Dieta – praktyczne porady

1. Zastąp żółtka – tofu lub białkami. 2. Wykorzystaj tofu lub mięso z indyka zamiast ciemnego mięsa. 3. Używaj chudego jogurtu zamiast śmietany i majonezu. 4. Zawsze zmniejszaj kaloryczność sosów przygotowywanych w domu. 5. Stosuj odtłuszczone lub chude mleko zamiast pełnotłustego.

1. Zastąp żółtka – tofu lub białkami.
2. Wykorzystaj tofu lub mięso z indyka zamiast ciemnego mięsa.
3. Używaj chudego jogurtu zamiast śmietany i majonezu.
4. Zawsze zmniejszaj kaloryczność sosów przygotowywanych w domu.
5. Stosuj odtłuszczone lub chude mleko zamiast pełnotłustego.
6. Potrawy doprawiaj ziołami i przyprawami, aby zrekompensować smak.
7. Jeśli jest to możliwe gotuj na parze, piecz na ruszcie lub w piekarniku, ale nie smaż.
8. Nie przegotowywuj jedzenia – proces ten niszczy witaminy i proteiny zawarte w produktach.
9. Zamiast tłuszczu wkładaj do zupy warzywa saute.
10. Wyznacz sobie cel, aby zmniejszyć masę ciała o 18% (ale nie mniej niż 10%).
11. Chudnij powoli – około 0,5 kg tygodniowo.
12. Waż się raz w tygodniu.
13. Wykonuj podane ćwiczenia trzy razy w tygodniu. Możesz więcej razy jeśli odpoczęłaś wystarczająco po ostatnim treningu.
14. Włącz do swojego programu aerobik – minimum trzy razy w tygodniu.
15. Większość kalorii spożywaj w pierwszej połowie dnia, staraj się jeść lekkie posiłki.
16. Nie jedz nic tuż przed pójściem spać.
17. Nigdy nie zapominaj o śniadaniu.
18. Przeżuwaj wolno pokarm.
19. Nie lekceważ siebie.
20. Jeżeli Ci się nudzi, rób inne rzeczy poza jedzeniem.
21. Staraj się spożywać nie zbyt obfite posiłki.
22. Wyrzuć cukier rafinowany ze swojej diety.
23. Zmniejsz ilość tłuszczu.
24. Nie jedz resztek.
25. Wypijaj 10 – 12 szklanek wody mineralnej niegazowanej dziennie.
26. Unikaj jedzenia kiedy jesteś podenerwowana.
27. Spożywaj zdrową żywność.
28. Dzienne dawki kalorii: 60% weglowodanów, 30% białka, 10% tłuszczu.
29. Planuj swoje posiłki z wyprzedzeniem.
30. Jeśli to możliwe oddziel trening aerobowy od ćwiczeą z przyrządami (jeden wykonywuj rano, drugi wieczorem).

1 komentarz do “Dieta – praktyczne porady

  1. Witam!
    Potrzebuje rady specjalnisty lub osoby ktora naprawde dobrze zna sie na tym temacie!
    Chce na powaznie zaczac cwiczyc na silowni. Mam 20 lat, wzrost 190cm, waze 75 kg (bardzo malo…),
    czyli jestem osoba o nie zbyt dobrej posturze ciała. Raczej spalac zadnego tluszczu nie musze… bo go niemam!
    Przedewszystkim na sam poczatek chce zwiekszyc swoja mase, bo jestem za chudy i nie widac byloby efektow…
    Moj cel to przytyc chociaz 10 kg!
    Nie znam sie calkowicie na diecie, odzywkach itd. I dlatego zwracam sie z prosba!
    Czy ktos moglby mi dac cenne wskazowki, od czego zaczac tzn rozplanowac mi jakas diete, doradzic w tym temacie!
    Chce przedewszystkim kupic jakies bialko, zeby zwiekszyc swa mase, ale nie wiem jakie…
    Nie mam zadnego stazu w cwiczeniach, gdyz wczesniej przez 10 lat trenowalem pilke nozna i nie mialem na to czasu!
    Ale biore sie za to na powaznie, juz zakupilem sprzet do cwiczen i chce sobie rozplanowac godz cwiczen na kazdy dzien.
    Bardzo prosze o pomoc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest