Cztery przeceniane pokarmy

Biały makaron: Nie tylko ma dużo kalorii, ale również w procesie przetwarzania utracił większość ze swoich składników odżywczych. Zdaniem Jeffa Feliciano, badacza związanego z Weider Nutrition International…

Biały makaron: Nie tylko ma dużo kalorii, ale również w procesie przetwarzania utracił większość ze swoich składników odżywczych. Zdaniem Jeffa Feliciano, badacza związanego z Weider Nutrition International, jego wartość jest przeceniana.” Biały makaron prawie nie ma błonnika. To też jest problem, gdyż większość restauracji ze zdrową żywnością podaje mnóstwo dań z makaronu.” Lepsza alternatywa: makaron z pełnej mąki.

Biały ryż: Podobnie jak w przypadku białego makaronu, również biały ryż traci większość swych składników odżywczych w procesie prztwórczym. Co traci? Błonnik, witaminy z grupy B, żelazo, cynk i trochę białka – nie wspominając o konsystencji i smaku. Zawodowy kulturysta Tom Prince uważa, że biały ryż jest notorycznie przeceniany. Lepsza alternatywa: brązowy ryż.

Soki owocowe: Zawieraja bardzo dużo cukru pochodzącego z owoców, który zbyt szybko rozpada sie w organizmie, co nie jest korzystne. Zdziwiłbyś się, ile mają kalorii – często ponad 100 kalorii w jednej szklance soku. Lepsza alternatywa: całe owoce.

Sałata lodowa: Sałaty zawieraja mnóstwo substancji fitochemicznych i innych składników odżywczych, ale sałata lodowa ma ich znacznie mniej niz gatunki o ciemniejszych liściach. Jeśli stosujesz sałatę w diecie odchudzajacej, szczególnie uważaj na sałatę lodową. Lepsza alternatywa: sałata rzymska, inne sałaty o ciemnych liściach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest