Paliwo dla mięśni

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 14 lat, 7 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #8719

    Hades
    Keymaster

    Kiedys, gdy jeszcze bylem Modem, przepisywalem Art. dla uzytkownikow aby mieli wiecej przydatnych inf (niestety wiekszosc tekstow, postow zostala skasowana nieodwracalnie, dlatego wstawiam to ponownie).Paliwo dla mięśniPrzez 24 godziny na dobe w tkance mięśniowej zachodza roznego rodzaju procesy, ktore podlegaja pewnemu cyklowi. W czasie treningu mięśnie wykonuja intensywna prace, po jego zakonczeniu zas regeneruja się i ewentualnie zwiekszaja mase i sile. Jesli procesy te maja zachodzic w sposob wlasciwy, to powinnismy zdawac sobie sprawe z ogromnej roli tego co i kiedy spozywamy.Za zrodlo paliwa sluzy mięśniom glikogen. Jezeli odzywiamy się w sposob wlasciwy, to gromadzimy go w mięśniach taka ilość, ze wzrasta nasza kondycja fizyczna i zapobiegamy uwalnianiu do krwi nadmiernych ilośći kortyzolu (hormon stresu), który wywoluje katabolizm.Przed treningiem powinnismy dostarczyc do organizmu glownie weglowodany (najlepiej jezeli to będzie mieszanina weglowodanow prostych oraz maltodekstryny), witaminy i skladniki mineralne. Tak zestawiony posilek „doladuje” nas energia na czas treningu i pomoze w utrzymaniu jej optymalnego poziomu podczas ćwiczeń.Bezposrednio po treningu rozpoczyna się proces regeneracji mięśni, a dopiero pozniej proces ich rozwoju. Z doswiadczen wynika, ze istotnym czynnikiem sprzyjajacym procesowi rozwoju mięśni jest spozycie posilku w ciagu 30 min od zakonczenia treningu. Jest to zwiazane z procesem uwalniania insuliny, do jakiego dochodzi zaraz po zakonczeniu treningu. Insulina wydzielana przez trzustke jest jednym z najsilniejszych hormonow anabolicznych organizmu. Dzieki temu, ze transportuje ona glukoze i aminokwasy do komorek mięśniowych, powieksza się magazyn glikogenu, a takze mozliwa jest synteza bialek. Po tych 30 minutach komorki mięśniowe zaczynaja coraz gorzej reagowac na insuline. Poziom glikogenu wraca do normy, a synteza bialek mięśniowych dramatycznie spada. W takiej sytuacji bardzo obniza się wartosc treningu, a tym samym i efekty, jakie moze on dać.Odpowiednio skomponowany napoj spozyty we wlasciwym czasie po treningu moze okazac się najlepsza forma posilku. Z racji plynnej konsystencji i specjalnie dobranego skladu będzie on szybko trawiony przez organizm, a wiec skuteczniejszy od posilku w formie stalej, który bylby trawiony znacznie dluzej.Aby proces rozwoju mięśni przebiegal w sposob niezaklocony, warto jest wypic rowniez cos odzywczego w godzine lub dwie po kolacji. Porcja białka oraz niewielka ilość weglowodanow prostych zawarta w tym napoju pomoze zminimalizowac katabolizm.Zrodlo: Artykul: Jasona`a „Pitbull” Pasquale`ego. – Kulturystyka i Fitness – Nr. 5 Maj 2006

    #21018

    Hades
    Keymaster

    modem ?

    #21016

    Hades
    Keymaster

    Moderatorem (na innym nicku). Dawno temu i nie prawda. B)

    #20937

    Hades
    Keymaster

    z tego co rozumiem zaleca spozywanie weglowodanow prostych przed snem? po co ? w jakich ilośćiach?

Wyświetla 1 wpisy z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest