy macie pisownię!

  42. anonim

    E znam lepsze

  43. anonim

    Ja od dziś zaczęłam ćwiczyć;) Jestem chuda ale mam wypukły brzuch jak jakiś ,,piwosz”. Oczywiście nie pije alkoholu… Mam nadzieje ze cwiczenia dadzą efekt i bede miała płaski brzuch;) Pozdrawiam;* 🙂

  44. anonim

    cZesC 🙂 ja zaczelam wczOraj.. wczesniej cwiczylam w dOmu ale tO tylkO brzUszki..(50dziennie)… OgOlnie jestem szczupla ale 3 miesiace temu wyjechalam dO anglii i trOszke mi sie przytylO… i chcialabym wrOcic dO fOrmy mam 170cm i waze 55kg:-( czY te cwiczenia pOmagaja i ile trzeba czekac na pierwsze widOczne efekty…
    prOsze Odpiszcie…:-) 🙂 eSi

  45. anonim

    A te ćwiczenia to wszystkie w jednym treningu ?

  46. anonim

    mam pytanie o jakiej porze dnia najlepiej wykonywac te cwiczenia?

  47. anonim

    codziennie wykonujesz jedno ćwiczenie i tak po 12 dniach masz płaski brzuch. a najlepiej ćwiczyć między 23:30 a 23:45 wtedy są najlepsze efekty i po 12 dniach masz fajny płaski brzuch.pozdrawiam wszystkich ćwiczących

  48. anonim

    dzięki za porady, cwiczylam tak 2 razy i sa owiele lepsze efekty i brzuch tak nie boli.

  49. anonim

    ALE MACIE PROBLEMY. TO WIADOMO ZE KAZDE CWICZENIA DAJA EFEKTY TYLKO TRZEBA CWICZYC SYSTEMATYCZNIE CODZIENNIE. POZDRAWIAM I ZYCZE POWODZENIA :)))

  50. anonim

    Trzeba cwiczyc, a nie uzalac sie na forum !

  51. anonim

    Bardzo podobają mi się te ćwiczenia i mam zamiar regularnie ćwiczyć i mam pytanie ile razy dziennie powinno się ćwiczyć?

  52. anonim

    mam 19lat chcial bym podobac sie dziewczyna powiedzcie mi czy te cwiczenia pomoga mi w osagnieciu celu idealnej kladki piersiowej

  53. anonim

    Ja także mam pytanie. Wykonuję codziennie wszystkie ćwiczenia i dodaję jeszcze jakieś swoje. podczas ćwiczeń czuję napięcie mięśni, aż mnie bolą. Jak skończę ćwiczyć nic mnie nie boli, nic nie czuję. Dodam, że wszystkie ćwiczenia wykonuję dokładnie. Dlaczego tak jest? Proszę o odpowiedź.

  54. anonim

    Dają te ćwiczenia efekty u mezczyzn?

  55. anonim

    halo!! mam pytanie ile trzeba cwiczyc dziennie? rano? wieczorem? jedno i drugie? godzine? dwie? wszystkie cwiczenia naraz czy jedno kazdego dnia? odpisuje tu ktos?!?!?! :(:(:(:( dziewczyny te co juz cwiczyly i widza efekty odpiszcie!! o.n.a

  56. anonim

    :motylanoga: 😎 😛 :trening: :trening: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :motylanoga: :motylanoga:

  57. anonim

    Witam ! Ćwiczę od ok 4 miesięcy i efekty są widoczne 🙂 jestem zadowolona z tej serii ćwiczeń! Polecam! 😀

  58. anonim

    Witam. Zaczęłam wykonywać ten zestaw ćwiczeń. Mam pytanie ile trzeba ćwiczyć tygodniowo, żeby uzyskać efekt? Codziennie? Pozdrawiam.

  59. anonim

    Hej. Te ćwiczenia są wykańczające. Trzeba ćwiczyć codziennie od poniedziałku do niedzieli? Straciłam już nadzieję, że to coś mi pomoże :(. Ćwiczę dopiero drugi dzień.Powiedzcie czy te ćwiczenia naprawdę dają efekt?

  60. Hades

    Gratuluję ! Tylko nie spocznij na laurach i trenuj dalej.

  61. Hades

    Regularne ćwiczenia w połączeniu z dietą zawsze dają efekty. Najlepiej zrobić zdjęcia przed rozpoczęciem i np. po miesiącu. Patrząc na siebie codziennie w lustrze czasem ciężko dostrzec jakąkolwiek różnicę. Dopiero po jakimś czasie widać zmiany lub mówi nam o tym osoba, która nie ogląda na co dzień naszego brzucha 😉

  62. Hades

    Święte słowa – dodałbym jeszcze dietę redukcyjną 😉

  63. Hades

    To kiedy będzie widać efekty jest sprawą indywidualną. U jednej osoby po kilku tygodniach, u innych dłużej trzeba będzie czekać. Dla osób, które zaczynają dopiero ćwiczyć proponuję zrobić trening i odczekać kilka dni aż zakwasy na brzuchu zupełnie znikną. Gdy już nas brzuch nie boli i mięśnie się w pełni zregenerowały zwiększamy częstotliwość treningu do 3 razy w tygodniu (poniedziałek, środa, sobota). Jeżeli nie masz zakwasów to możesz wykonywać ten trening codziennie.

    Jedna osoba pytała o porę dnia: na zrzucenie tłuszczu z brzucha zdecydowanie zalecam ćwiczenia z samego rana, przed śniadaniem. Pobudzamy wtedy jeszcze bardziej nasz metabolizm oraz przyspieszamy przemianę materii , w efekcie czego szybciej spalamy tłuszcz 🙂

  64. Hades

    Ćwiczenia są przeznaczone dla każdego, płeć czy doświadczenie treningowe nie ma tu znaczenia.

  65. Hades

    6 weidera bardziej polecam na wzmocnienie mięśni brzucha.

  66. Hades

    A kto by nie chciał spacerować na plaży z wyrzeźbionym brzuchem 🙂 przetrwasz na 100%.

  67. Hades

    Już odpowiadałem na to pytanie nieco niżej: wróżbita Maciej ponoć zna odpowiedzi na wszystkie pytania 😉

  68. Hades

    Najtrudniej jest wyrzeźbić właśnie dolne partie brzucha. Gromadzi się tam najwięcej tłuszczu – oczywiście te ćwiczenia pomogą Tobie ukształtować brzuch/zrzucić tłuszcz w tym miejscu również.

  69. Hades

    Post pisany w maju, więc odpowiedź brzmi raczej nie…. ale nie załamuj się, ćwicz cały rok a nie tylko od święta/ na ostatnią chwilę.

  70. Hades

    Jedne i drugie są bardzo dobrym sposobem na pozbycie się tłuszczu oraz wzmocnienie mięśni brzucha. Możesz przez 42 dni stosować 6 weidera a przez kolejne 42 dni ćwiczenia, które tutaj są zamieszczone – najważniejsze, żeby nie było monotonii – zaskoczcie swoje mięśnie czymś nowym od czasu do czasu!

  71. Hades

    Jak nie zaczniesz to się nie przekonasz – a teraz marsz do ćwiczeń ! 😀

  72. Hades

    Jak najbardziej można – ważne, żeby być systematycznym i codziennie „dać brzuchowi popalić” .

  73. Hades

    Bardzo się cieszę 🙂

  74. Hades

    Zdrowo się odżywiać a nie katować jakimiś dziwnymi dietami oraz regularnie ćwiczyć. Śmieciowemu jedzeniu mówię zdecydowane STOP!

  75. Hades

    Zachęcam do czytania komentarzy, w których napisane jest przez kilka osób, że działa. Musi działać! 😉

  76. Hades

    Tak trzymać!!!

  77. Hades

    Trochę kultury nie zaszkodzi….

  78. Hades

    Jestem pod wrażeniem, 8 cm?! Super wynik !

  79. Hades

    Jak wykonasz wszystkie powyższe ćwiczenia jeden raz dziennie to w zupełności wystarczy.

  80. Anna

    Bardzo fajne ćwiczenia, od jutra zaczynam, trzymajcie kciuki,.

Skomentuj