Byc moze kontrowersyjny plan treningowy…

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 15 lat, 8 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #4483

    Hades
    Keymaster

    Witam,

    cwicze od ok. 3 miesiecy przez 5 dni w tygodniu, nie bede przytaczal tu calego planu, bo niektore ćwiczenia co jakis czas zmieniam. Nurtuje mnie kwestia liczby ćwiczeń i serii: na duże grupy mięśniowe( czyli klata, plecy barki robie 6 ćwiczeń po 4 serie, w jednej 8 powtórzeń takich zeby 4 seria byla wypruciem z siebie zyl, tzn. wiecej juz nie moglbym zrobic ), a na male ( biceps/triceps: 4 ćwiczenia po 4 serie, z powtorzeniami tak samo jak wyzej ).
    w poniedzialek – barki
    wtorek – biceps/tricpes
    sroda – klata
    czwartek nogi/plecy
    pićtek – biceps/triceps
    oprocz tego codziennie brzuch.
    Z takim planem nie spotkalem się nigdzie w sieci czy w prasie, sam go jednak nie wymyslilem, pomysl zaczerpnalem od niezbyt doswiadczonego kolegi. Mam 19 lat, 179 wzrostu, waze ok 73 kg, jem raczej duzo posilkow bogatych w białko, malo tluszczow. Przez te 3 miesiace przybralem na wadze 3.5 kg( cwicze na mase ) i są to mięśnie, bo dalej jestem raczej szczuply w pasie. Mimo wszystko czuje, ze moglbym w tym czasie dorobic się lepszych efektow.

    Czego to moze byc wina, czy robie za duzo ćwiczeń? Jestem otwarty na sugestie dotyczace zmiany planu.

    btw. to mój pierwszy post na forum, wiec pozdrawiam wszystkich uzytkownikow.

    #48479

    Hades
    Keymaster

    Trening na mase powinien byc oparty na cwiczeniach podstawowych (tj. przysiady, wyciskania, uginania i wyprosty ramion, itp.) z wolnymi ciezarami (sztanga, sztangielki). ilość serii ksztaltowac się powinna nastepujaco:
    – na duże grupy mięśniowe (np. klatka, grzbiet, uda) 12-16 serii,
    – na mniejsze (np. lydki, bicepsy, tricepsy) 9-12 serii
    ilość powtórzeń 6-12, przerwy pomiedzy seriami ok. 2-3 minuty. Kazda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu.

    #48480

    Hades
    Keymaster

    a wiec celem jest masa heh 6cwiczen na partie PRZESADA rub tak po1 ćwiczeniu na kazdz akceptor mięśnia i jedno dodatkowe na najbardziej zaniedbany

    #48468

    Hades
    Keymaster

    Nie mozna cwiczyc tricepsa w przeddzien treningu klaty!!!
    Trening na mase-oparty powinien byc na cwiczeniach podstawowych(przysiady, wyciskania, uginania i wyprosty ramion, itp.)z wolnymi ciezarami(sztanga, sztangielki)-ilość serii ksztaltowac się powinna nastepujaco: na duże grupy mięśniowe(np. klatka, grzbiet, uda) ok.12-16 serii, na mniejsze(np. lydki, bicepsy, tricepsy) ok. 9-12 serii(ponadto 1-3 serii rozgrzewkowych w obu przypadkach),ilość powtórzeń 8-12,przerwy pomiedzy seriami ok.2-3 minut. Kazda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Czas trwania:4-8 tygodni. Oczywiscie jest to tylko bardzo ogolny zapis, a od tych zasad są odstepstwa, poniewaz kazdy organizm reaguje inaczej na te same bodzce.
    Czyli tak samo jak Matiz napisal.

Wyświetla 1 wpisy z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest