Co jeść po treningu ?

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 14 lat, 1 miesiąc temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1414

    Hades
    Keymaster

    Postanowi3em napisać o tym artykul. Mam nadzieje, że niektórym się przyda.

    W czasie treningu wykorzystywane są przede wszystkim weglowodany. Jeżeli ktoś cwiczy na rzeYbe – ćwiczenia aerobowe, to wtedy wraz z weglowodanami spalają się tłuszcze.
    Jeżeli w Twoim organizmie zabraknie cukrow wtedy też tłuszcze przestają się spalać. Mowi się, że tłuszcze spalają się w „ogniu weglowodanow”. Rownież brakuje Ci wtedy energii do ćwiczen. Jednak skądo ona musi być pobierana. Wtedy organizm zamiast weglowodanow pobiera energie z mięśni i to one wtedy spe3niają funkcje jako „paliwo treningowe”.
    Dzieje się to w taki sposob, i? aminokwasy, ktore budują mięśnie przekszta3cane są w glukoze, którą jest cukrem, i dopiero ona daje potrzebn1 energie podczas wysiłku. Mankament jednak jest taki, że ten proces nie ustepuje od razu po zakonczeniu treningu, lecz trwa znacznie dlużej. Twoj organizm przecież potrzebuje energii by się zregenerowaa po treningu.

    Posiłki potreningowe mają dlatego duże znaczenie w diecie kulturysty. Nie tylko zaspokoją one Twoj g3od, ale i mogą zapobiec rozpadowi bia3ek mięśniowych.

    Posiłek po treningu powinien składaa się z weglowodanow, najlepiej o wysokim indeksie glikemicznym. Dzieki czemu uzupe3nisz w szybszym czasie niedobor cukrow we krwi. Co się dzieje z tymi weglowodanami? Gdy dostarczymy organizmowi tego typu produkty, nastepuje wzrost glukozy we krwi, to z kolei powoduje wydzielanie wiekszej ilości insuliny przez trzustke. Ten hormon jest potrzebny by zahamowaa rozpad bia3ek mięśniowych i by nasilia ich odbudowe. Taki oto posiłek powinien być zjedzony zaraz po treningu.
    Mozecie sami sobie wybrać jakieś artykuly np.: banany, płatki kukurydziane, napoj izotoniczny.

    Jednak proces regeneracji po treningu jest długotrwały. Z godzine po ćwiczeniach powinno się wzbogacia swoj organizm o posiłek pelnowartoociowy. Co powinno się w nim znaleźćż Latwo przyswajalne białko (piero z kurczaka, ryby) oraz weglowodany, ale mogą być już o niskim indeksie glikemicznym (kasza, ryż). Nie można zapomniea rownież o witaminach i składnikach mineralnych (warzywa, owoce), ktore wzbogac1 organizm o potrzebne składniki i sprawi1, że będzie lepiej funkcjonowa3.

    To wszystko spowoduje odnowe organizmu, w którym powoli będzie wzrastać poziom cukru we krwi i organizm uzupe3ni niedobor potrzebnych składnikow do prawid3owego rozwoju.

    #77498

    anonym
    Uczestnik

    No i wszystko jasne, pawel_xx bravo, bravo i jeszcze raz bravo !!!!!!

    #77671

    Hades
    Keymaster

    krotko i na temat

    #77676

    Hades
    Keymaster

    krotko i na temat to: białko serwatki + glukoza potem do domu, prysznic i piers + ryz

    #77683

    Hades
    Keymaster

    …..

    #77690

    Hades
    Keymaster

    Reasumując… bezpośrednio po treningu WW proste, godzine po WW zlo?one + B

    #77730

    Hades
    Keymaster

    …..

    #77737

    Hades
    Keymaster

    Pyziaczek …
    insulina -> jest to hormon hamujący rozpad bia3ek mięśniowych i nasilający ich odbudowe. Aby uzupe3nia niedobor cukru wystarczy zjadaa odpowiednie składniki, weglowodany. Wtedy zwieksza się poziom glukozy we krwi co powoduje wydzialanie wiekszej ilości insuliny przez trzustke.
    Wiec niewiem o co Ci chodzi … jaki szczego3 …

    A co do tego posiłku po treningu to Marijo niezapomnij też o wiatminach i ska3dnikach mineralnych. Warzywa i owoce też są potrzebne. Chronią one Twoj organizm przed rodnikami, ktore niszcz1 mięśnie.

    No to na tyle 😉

    #77814

    Hades
    Keymaster

    -> Chronią one Twoj organizm przed rodnikami, ktore niszcz1 mięśnie.

    Zgadza się. Chronią nas przed wolnymi rodnikami, ale nie wszystkie witaminy i minerały. Do głównych i dobrych antyoxydantow możemy zaliczya, np. wit. C, B-karoten, tauryne, ktore obowi1zkowo przyjmujemy zaraz po treningu.
    Dlatego… zamiast się bawia i 3ykaa garocie pigu3ek… polecam 50-60g Carbo zaraz po treningu.

    #77847

    Hades
    Keymaster

    …..

    #77864

    Hades
    Keymaster

    Taurynaż Jest dobrym antyoxydantem… napisałem przecież

    #77865

    Hades
    Keymaster

    …..

    #77871

    Hades
    Keymaster

    Czytaj Pyziu [link usunięty (strona nie działa)]

    #78154

    Hades
    Keymaster

    … a o co chodzi z tym jedzeniem, a raczej nie jedzeniem po godzinie 18?

    #78158

    Hades
    Keymaster

    KIRK… przy cyklach i dietach redukcyjnych to constant. Chodzi o to, że wieczorem metabolizm znacznie zwalnia, w zwi1zku z tym obfite kolacje nie s3u?1 najlepiej. Dostarczone kalorie nie o konca zostaną spalone.

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest