KRE-z nasyceniem czy bez?

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 10 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1385

    Hades
    Keymaster

    Wokół tak przyciągającego uwage suplementu jak kreatyna, kr1?y wiele mitow i po3prawd, ktore bardzo trudno zdemaskowaa. Opierając się na badaniach nad stosowaniem kreatyny naukowcy doszli do wniosku, że faza intensywnego 3adowania kreatyny nie jest konieczna, a nawet może zaszkodzia osi1gnieciu optymalnego rezultatu. Podawanie mniejszych ilości kreatyny znacznie wyd3u?a jej pozytywne działanie.

    W rzeczywistooci ciągle przyjmowanie mniejszych dawek daje lepszy koncowy efekt przyrostu mięśni niż po3kniecie ogromnych ilości kreatyny w fazie 3adowania.

    Niektorzy producenci suplementow zalecają dwustopniowy sposob przyjmowania kreatyny. Czyli duże dawki (20 gramow dziennie podzielone na cztery porcje) przez piea pierwszych dni, by szybko nape3nia mięśnie, a nastepnie zmniejszya dawke do poziomu, jaki wystarcza do utrzymania wype3nienia mięśni.

    Bior1c pod uwage rezultaty nowych badan, jest to nieporozumienie. Jeśli nadal bierzesz duże dawki kreatyny po pe3nym nasyceniu swoich mięśni, nadmiar kreatyny dosłownie sp3ukiwany jest w toalecie. Kreatyna przyjmowana w nadmiarze może niepotrzebnie obci1?aa nerki i w1trobe.

    Praca dr Harrisa rzuca nieco owiat3a na faze 3adowania kreatyny. Podczas tego badania podawano 30 gram kreatyny dziennie. Pierwszego dnia 40% przyjetej keratyny zostało wydalone z moczem. ilość ta wzros3a do 61% drugiego dnia i 68% trzeciego dnia. Wysycenie receptorow kreatynowych we krwi w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia zdolnośći mięśni do gromadzenia kreatyny!

    Inna praca autorstwa dr Hultmana porownywa3a ca3kowitą ilość zgromadzonej kreatyny w mięśniach podczas fazy 3adowania i bez niej. Okaza3o się, że w obu przypadkach nie było znacz1cych ro?nic w ca3kowitej ilości kreatyny w mięśniach po 28 dniach stosowania.

    Podsumowując:
    Przyjmowanie mnijszych dawek kreatyny wyd3u?a czas gromadzenia i szczytowego wchłaniania suplementu. Lepiej jest przyjmowaa kreatynę w małych dawkach.

    Kreatyna działa w dwoch ro?nych mechanizmach. Po pierwsze, kreatyna zwieksza objetooa komorki, zatem mięśnie podczas fazy nasycenia wype3niają się p3ynem; może to wywołać b3edne wrażenie rzeczywistego długotrwa3ego przyrostu mięśnia.
    Po drugie, kreatyna regeneruje zasoby ATP (adenozynotrojfosforanu – g3ownego Yrod3a energii w organizmie) na poziomie komorki mięśniowej i to właśnie prowadzi do długotrwa3ego przyrostu mięśni.

    Niektorzy producenci supelmentow, ktorzy zalecają faze nasycenia wysokimi dawkami, wykorzystują te krotkotrwa3e zauważalne rezultaty, by skłonia u?ytkownika do stosowania dawek podtrzymujących. Roonie wowczas sprzedaż i szybkość zu?ywania kreatyny. Jednakże rezultaty takiego stosowania mogą pojawia się kosztem rzeczywistego, długotrwa3ego przyrostu mięśni, o jaki naprawde chodzi.

    Nasza rada
    Stosuj kreatynę cyklicznie (np. przez 6 tygodni, potem 3 tygodnie przerwy) bez fazy nasycenia.
    Mozesz sprobować rownież systemu dwufazowego:
    Dzien z treningiem;

    1-2 gramy kreatyny rozpuszczone w wodzie i przyjete na 30 minut przed treningiem (dlaczego nie w soku? – weglowodany przyjete przed treningiem hamują wydzielanie hormonu wzrostu);

    1-2 gramy kratyny rozpuszczone w soku owocowym lub odżywce typu Carbo przyjete od 1 do 2 godzin po treningu. Teraz organizm wykorzysta weglowodany pochodz1ce z potreningowego posiłku do przetransportowania kreatyny do mięśni;
    Dzien bez treningu;

    2-3 gramy kreatyny przyjmujemy raz dziennie na pusty ?o31dek – rozpuszczne w soku owocowym;

    Okazauje się, że kreatyna może być bardzo skutecznym środkiem, szczegolnie przyjmowana w małych dawkach, cyklicznie i bez fazy nasycenia.

    #77087

    Hades
    Keymaster

    z mojej strony chciałbym dodaa i? kreatynę należy spożywać rownież z lecytyn1 i magnezem, gdyż oba te składniki powodują lepsze jej wchłanianie.

    #77118

    Hades
    Keymaster

    …i tauryn1!!!

    #77147

    grafik
    Uczestnik

    ja wsuwam taurne przy glutaminie co prawda co po niektorzy mówią ze nie moza tak robic ale nom cos warto sprubowac …. polecam te poloczenie

    #77211

    Hades
    Keymaster

    …bez

    #77357

    Hades
    Keymaster

    ja kreatynę brałem z hmb i glutarolem, dodatkowo magnes i wit B12 wtabletkach tak profilaktycznie jeszcze w tym okresie brałem ZMA ale to nie wspomaga kreatyny? Moi koledzy brali kreatynę z D-Ryboza i maja dobra zdanie na jej temat mówią że ładnie im weszło d-ryboza nie?le przeyspiesza i wzmacnia kreatynę….
    a ha nie dodałem oni brali bez nasycenia.

    #77364

    Hades
    Keymaster

    Tak jak mowi conan wtedy gdy on bral kreatynke 1000 olimpu z hmb… ja bralem pyruvate z d-rybosa i jestem naprawde zadowolony przyrosty sily byly niezle i jakis cm czy 2 po 3 tygodniach tez ale potem nie wziolem glutarolu ani nic innego na spadki i te cm spadly ale sila zostala jezeli mial bym polecic kreatynę to wlasnie ta bo wiem ze byscie się nie zawiedli

    #77973

    Hades
    Keymaster

    Polecam omijanie 3adowania kreatynowego ponieważ organizm i tak broni się przed nią jak może a nerki nam nie odrastają niestety…

    Ja brałem ostatnio przez 6 tygodni kreatynę w dawkach 5 gram w dni nietreningowe, 5 gram w dni treningowe i ewentualnie gdy miałem basen – także po basenie ok 5 gram

    Kreatyne brałem po treningu z glukoz1 na wodzie

    Pi3em przynajmniej 3 litry wody mineralnej na dobe

    Efekty były porownywale z wcześniejszymi cyklami z faz1 nasycania itd a co najwazniejsze masa poleciała tylko kilogram w do3 po zaprzestaniu brania

    Nastepny cykl testował bede pod k1tem brania kreatyny zarowno przed jak i po treningu w niewielkich dawkach – i przed3użeniu brania do 8 tygodni 🙂

    POZDRAWIAM

    #79612

    Hades
    Keymaster

    nery i siusiak ta droge przechodzi nadmiar kreatyny wiec nadmiar albo wylejesz albo wypocisz pojdzie z woda w chole***, to niejest szkodliwe najwyzej nery ci poszarpie ale to tez malo prawdopodobne
    wg mnie lepsze jest stosowanie bez fazy nasycenia…dam ci dobra rade jeden cykl zrob z drogi bez kazdy organizm jest inny wiec twojemu cialku moze lepiej pasic z faza… ja z zasady nie fazuje wiec i kreatynka weszla bez 😀

    #79621

    Hades
    Keymaster

    Dużo wody i raczej nie ma ubocznych środkow, dużo się biega do kibla i no i te nocne wstawania na siusianie.

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest