jaka ilosc powtorzen

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 6 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #6673

    Hades
    Keymaster

    zastanawialem się ostatnio do czego się ma ilość powtórzeń i serii?? chodzi o to chce wykonywac ćwiczenia na rzezbe wiec powinienem wykonywac wiecej powtórzeń-ale ile 15-20 i ile seri. A np co daje to ze w nastepnej serii robie wiecej powtórzeń np 10-12-14 doszly mnie sluchy ze się to nazywa piramida Proszę o wyjasnienie to dla mnie czarna magia :D:D:D

    #93062

    Hades
    Keymaster

    Zasady treningu piramidalnego – wg Joe Weidera:

    W3okna mięśniowe rozrastaja się w wyniku skurczow przy przeciwdziałaniu dużych obciażen. Podczas kurczenia się przy dużym oporze wzrasta także siła mięśnia. Teoretycznie, jesli bylibyscie w stanie za3adowaa na sztange maksymalny cieżar, przy którym moglibyscie wykonaa – bez rozgrzewki – kilka serii po osiem powtórzeń, to byłby to bardzo skuteczny sposob ćwiczenia na wzrost masy i siły mięśniowej. Ale nie można tak ćwiczyć ze wzgledu na zwiekszone ryzyko odniesienia kontuzji przy ćwiczeniu na maksymalnych cieżarach bez rozgrzewki. Nikt nie rozpoczyna treningu od maksymalnych obciażen. Zasada treningu piramidalnego została opracowana w celu rozwiazania tego problemu. Zaczynajcie od cieżaru wynoszacego 60% obciażenia, jakie aktualnie jestescie w stanie ud1wignaa w pojedynczym powtorzeniu i wykonajcie serie wykonana z 15 powtórzeń. Nastepnie zwiekszcie obciażenie i zmniejszcie liczbe powtórzeń do 10-12. Potem dalej zwiekszajcie cieżar, aż dojdziecie do 80% waszego maksymalnego obciażenia i 5-6 powtórzeń w serii. W ten sposob, po rozgrzaniu się, bedziecie mogli ćwiczyć dużymi ciężarami i czerpaa zwiazane z tym korzysci bez obawy o kontuzje.

    #93063

    Hades
    Keymaster

    chodzi ci tylko o rzezbe czy ogolnie i powtorzenia także przy masie i sile ???
    jeżeli rze?ba, to powtorzenia tak jak napisales i krotkie przerwy.
    ale najważniejsze i tak beda aeroby i odpowiednia dieta

    #93120

    Hades
    Keymaster

    Powtorzenia 10-12-14 to odwrocona piramida…; Ogolnie rzecz biorac jesli robisz rze1be, to możesz caly czas ta sama ilość powtórzeń robia np 15. Pomiedzy seriami maxymalnie 30 sek odpoczynku. Rano biegaj (przed sniadaniem). Chod1 na basen,na rower itd. Dieta ro?ni się od masowej. Ogranicz tłuszcze do minimum,jesli już musisz to tylko roslinne i nienasycone. Ogranicz weglowodany,białka jedz dużo. Awiczenia aerobowe można wykonywaa codziennie minimum 30 minut,bo przez te 30 minut spalany jest glikogen z watroby (cukier zapasowy).

    #93183

    Hades
    Keymaster

    a czy znajde tu na forum diete przeznaczona dla mnie?? waze ok 60 kg, 165 cm, 19 lat

    #93199

    Hades
    Keymaster

    Ważysz 60kg i wykonujesz ćwiczenia na rze1be?? :zdziwko:
    Nie lepiej na mase, przytyjesz troszke a po1nije ebdziesz to rze1bi3….

    #93206

    Hades
    Keymaster

    r3druM -> to jest normalna piramida- zmniejszanie cieżaru i zwiekszanie ilośći ruch wraz z kolejnymi seriami

    #93227

    Hades
    Keymaster

    Ważysz 60kg i wykonujesz ćwiczenia na rze1be?? :zdziwko:  

    no to mnie teraz oswieciles:D niewiedzialem ze niemozna robic ćwiczeń na rzezbe przy malej wadze hehe. Czyli poleciłbys mi robic ćwiczenia na mase?? A jak juz na mase to jaka ilość powtórzeń i ile serii??

    #93228

    Hades
    Keymaster

    no przy takiej wadze rzezba to troche lipa…ale to moje zdanie 😆
    polecam ćwiczenia na mase…po 3…max4 ćwiczenia, w kazdym po 3 do 4 serii…
    malo powtórzeń dużym ciezarem…wykonywac powoli np. 10,8,6

    #93231

    Hades
    Keymaster

    a dokladac ciezar do kazdego powtorzeniaż?

    #93232

    Hades
    Keymaster

    o ile robisz np 12-10-8-6 to TAK – dok3adasz co serie ciezar.

    #93241

    Hades
    Keymaster

    zastanawialem się ostatnio do czego się ma ilość powtórzeń i serii?? chodzi o to chce wykonywac ćwiczenia na rzezbe wiec powinienem wykonywac wiecej powtórzeń-ale ile 15-20 i ile seri. A np co daje to ze w nastepnej serii robie wiecej powtórzeń np 10-12-14 doszly mnie sluchy ze się to nazywa piramida Proszę o wyjasnienie to dla mnie czarna magia :D:D:D

    PIRAMIDA-a wiec tak mozna robic progresie ciezaru lub regresje którą polega w zaleznosci od celu na zwiekszeniu lub zminejszeniu ciezaru w kolejnych seriach/powtorzeniach. Liczba serii i liczbe powtórzeń zależy od celu treningu, czy robimy sile,rzezbe itd… nie ma wymogu ale przyjelo się tak ze sile to powtorzenia od 1-6/8 <w skarainych przypadkach nawet 1-10 i inaczej> masa od 6-8/10, norma 8-12 i tak się raczej cwiczy. czesto zwiekszenie liczy powtórzeń ma na celu doprowadzic do dopompowania mięśnia, i tym samym dotlenienia itd… reszte napisal juz GANGSTA <respeckt>

    #93269

    Hades
    Keymaster

    a moglbym robic nap 12-10-8 i do kazdego nastepnego powtorzeznia dokladac ciezar??

    #93271

    Hades
    Keymaster

    a co ja wyżej napisałem ?? 😆
    a tak wogole – to ciezaru nie dodaje się do kazdego powtorzenia tylko serii. 😆

    #93372

    Hades
    Keymaster

    no faktycznie pomylilo mi się
    a jak z ilośćia serii?? niektorzy cwicza 3 serie niektorzy 4 jak jest lepiej??

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest