Jakie sa pierwsze oznaki przetrenowania ?

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 17 lat, 8 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #2309

    Hades
    Keymaster

    Jakie są pierwsze oznaki przetrenowania

    Czy jeśli np: jednego dnia wykonuje 4 x 10 wznosow sztangą a za pare dni wykonując to samo ćwiczenie nie mam siły już w 2 serii wycisn1a nawet 9 czy 8 powtórzeń, to czy to już jest oznaka przetrenowania i czy powinienem przed3u?ya okres odpoczynku miedzy treningami na te partie mięśni, np, zamiast 4 dni 5 dni

    Jakie są jeszcze inne objawy przetrenowania, po których można poznaa że się przetrenowujemy

    Z gory dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi

    Pozdrawiam 😀

    #86833

    Hades
    Keymaster

    no czasem tak bywa,
    moze powinienes jechaa barki raz w tygodniu…
    albo raz jedY wznosy sztanga a raz wznosy sztangielkami…
    chyba że jedziesz te wznosy raz jakos na poczatku treningu a raz na koniec to nie ma się co dziwic że masz mniej si3 o ten 1-2 ruchy, to normalne

    #86843

    Hades
    Keymaster

    RozmiarJakie są jeszcze inne objawy przetrenowania, po których można poznaa że się przetrenowujemy

    sennosc, nic ci się nie chce, ciezar idzie pionowo w dol

    #86844

    Hades
    Keymaster

    widoczny spadek sily, sennosa, brak formy,nuda ,niechea ,obrzydzenie siłownią,

    #86866

    Hades
    Keymaster

    jednym słowem leniwy jesteś i nic Ci się wtedy nie chce

    #87246

    Hades
    Keymaster

    karzde miesien czwiczy się w karzdy dzien w ten sposub nie ma zakwasow

    #87247

    Hades
    Keymaster

    :motylanoga: :motylanoga: CO ty gadasz typie :motylanoga: :motylanoga:

    #87248

    Hades
    Keymaster

    z tego co zauwazylem choc krotko tu jestem, to Trunks daje super rady

    #87249

    Gromoz
    Uczestnik

    Trunks_17 – skąd masz taką rozleg31 wiedze o kulurystyce ??

    A tak na poważnie – nie wal takich idiotycznych porad, bo ludzie na prawde w to uwierz1…

    #87250

    Hades
    Keymaster

    dokladnie zakwasy moga byc tylko zalagodzone przez rozgrzewke i rozciaganie pzed kazdym treningiem i oczywiscie rozciaganie po treningu….

    #87255

    Hades
    Keymaster

    PRZETRENOWANIE
    Jako kulturyoci wiemy, że musimy obci1?aa swoje mięśnie, by wywołać ich przyrost. Ale bądźmy ostro?ni – jeśli za bardzo damy sobie w kooa, może to się źle skonczya. Dla przypomnienia podstawow1 zasad1 przeci1żenia mięśni: aby osiągnąć ich przyrost, trzeba zmusia je do wykonania wiekszej pracy niż zazwyczaj. Po kilku godzinach mięśnie adaptują się do nowego obciążenia, wiec należy znowu je zwiekszyć, by osiągnąć postep. Trzeba to pogodzia z potrzeb1 odpoczynku i regeneracji, stanu od?ywiania i mozliwosciami przyrostu mięśni.
    Co się stanie, jeśli bedziemy trenować za dużo lub zbyt ciężko ? Ucierpi na tym nasza wydolność – a przypuszczalnie także i zdrowie. Najlepszym lekarstwem na nadmiar treningu jest zaprzestanie treningu. Ale to nie zlikwiduje problemow wystarczająco szybko, a do tego przerwa w treningu może zniweczya caly trud. Są dwa rodzaje nadmiernego stresu w sporcie:
    Przeci1żenie: Objawy mogą być zarowno fizyczne, jak i psychiczne, ale wydolność zazwyczaj zwieksza się po kilku dniach w3aociwego odpoczynku. Mimo że nazwa początkowo kojarzy się z jakimo urazem powsta3ym w skutek treningu, ma on miejsce tylko wtedy, jeśli dYwigamy zbyt duży cieżar albo robimy zbyt dużo serii czy powtórzeń. Sta3e i niekontrolowane przeci1żenie może ostatecznie doprowadzia do przetrenowania.
    Przetrenowanie: Wydolnooa i wydajność treningowa są znacznie upooledzone. Spowodowane to jest nawarstwiającym się stresem treningowym i innymi stresami, a regeneracja może trwaa tygodniami, a nawet w cie?szych przypadkach, miesiącami. Jeśli rzeczywiście jesteśmy przetrenowani, możemy sprobować nastepujących rad:

    Przez jakieś siedem dni zapewnijmy sobie 1 – 2 godziny dziennie aktywnego wypoczynku, jak np. lekka siatkowka, bieganie, koszykowka itd. – jakakolwiek aktywnooa fizyczna nie wymagająca treningu silowego.

    Zamiast podnosia cieżary, zrobmy 20 – 30 minut zwyk3ej gimnastyki dziennie, by podtrzymaa obciążenie mięśni. Powinniomy uważnie rozplanowaa kalorycznooa 5 – 7 posiłków dziennie, pamietając o mniej aktywnooci fizycznej. Każdy posiłek powinien zawieraa dużo białka.

    Najlepsze lekarstwo.

    Najlepszym lekarstwem na przetrenowanie jest niedopuszczenie do jego wystąpienia. Wielu ekspertow jest zdania, że najczestsz1 przyczyn1 przetrenowania jest zły program treningowy. Nadmierna objetooa czy intensywnooa treningu kumulują się i po pewnym czasie powodują ogolne zmniejszenie siły, szybkooci, dynamiki, wytrzymałooci i wydolnooci. Rownież złe odżywianie, brak odpoczynku, dobor i kolejność ćwiczen, a także brak zro?nicowania ćwiczen mogą do tego doprowadzia. Jednakże gdy już wystąpi1 te objawy, jest za poYno. Zatem w pierwszej kolejnooci należy unikaa wystąpienia powy?szych oznak. Najczestsz1, jak dotąd, przyczyn1 przetrenowania są nak3adające się na siebie mikrourazy – uszkodzenia komorek spowodowane wieloma epizodami przetrenowania, ktore z czasem się nasilają. Można sobie z tym poradzia dwojako: albo temu zapobiegaa, albo leczya. Na leczenie jednak jest już za poYno ! Nie musimy zaprzestać dYwigania cieżarow ani unikaa niewielkich normalnych uszkodzen komorkowych, jakie są niezbedne dla przyrostu mięśni. Po prostu nie pozwolmy, aby kolejne epizody przetrenowania sumowa3y się i wywo3ywa3y poważne skutki. Mozemy zapobiegaa temu poprzez:

    rozważny, naukowo opracowany trening si3owy, przeplatany lżejszymi ćwiczeniami,

    zmienianie kombinacji ćwiczen ro?nych cześći ciała,

    rozważne, naukowo uzasadnione zastosowanie ro?nych fizykoterapeutycznych metod wspomagających regeneracje ( zwłaszcza wibracje, ciep3o, lod, masaż itp. ),

    rozważne i naukowo opracowane odżywianie i suplementacje,

    w3aociwa technika wykonywanych ćwiczen,

    dużo odpoczynku,

    wykorzystanie technik psychologicznych wspomagających regeneracje, jak medytacja, unikanie i zmniejszanie do minimum jakichkolwiek stresow w ?yciu, ktore mogą udaremnia wysiłek treningowy.

    Przyczyny stresu.

    Pospolite przyczyny stresu mogą pomagać lub przeszkadzaa w wysiłku treningowym, a zwłaszcza mogą przyczyniaa się do wystąpienia przeci1żenia i przetrenowania.
    Orodowiskowe: zbyt wysoka/zbyt niska temperatura, niska/wysoka wilgotnooa, wysokooa, promieniowanie ultrafioletowe, zanieczyszczenie, py3ki i inne alergeny, złe warunki treningu.
    Psychiczno – socjalne: praca, strach, obawa, złooa, depresja, choroba fizyczna, zaburzenia neurologiczne, problemy w szkole, finansowe, rodzinne, wydolność seksualna, konflikty osobiste, napiety harmonogram, nuda, brak wsparcia, presja sukcesu.
    Psychiczno – biochemiczne: starzenie się, choroby, czynniki genetyczne, zaburzenia snu, złe odżywianie się, niew3aociwe używanie i nadużywanie lekow .
    Anatomiczno – strukturalne: pourazowe i pooperacyjne zmiany w budowie tkankowej, nadwyreżenie, niewłaściwa technika ćwiczen,zły program treningu, stres z wyteżenia, zbyt du?1 objetooa, intensywnooa, czas trwania lub czestooa treningow.

    Objawy przetrenowania.

    Każdy z poniższych objawow powoduje kolejne, pomniejsze stresy, z których każdy może potencjalnie upooledzaa wydolność organizmu:

    bole, z którymi nie dajesz sobie rady,

    nie jesteś w stanie przybrać na wadze ani zwiekszyć swojej siły,

    tracisz na wadze lub s3abniesz,

    masz gorszy apetyt,

    nie sypićsz tak dobrze, jak zwykle,

    jesteś rozdrażniony,

    twoja spoczynkowa czynnooa serca jest wy?sza niż zazwyczaj,

    potrzebujesz wiecej czasu na regeneracje po treningu,

    cześćiej się przeziebiasz, masz mniej ochoty na trening,

    Materia3 zaczerpniety z pewnej strony kulturystycznej.

    #87273

    Hades
    Keymaster

    rozumiem że chcecie mnie obrazia 😐

    #87279

    Hades
    Keymaster

    Trunks, nikt nie chce cie obrazia. Po prostu, żeby dawaa madre rady, trzeba mieć poparcie w postaci wiedzy i praktyki… Zarowno jedn1, jak i drug1, zdobywa się latami. Twoje stwierdzenie, że każdy miesien cwiczy się w każdy dzien, jest niedorzeczne. No zastanow się… Jak można każda partie mięśniową, robia codziennie? Raz, że trening trwa bardzo długo… dwa, że jest cholernie mecz1cy… trzy, organizm nie ma czasu na regeneracje… cztery, przetrenowanie gwarantowane po tygodniu/dwoch… piea, przemeczone stawy, ociegna, kontuzje murowane… itp… itd… Są oczywiście rodzaje treningow, np. obwodowy, w którym jednego dnia cwiczy się każda partie mięśniową (pomijam intensywnooa, serie, powtorzenia), ale i ten trening nie wykonuje się codziennie. Mowa jest tu oczywiście o treningach kulturystycznych, a nie jakiś aerobicach, czy zajeciach fitnessowych (przy których organizm nie jest tak obci1?ony i można tak sobie machaa/tanczya codziennie)

    #87891

    Hades
    Keymaster

    jak chcesz jechac to zrob sobie szrugsy to daje w dupe

    #87944

    Hades
    Keymaster

    Trunks_17 za duzo wiesz’ o koksach w swoim wieku a za malo o ćwiczeniu jak widac
    ty lepiej zadawaj wiecej pytan a mniej udzielaj rad 😀

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest