Budujemy nogi

Ten temat zawiera 82 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 8 miesiące temu.

Wyświetla 16 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #77540

    Hades
    Keymaster

    cwicząc nad ławeczką do brzuszkow piety stop daje na podpore i dzieki temu mam spiety miesien łydki.Jedno ćwiczenie a chodz1 dwa mięśnie.

    #77541

    Hades
    Keymaster

    Przysiady ze sztangą są dosyc technicznym ćwiczeniem, należy tu zachowac perfekcyjn1 technike gdyz można sobie pomoc i odci1zyc uda…przez pochylenie się do przodu cieżar cześćiowo przechodzi na grzbiet. A wiec żeby były efekty musimy się staraa. Ja osobiocie uważam że należy dobrac taki cieżar aby nasze ćwiczenia wychodzily poprawnie i nas nie boja3o bo możemy sobie uszkodzic kregos3up i nie tylko! Ja robi1c przysiad schodze troszeczke niżej niż linia kolan(można niżej ale przy slabych mięśniach i koordynacji może spowodować tzw. koci grzbiet lub potocznie garba i możemy się wywalic) to zapewnia mi dobre dzialanie… ale każdy robi jak uważa ja polecam początkującym robie przysiadu n apoziomie rownym kolanom lub troszecze wyżej!!!!

    #77574

    Hades
    Keymaster

    Poczatkujacy powinni tak jak bueno podstawiac sobie laweczke i tylko do tego stopnia się opuszczac gdyz kiedys mi się zdazylo ze zszedlem zbyt nisko i nogi tak jakby mi się zastaly w przykucnieciu i nie moglem nawet centymetra się podniesc kumpel odebral sztange!!! Jezeli jestes mlodym(mlod1) Pakerem(pakerk1) to proponuje wykonywac to ćwiczenie na suwnicy albo z naprawde takim obciazeniem ktore jest moze male ale bezpieczne!!! Nie patrzcie na kolesi ktorzy zakldaja 100kg i przysiady robia!!! Zawsze jest wazniejsza technika niz wielkosc obciazenia i to trzeba ciegle przypominac….!!!! Technika na 1 mjejscu pamietajcie o tym i wy mlodzi i wy juz weterani ci drudzy juz to wiedza 😀 wiec wy mlodzi musicie to zpamieta!!!!

    #77577

    Hades
    Keymaster

    Dokładnie… zamiast ławeczki można podrzucia pod piety np. jakiś talerz (20,30kg). Są dosyc duże wiec mogą stanowia punkt podparcia. Ja osobiocie przysiady robie bez podparcia, a wprost przeciwnie… staram się je robia na samych pietach. Dzieki temu unikam rozk3adu cieżaru na całe stopy. Oczywiście, niezbedny jest tu pas, uciski na stawy… i koncentracja. Przy lekkiej dekoncentracji można poleciec do tyłu (zawsze ktoś za mna stoi i mnie asekuruje). Metoda nie dla początkujących.

    #78109

    Hades
    Keymaster

    Poczatkujacy powinni tak jak bueno podstawiac sobie laweczke i tylko do tego stopnia się opuszczac gdyz kiedys mi się zdazylo ze zszedlem zbyt nisko i nogi tak jakby mi się zastaly w przykucnieciu i nie moglem nawet centymetra się podniesc kumpel odebral sztange!!! Jezeli jestes mlodym(mlod1) Pakerem(pakerk1) to proponuje wykonywac to ćwiczenie na suwnicy albo z naprawde takim obciazeniem ktore jest moze male ale bezpieczne!!! Nie patrzcie na kolesi ktorzy zakldaja 100kg i przysiady robia!!! Zawsze jest wazniejsza technika niz wielkosc obciazenia i to trzeba ciegle przypominac….!!!! Technika na 1 mjejscu pamietajcie o tym i wy mlodzi i wy juz weterani ci drudzy juz to wiedza 😀 wiec wy mlodzi musicie to zpamieta!!!!

    No początkujący to może już chyba nie jestem(staż ok 15 lat)…. 😆

    Ale racja Masta, dobra uwaga dla młodych pakerow.
    Ja schodze prawie ,że do pod3ogi i siadam na tył ławeczki(tam gdzie głowa-no może raczej plecy ,chyba ,że ktoś jest niskiego wzrostu)a piety na podstawie..

    #78118

    Hades
    Keymaster

    ja tez tak robie klade sobie pod piety specjalna deseczke dla bezpieczenstwa zadnej laweczki nie mam dlatego robie to z desk1 ale w domu klade 2 krazki i na nich się wspieram, nie cwicze od wczoraj ale nadal się stosuje do tego gdyz uwazam ze bezpieczenstwo przede wszystkim………..ale staram się zchodzic dosc nisko ale tak zebym mogl sfobodnie z moim ciezarem wstac i wykonac ruch poprawnie czasami kolaga stanie za mna i mi w krytycznym punkcie pomoże

    #78185

    Hades
    Keymaster

    no to masz tu mój trening nog:
    przerwy 2min
    przysiady ze sztangą 7 x 11,11,10,10,9,8,8 cos ko3o tego
    spiecia na palce(3ytki) 5 x 30,28,25,22,20

    cwicze w domu na wolnych cierzarach wiec wybor ćwiczeń mam ograniczony 😐

    #78187

    Hades
    Keymaster

    fajny fajny ale nie dla mnie ja stosuje swoj i jest mi z nim dobrze mam efekty a twojego to bym chyba nie wytrzyma3 za duzo serii i mało urozmaicony……ale dla ciebie moze jest GOOD

    co do lydek to mogę się wypowiedziec; lubie bardzo je cwiczyc i mam efekty.
    podudzia (lydki) są rozwijane powoli poniewaz podbnie jak przedramiona są zbudowane z bardzo gestych wlokien mięśniowych, sam ciezar czlowieka i nacisk przy chodzeniu powoduje ze się rozwijaja i dlatego zeby byly efekty tj.przyrosty należy zwiekszyc nacisk a wiec ciezar. Na lydki należy dzialac dużym ciezarem i nie przyzwyczajac ich do jednego ćwiczenia i ciezaru. Polecam robic wspiecia stojac na hack maszynie w roznym rozstawie stop (to spowoduje dzialanie na ich rozne czesci) oraz polecam robic tak zeby w powietrzu tj. w szcztowej fazie przytrzymac okolo 3-4 sekund i powoli opuscic i tak 3-4 po 15-20 a efekt będzie morowany, mozna tez robic wspiecia siedzac tez na maszynie lub trzymajac sztanga na kolanch oraz z hantlem na jednej nodze najlepiej na jakims niezlym podwyzszeniu zeby lydka maxymalnie schodzila, a po miedzy seriami i cwiczeniami robic rozciaganie polegajace na maxymalnym zejsciu piety ponizej pozom stopy najlepiej robi to się na drabinkach lub specjalnym stopniu do wspiec…….

    #78961

    Hades
    Keymaster

    zgadzam się z marijo własnie tak robie :
    Wspiecia na palcach stop ze sztangą na plecach 3 max
    Wspiecia na palcach jednej nogi ze sztangielką 3 max
    Wspiecia na palcach ze sztangielkami 3 max

    #79149

    Hades
    Keymaster

    Kilka podstawowych rad .
    -Przed i po treningu rozciąganie 3ydek
    -zmieniaj po3ożenie 3ydek,aby nacisk skierowaa na poszczegolne aktony
    -Nie przerywaj treningu gdy czujesz pieczenie(trzeba wytrzymaa chwilowy bol),mięśnie się rozrasatają
    -przestrzegaj doskona3ej techniki

    Na łydki –
    Program I serie powt.
    (serie potrojne)
    -wspiecia na palce stojąc -4 6-8
    -wpiecia w opadzie tulowia 4 10-12
    -wspiecia siedząc 4 15-20

    Program II
    -wspiecia na palce na stopniu 1 >100
    (z obci1żeniem hantelkami)

    Program III
    -wspiecia na palce stojąc
    (ze zwieszonym obci1żeniem) 2 6-10
    -(ze zmniejszanym obci1?.) 2 6-10

    Program IV
    -wyciskanie palcami stop
    (palce skierowane do przodu) 2 30
    (palce na zewnątrz) 2 30
    (palce do wewnatrz) 2 30

    Program V
    -wspiecia na palce w opadzie tulowia
    (ćwiczenie z partnerem) 5 max

    Program VI
    Serie potrojne
    -wspiecia na palce na
    maszynie -slide 4 10-15
    -wspiecia na palce stojąc
    (bez obciążenia) 4 20-30
    -unoszenie palcow stop w
    kierunku goleni(na maszynie) 4 max

    Mieonie nog są masywne i trudno je zmeczya dlatego cwiczymy z du?1 liczbą powtórzeń na dużych obci1żeniach(dobrze mieć partnera).

    #79152

    Hades
    Keymaster

    Dzieki bueno, a czy mozesz mi powiedziec jak to stosowac, a dokladnie chodzi, mi o to czy to wszystko na raz czy co trening inny program czy trzymac się jednego przez pewien czas?? A co uwazasz o robieniu lydek 3 razy w tygodniu i o ćwiczeniu lyek na sownicy to jest czesciowym wyciskaniu ale w koncowej fazie wspiecia <wyciskanie lydkami>???? byl bym wdzieczny o twoja i innych opinie bo ja mam juz pewne zdanie o tym ale co wy o tym mysliscie!?

    #79162

    Hades
    Keymaster

    Rozbij te programy na tydzien np .pon, czw i cwicz tym sposobem przez 6 tyg.i wytrzymuj chwilowy bol,piety opuszczaj jak najniżej i podnoo do gory jak najwyżej ,aż do pe3nego skurczu mięśni…..
    A co do ud to już temat chyba jest wystarczająco rozwiniety….

    #84030

    Hades
    Keymaster

    no i ja się wypowiem rprzysiady ze sztangą (taką przymocowan1 do 2 s3upow :trening: )- 4 serie 12-10-8-8
    wyciskanie na suwnicy nogi pod k1tem 90 st. w stosunku do siebie (na bok czworogLowych) 3 serie 12-10-8
    przysiady na suwnicy tu3ow do ud pod katem 90 st. 3 serie 12-10-8
    prostowanie nog na atlasie 3 serie 12-10-8
    uginanie nog (na dwugłowe) na takiej maszynie specjalnie do tego (jak to się nazywa ??) 4 serie 12-10-8-8
    do niedawna robilem jeszcze martwy ciąg na prostyc nogach ale zwatpi3em niedawno 3 serie bez progresji

    co do 3ydek robie 2 razy w tygodniu
    1 ćwiczeniespiecia na suwnicy 3 serie jakos 25 do 30 ruchow (piecze 😀 )

    mam taraz małe pytanko do wszystkich specow
    w trakcie lata chciałbym pomyślea o rzeźbie nog
    nie wiem czy ma to sens
    bo jakis imponujących wymiarow nie osi1gn13em
    z drugiej strony sam nie wiem rzeYbe hyba każdy może robia
    dajcie mi jakies wskazowki na ten temat

    pzdr/

    #84046

    Hades
    Keymaster

    1 primo moim zdaniem 10-8 powtozen w treningu nog to za malo
    zacznij od pozadnej rozgrzewki (kolana i sciegna na nozkach-na to trzeba uwazac) potem jak lubisz progresje od 16-14-12-10
    cwiczen troszke za duzo rob po 3 na uda i 2 na lydki… starajs ie zeby treningu nog nie rzodzielac na 2 dni zrob to w jednym dniu….
    5 ćwiczeń po 4 serje + rozgrzewka to nie tak duzo:D
    co do nog jezeli nie jestes jakims zawodowcem(a mysle ze jescze nie jestes ) to niema sensu robic zezby nog jezeli nie są one ogroimniaste
    pobaw się w sile i w mase
    chociaz niewie co bys chcial osiagnac…

    #84047

    Hades
    Keymaster

    chciałbym to zobaczyć jak robi przysiady ze sztan1 dotykając pooladkami podlogi
    A zeby było najbezpieczniej dla stawow i kregos3upa to jak mowi Anabi do 90 stopni!
    pzd 8)

Wyświetla 16 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest