Dieta Samuraja – plusy i minusy

Zdrowy tryb życia, aktywność fizyczna i racjonalne odżywianie to bardzo mądre współczesne trendy, na których możemy dużo skorzystać. Trenerzy i dietetycy prześcigają się w wymyślaniu co raz to nowszych i lepszych metod na odchudzanie. Jedną z nich jest dieta samuraja. Czym ona jest? Jakie są jej zalety? Jakie produkty należy spożywać i jakie są przeciwwskazania?

Charakterystyka diety samuraja

Dietę samuraja stworzył trener i specjalista do spraw żywienia Nate Miyaki, który to w 2011 roku opublikował ją w książce „The Samurai diet”. Jest to sposób żywienia przeznaczony dla osób, które intensywnie trenują, a posiłki powinny być dostosowane do treningów. Za sprawą diety samuraja możemy skutecznie zrzucić kilka kilogramów i wymodelować sylwetkę.

Dieta samuraja zakłada przede wszystkim spożywanie produktów nie przetworzonych, bez ulepszaczy i konserwantów. Stosując ją, należy jeść przede wszystkim owoce i warzywa z ekologicznych upraw, bezglutenowe produkty węglowodanowe, dobrej jakości mięso i ryby, jaja, masło, oliwę z oliwek, nasiona i orzechy. Czego natomiast nie można spożywać? Dieta samuraja całkowicie wyklucza nabiał, cukier, gotowane potrawy, oleje roślinne, rośliny strączkowe, pszenicę i inne zboża zawierające gluten. Ważną zasadą jest, że treningi powinny odbywać się na czczo, a węglowodany spożywa się w południe. Co więcej w pierwszej części dnia należy ograniczyć jedzenie, ale zwiększyć jego częstotliwość w drugiej. Okres stosowania diety to trzy miesiące.

Wady i zalety diety samuraja

Dieta samuraja jest dietą niezwykle zdrową i posiada zdecydowanie więcej zalet niż wad. Podstawową zaletą jest dostarczanie organizmowi dużej ilości witamin i minerałów. Ponadto produkty są powszechnie dostępne, a ich cena nie jest wcale wysoka. Posiłki przeznaczone dla sportowców stosujących dietę samuraja są bardzo zbilansowane. Jeżeli chodzi o wady, to istnieje w sumie tylko jedna – dieta ta nie jest jeszcze całkowicie przebadana przez naukowców. Nie wiadomo więc, jakie niesie skutki uboczne, dlatego należy przestrzegać zasady, że nie powinna ona trwać dłużej niż 3 miesiące. Trzeba także pamiętać, że pod żadnym pozorem nie można stosować diety samuraja u osób, które cierpią na: alergie pokarmowe, refluks, wrzody żołądka i dwunastnicy oraz posiadają problemy z jelitami. W takim przypadku należy rozpocząć dietę leczniczą.

Dietetyczne potrawy pod same drzwi

Choć posiłki stosowane w diecie samuraja nie są kulinarnym wyzwaniem i większość z nasza pewne by sobie z nimi poradziła, nie ulega wątpliwości, że są nieco pracochłonne. Może to być problematyczne szczególnie dla sportowców, którzy prowadzą także aktywne życie zawodowe bądź zajmują się wychowywaniem dzieci. Na szczęście na rynku gastronomicznym pojawia się coraz więcej firm oferujących catering obejmujący posiłki przygotowywane pod konkretne diety. Warto skorzystać z takiego rozwiązania, które pomoże nam zaoszczędzić trochę czasu i pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest