Dieta na redukcję: czy warto stosować dietę ketogeniczną?

Dieta na redukcję polega na zmniejszaniu tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej masy mięśniowej lub niewielkim jej powiększeniu. Tego typu dieta nie tylko pomoże nam w uzyskaniu wymarzonej wagi i sylwetki, ale powinna również nieść za sobą mniejsze ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. Czy dieta ketogeniczna może sprawdzić się jako dieta na redukcję?

Czy dieta ketogenna to dieta redukcyjna?

Ze względu na efekty, jakie niesie ze sobą keto, z powodzeniem można uznać ją za dietę na redukcję. Dzięki ścisłemu trzymaniu się jej kilku podstawowych zasad szybko doświadczymy wielu pozytywnych efektów, między innymi:

  • zmniejszenia poziomu glukozy we krwi,
  • wzrostu poziomu energii oraz sprawności myślenia i jakości pracy mózgu,
  • zwiększenia poziomu antyoksydantów,
  • przyspieszenia tempa regeneracji tkanek i komórek oraz skóry,
  • przywrócenia równowagi hormonalnej układu pokarmowego.

Najważniejszym dla wielu osób efektem stosowania diety ketogenicznej jest jednak właśnie redukcja tkanki tłuszczowej. To chęć schudnięcia jest najpopularniejszym powodem, dla którego ludzie w każdym wieku przechodzą na keto.

Jak działa redukcja na keto?

Aby zacząć tracić kilogramy na diecie ketogenicznej, należy wprowadzić organizm w stan ketozy. Jest to specyficzny stan metaboliczny, w którym nasz organizm wydziela duże ilości ciał ketonowych, które wraz z zapasem tkanki tłuszczowej są używane zamiast cukrów jako źródło energii. Efektem jest utrata wagi.

W celu wprowadzenia organizmu w stan ketozy należy spożywać duże ilości tłuszczów przy niewielkiej ilości węglowodanów. Niestety, te bywają sprytnie poukrywane w różnego rodzaju produktach spożywczych, zwłaszcza przetworzonych – dlatego warto dowiedzieć się jak najwięcej o dozwolonych na keto posiłkach jeszcze przed rozpoczęciem odchudzania. Najlepszy przewodnik o diecie ketogenicznej znajdziesz na portalu www.ketowariatka.pl, gdzie dowiesz się, co zrobić, by dieta ta była jak najbardziej efektywna. W serwisie znajdują się między innymi kompleksowe informacje na temat wszystkich produktów, które warto wprowadzić do swojego jadłospisu lub całkowicie z niego wyeliminować.

Jakie są plusy redukcji na keto?

Dieta ketogeniczna oznacza skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej nie tylko ze względu na ketozę. Kompleksowo wpływa ona na działanie naszego organizmu… a także na nasze przyzwyczajenia! Choć dla początkujących może wydawać się wymagająca, wprowadzenie jej zasad w życie niesie za sobą wiele oddziałujących na naszą wagę i samopoczucie efektów. A te z pewnością warte są wysiłku i samozaparcia!

Jednym z największych plusów keto jest uregulowanie poziomu cukru we krwi. W praktyce oznacza to brak napadów głodu i ograniczenie ochoty na słodycze. Dieta ketogenna zapewnia nam dłuższe poczucie sytości po posiłku, nie ma zatem mowy o dyskomforcie spowodowanym głodem! To wyjątkowo ważne aspekty odchudzania – wie o tym każdy, kto bezskutecznie próbował stosować jakąkolwiek dietę.

Ponieważ na redukcji rozprawiamy się także z nagromadzoną w organizmie wodą, warto wspomnieć, że keto jest chyba najlepszą dietą wspomagającą nas w tym celu. Redukcja obrzęków i wydalanie wody podskórnej przychodzi na niej właściwie bezproblemowo. Musimy pamiętać jednak o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości sodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest