Dieta na redukcję: czy warto stosować dietę ketogeniczną?

Dieta na redukcję polega na zmniejszaniu tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej masy mięśniowej lub niewielkim jej powiększeniu. Tego typu dieta nie tylko pomoże nam w uzyskaniu wymarzonej wagi i sylwetki, ale powinna również nieść za sobą mniejsze ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. Czy dieta ketogeniczna może sprawdzić się jako dieta na redukcję?

Czy dieta ketogenna to dieta redukcyjna?

Ze względu na efekty, jakie niesie ze sobą keto, z powodzeniem można uznać ją za dietę na redukcję. Dzięki ścisłemu trzymaniu się jej kilku podstawowych zasad szybko doświadczymy wielu pozytywnych efektów, między innymi:

  • zmniejszenia poziomu glukozy we krwi,
  • wzrostu poziomu energii oraz sprawności myślenia i jakości pracy mózgu,
  • zwiększenia poziomu antyoksydantów,
  • przyspieszenia tempa regeneracji tkanek i komórek oraz skóry,
  • przywrócenia równowagi hormonalnej układu pokarmowego.

Najważniejszym dla wielu osób efektem stosowania diety ketogenicznej jest jednak właśnie redukcja tkanki tłuszczowej. To chęć schudnięcia jest najpopularniejszym powodem, dla którego ludzie w każdym wieku przechodzą na keto.

Jak działa redukcja na keto?

Aby zacząć tracić kilogramy na diecie ketogenicznej, należy wprowadzić organizm w stan ketozy. Jest to specyficzny stan metaboliczny, w którym nasz organizm wydziela duże ilości ciał ketonowych, które wraz z zapasem tkanki tłuszczowej są używane zamiast cukrów jako źródło energii. Efektem jest utrata wagi.

W celu wprowadzenia organizmu w stan ketozy należy spożywać duże ilości tłuszczów przy niewielkiej ilości węglowodanów. Niestety, te bywają sprytnie poukrywane w różnego rodzaju produktach spożywczych, zwłaszcza przetworzonych – dlatego warto dowiedzieć się jak najwięcej o dozwolonych na keto posiłkach jeszcze przed rozpoczęciem odchudzania.

Jakie są plusy redukcji na keto?

Dieta ketogeniczna oznacza skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej nie tylko ze względu na ketozę. Kompleksowo wpływa ona na działanie naszego organizmu… a także na nasze przyzwyczajenia! Choć dla początkujących może wydawać się wymagająca, wprowadzenie jej zasad w życie niesie za sobą wiele oddziałujących na naszą wagę i samopoczucie efektów. A te z pewnością warte są wysiłku i samozaparcia!

Jednym z największych plusów keto jest uregulowanie poziomu cukru we krwi. W praktyce oznacza to brak napadów głodu i ograniczenie ochoty na słodycze. Dieta ketogenna zapewnia nam dłuższe poczucie sytości po posiłku, nie ma zatem mowy o dyskomforcie spowodowanym głodem! To wyjątkowo ważne aspekty odchudzania – wie o tym każdy, kto bezskutecznie próbował stosować jakąkolwiek dietę.

Ponieważ na redukcji rozprawiamy się także z nagromadzoną w organizmie wodą, warto wspomnieć, że keto jest chyba najlepszą dietą wspomagającą nas w tym celu. Redukcja obrzęków i wydalanie wody podskórnej przychodzi na niej właściwie bezproblemowo. Musimy pamiętać jednak o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości sodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest