10 Przykazan Sportowca

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 13 lat, 1 miesiąc temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #6718

    Hades
    Keymaster

    1. Nie skracaa treningu ogolnorozwojowego, majacego na celu odpowiedni rozwoj mięśni, zabezpieczajacych stabilnosa stawow oraz uczacych tzw. gibkosci ruchow, umiejetnosci unikania uszkodzen – szczegolnie ważne w sportach walki.

    2. Nie zwiekszaa amplitudy ruchow w stawach sposobem energicznych wymachow konczynami, biernego wymuszania ruchow itp. – polegaa na ćwiczeniach czynnych, oporowych.

    3. Nie podnosia i nie d1wigaa cieżarow tak w pozycji stojacej jak i siedzacej.Awiczenia ze sztanga itp. są dopuszczalne w pozycji leżenia na plecach. – To niedotyczy kulturystow
    4. Wykonywaa sta3e i systematyczne wysiłki fizyczne nawet o niewielkim nateżeniu, zas wystrzegaa się wysiłkow o dużym nateżeniu i obciażeniu narzadu ruchu, wykonywanych sporadycznie i tzw. sezonowych czy weekendowych zrywow – weekendowe scie?ki zdrowia, aerobiki itp.

    5. W przypadkach objawow przeciażenia narzadu ruchu – bole mięśni i stawow (nawet przed3u?ajacy się dyskomfort, itp.) zmniejszaa, co pewien czas obciażenie treningowe, a nie polegaa na jakoby cudownych możliwosciach tzw. odnowy biologicznej, stosowania cudownych masci, masaży i lekow.

    6. Korzystać tylko z dobrego i sprawdzonego sprzetu.

    7. Korzystać z w3asciwego dla danego rodzaju sportu obuwia-i odzie?y sportowej.

    8. Stosowaa potrzebne ochraniacze (sporty walki, sporty kontaktowe) – os3ony twarzy, szyi, gLowy oraz dużych stawow.

    9. Nie skracaa okresu potrzebnego do leczenia czy doleczania.

    10. Leczya się tylko u dobrych lekarzy!

    Tekst pochodzi z ksiażki: Urazy i uszkodzenia w sporcie Artur Dziak, Samer Tayara

    #93439

    Hades
    Keymaster

    Ciekawe czy wszyscy siedo tego stosuja, np. jak napisałes: Nie skracaa treningu ogolnorozwojowego, majacego na celu odpowiedni rozwoj mięśni, zabezpieczajacych stabilnosa stawow oraz uczacych tzw. gibkosci ruchow, umiejetnosci unikania uszkodzen – szczegolnie ważne w sportach walki.
    cwicza byle szybciej i nie ostrożnie a to wiadomo do czego prowadzi albo to: Korzystać tylko z dobrego i sprawdzonego sprzetu wiele mi3osnikow sportu nie stać na profesjonalny sprzet i maja np, ławeczki w3asnej roboty itp. Leczya się tylko u dobrych lekarzy! wiadomo jaka jest nasza s3u?ba zdrowia na glupie jedno badanie trzeba czekaa miesiacami, człowiek może umżea zanim mu badania zrobia, a jak się chce zrobia wszystko porzadnie i natychmiast to niestety ale trzeba zap3acia 😀

    #93440

    Hades
    Keymaster

    te przykazania są daremne 😐

    #93456

    Hades
    Keymaster

    ale jak bedziesz się stosował do tych przykazan to napewno kontuzji będzie 99% mniej

    #93531

    Hades
    Keymaster

    może i tak
    ale te przykazania to w wiekoszosci oczywiste rzeczy z których i tak wiekszosc z nas korzysta

    #93551

    Hades
    Keymaster

    ale napewno jest jakas osoba którą nie korzysta i to dla niej ten post 🙂

    #93560

    Hades
    Keymaster

    to nie dla mnie 😕

    #93564

    Hades
    Keymaster

    zobaczymy czy takowa się znajdzie 8)

    #93570

    Hades
    Keymaster

    mam taka nadzieje 🙂

    #94402

    Hades
    Keymaster

    10. Leczya się tylko u dobrych lekarzy!

    a są w Polsce tacy hm nie slyszalem przynajmniej nie w moim regionie (podlasie )

    #94441

    Hades
    Keymaster

    troche smiezny ten dekalog …

    #94722

    Hades
    Keymaster

    A może takie przykazania, co wqy na to ???
    Kulturystyka-20rad dla poczatkujacego cwicznika!!!
    1. Przed rozpoczeciem treningu zrob rozgrzewke
    2. Dobierz prawid3owe obciażenie do ćwiczen. Stosuj taki cieżar, który pozwoli ci zrobia w prawid3owy sposob okreslona sobie za cel liczbe ruchow.
    3. Unikaj niebezpiecznych ćwiczen takich jak, wyciskanie zza karku, podciaganie sztangi wzd3u? tulowia, rozpietki, podciaganie sztangi w opadzie, przysiady na suwnicy Smitha, Hackprzysiady oraz francuskie wyciskanie.
    4. Naucz się poprawnej techniki. Stosuj małe obciażenie w celu wyprobowania ruchow w poszczegolnych ćwiczeniach.
    5. Kieruj się rozsadkiem. Unikaj brawury i lekkomyslnosci.
    6. Unikaj bolu. Bez bolu nie ma przyrostow jest destrukcyjnym powiedzeniem, lecz jeżeli dopiero zaczynasz treningi to po kilku treningach możesz spodziewaa się 3agodnego bolu mięśni, oznaczajacego jedynie, że mięśnie zostały pobudzone do rozrostu.
    7. Wszystkie ćwiczenia powodujace bol należy niezw3ocznie korygowaa tzn. zmniejszaa obciazenie o 20-30% i ponownie sprobować powoli zwiekszajac obciażenie, i wyrabiajac sobie poprawna technike.
    8.Bardzo ważny jest sposob oddychania. Jeżeli wstrzyma się oddech w momencie nateżonego wysiłku, to można zemdlea i doznaa poważnej kontuzji. W trakcie ćwiczen należy stosowaa się do nastepujacych zasad: wdychaa powietrze podczas opuszczania cieżaru i wydychaa je w trakcie podnoszenia.
    9. Miedzy powtorzeniami rob minimalna przerwe na złapanie oddechu.
    10. Bad1 szczegolnie ostro?ny pod koniec serii. Zakoncz ja na ostatnim prawidlowym powtorzeniu.
    11.Bad1 zdyscyplinowany, kiedy trenujesz wk3adaj w to 100% uwagi i koncentracji.
    12. Awiczenia i technike ruchu dopasuj do swoich możliwosci. Tylko ty sam znasz swoje cia3o, jego siły, slabosci i ograniczenia.
    13. Stosuj ćwiczenia podstawowe, angażujace wiele grup mięśni, by zbudowaa solidne podstawy.
    14. Jeżeli jestes poczatkujacym zapomnij o superseriach, izolacji czy ruchach wymuszonych, to dobre dla kulturystow z dużym doswiadczeniem chcacych dopracowaa sylwetke.
    15. W przerwach miedzy seriami staraj się rozciagaa i masowaa mięśni, to przyspiesza ich regeneracje przed nastepna seria.
    16. Najpierw trenuj duże partie mięśni (nogi, grzbiet, klatka piersiowa), potem mniejsze(biceps, triceps, itd.), w przeciwnym wypadku możesz nie mieć siły na trening tych wiekszych.
    17. Zmieniaj swoj trening co jakis czas, mniej wiecej 3 miesiace, uchroni cie to o stagnacji. Nie zapomnij jednak, że zbyt czeste zmiany treningu, też nie dadza oczekiwanych rezultatow. mięśnie musza mieć czas na zareagowanie na konkretny trening.
    18. Wykonywanie samych ruchow podczas ćwiczenia nie wystarczy, musisz sobie wyobrażaa jak twoje mięśnie rosna. W szczytowym momencie ruchu napinaj cwiczony miesien.
    19. Niema jednego doskona3ego programu treningowego, nie nasladuj treningow profesjonalistow. Jeżeli jestes poczatkujacy powinienes zaczaa od nieskomplikowanych treningow dla poczatkujacych, nawet jesli wydaja ci się one zbyt proste i mało przekonujace.
    20. Aby osiagnaa maksymalne tempo rozrostu mięśni, trzeba daa organizmowi czas na regeneracje pomiedzy kolejnymi treningami. Najlepszym na to sposobem jest zapewnienie odpowiedniej ilośći snu i czasu na wypoczynek.

    1rod3o: http://www.kyniunowak.konin.lm.pl

    #72395

    Hades
    Keymaster

    eeleo. Unikaj niebezpiecznych ćwiczen takich jak, wyciskanie zza karku, podciaganie sztangi wzd3u? tulowia, rozpietki, podciaganie sztangi w opadzie, przysiady na suwnicy Smitha, Hackprzysiady oraz francuskie wyciskanie.  

    A co jest zlego we franc. wyciskaniu i rozpietkach? Czy dla mlodych osob są to cwiczeniea niewskazane?

    #61281

    Hades
    Keymaster

    nie wiem ja cwicze rozpietki ze aż mi lapy urywa i nie mam problemow na razie. A co do nieskracania treningu ogolno rozwojowego to chyba wszyscy wiemy jak jest. Kazdy skraca go do minimum.

    #51676

    Hades
    Keymaster

    10. Leczya się tylko u dobrych lekarzy!

    hmmm chyba jak sam nim zostane 8) 😀

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest