Maszyny czy wolne ciężary?

Ten temat zawiera 0 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 6 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpis z $
  • Autor
    Wpisy
  • #6268

    Hades
    Keymaster

    cRADOSLAW SLODIEKICZ

    Maszyny czy wolne cieżaryż To pytanie czesto zadają sobie osoby cwicz1ce, a zwłaszcza te z niewielkim stażem treningowym.
    Osobiocie uważam, że nie ma lepszych ćwiczen na rozwoj mięśni, niż ćwiczenia z użyciem wolnych cieżarow, czyli sztangi i sztangielek. W odro?nieniu od ćwiczen na maszynach, nie narzucają one toru ruchu cieżaru, co umo?liwia stosowanie ro?nych technik wykonywania tego samego ćwiczenia. Bardzo istotne jest też, że w trakcie ćwiczen wolnymi ciężarami, angażowana jest wieksza liczba mięśni, w tym mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie rownowagi. Ma to istotny, rzec można dodatkowy, wpływ na proces rozwoju mięśni. Doceniając wartooa ćwiczen wolnymi ciężarami są one podstawą moich treningow. Jeżeli chodzi o kulturystow początkujących, to radze im, aby swoje treningi opierali na ćwiczeniach z użyciem maszyn. Są bezpieczniejsze.
    Intensywnooc treningow, a wiec i liczba wykonywanych serii nie może uniemo?liwiaa pe3nej regeneracji trenowyanych mięśni przed kolejnym treningiem. należy przy tym pamietaa, że im trenujemy wiekszym cieżarem, oraz im wiecej wykonujemy serii, tym mięśnie beda bardziej zmeczone, a zatem beda potrzebowa3y d3u?szego czasu na wspomnian1 wyżej regeneracje. Każde niedbanie w tym wzgledzie, może odbia się na trenowanych mięśniach przetrenowaniem.

Wyświetla 1 wpis z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest