problem

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 17 lat, 9 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1539

    Hades
    Keymaster

    mój kolega ma problem ma jedna strone wieksza od drugej w każdym mięśniu co ma robia dodam że jest rownież slabszy na tą strone robil już przeprwy odpoczywa3 miał wolne od siłowni moze ktoś mu pomoze bo ja już niewiem co mam mówią

    #79060

    Hades
    Keymaster

    Jeszcze nie spotkalem kulturysty, który miałby wszystko symetryczne To norma. Zwroacie uwage na pozy zawodowcow w czasie np. Olimpii. Każdy miesien się ro?ni Na pierwszy rzut oka jest wszystko okej, ale jak się przypatrzya… JOBEL… niech kolega skoncentruje się na dobrej technice wykonywanych ćwiczen. Niech czasem nie probuje nadrabiaa s3absz1 strone, trenując tylko ją To normalne, że są dysproporcje. Ni ema czym się przejmowaa.

    #79061

    Hades
    Keymaster

    uważam podobnie jak przedmowca. sam mam praw1 reke wieksza od lewej, nogi może nie, ale 3apa (u mnie prawa), którą codziennie wykonuje setki prostych czynnooci (mycie zebow, namydlanie ciała przy k1pieli, krojenie chleba i w ogole przyrządzanie posiłków, wi1zanie butow, otwieranie drzwi, witanie się, rzucanie jakicho przedmiotow, noszenie teczki, czy reklamowki, podcieranie tyłka i w ogole mase, mase innych rzeczy), podczas, gdy druga (lewa) spe3nia jedynie role pomocnicz1, może rozwin1a się o wiele bardziej. ktoś mi kiedys mowić, że u sprinterow i w ogole biegaczy jest to widoczne bardzo wyraYnie i ma zwiazek z kierunkiem obiegu krwi. nie miałem okazji tego zaobserwowaa, wiec nie wiem czy to prawda.

    #79063

    Hades
    Keymaster

    jedyny sposob jaki mu moze troche pomoc to wiekszosc ćwiczeń jakie się da zastapic hanklami np wyciskanie na klatke zamiast sztanga hanklami itd w innych cwiczeniach bo np jak wyciska na klatke i ma jedna strone silniesza to silniejsza strona przejmuje wieksza czesc ciezaru i slabsza mniej puchnie a jak będzie robil hanklami obie czesci beda wyciskać taki sam ciezar i z czasem się wyrowna … ale nie ma co się spodziewac ze będzie ident w ident w koncu do tego tez przyczynia się genetyka mozemy tylko poprawiac… i np jak robi wyciskania na klate zaklada sobie ze zrobi 10 powtórzeń to niech robi te 10 a jak będzie czul ze silniejsza strona da rade zrobic jeszcze wiecej powtórzeń to niech zostawi ja w spokoju i nie dopompowuje jej z czasem wyrowna się sila i będzie symetra dobze isc a jak będzie 1cm w lewym baniaku mniej to nie ma co się martwic bo to u kazdego tak jest

    #79076

    Hades
    Keymaster

    aleto chamsko widac np: na klatce to jest tak widoczne już nawet kiedys robil wyciskanie hantlem tylko na jedn1 strone na tą slabsz1 ale nie bardzo mu pomogło ale no niewiem niech cwiczy dakej będzie dobrze co nie

    #79085

    Hades
    Keymaster

    To normalne ze w kulturystyce nie jedna strona jest wieksza nieraz od drugiej

    #79099

    anonym
    Uczestnik

    Ja tam mam, prawy miesien klatki piersiowej jest wiekszy od lewego, hehe i nie wiem dlaczego. S3ysza3em, że jak się opi na jednej stronie przez całe życie to może to mieć cos wspolnego ale nie jestem wtajemniczony w tym temacie….

    #79159

    Hades
    Keymaster

    ale ja wiem że tak jest tylko tu u niego chamsko widaa

    #79170

    Hades
    Keymaster

    Wiesz jak mowil marjio, nikt nie jest idealny jak np. masz chociaz 0.5 cm roznicy w bicu to powinienes się cieszyc bo to jest malo i nie ma się czym przeimowac nikt nie jest w 100% symetryczny, ja tez caly czas szukam u siebie wad ale nie mam zamiaru nadrabiac jednej strony najwazniejsza jest technika i sam trening z czasem mozliwe ze się poprawi, a sam trenowanie jedenj czesci spowoduje tylko przetrenowaniei dlatego odradzam………jak chamsko??nie rozumie to co koles ma 5cm roznicy???? 🙂

    #79172

    Hades
    Keymaster

    hehe 5 cm no no to by bylo dosyc duzo ale aż tyle chyba nie pwonien mniec

    #79205

    Hades
    Keymaster

    znaxczy niewiem jaka to jest roznica ale dam przyklad klatka jeden jest wyrażnie mioien wiekszy od drugiego

    #79247

    Hades
    Keymaster

    Przyrost masy mięśni to efekt adaptacji. Organizm nie jest monolitem, utrwalonym raz na zawsze, lecz pozostaje w stanie dynamicznym. Oznacza to, że każdego dnia traci pewn1 ilość elementow i odnowa elementy te odbudowuje.

    W dziecinstwie i w m3odooci odbudowa przeważa nad rozpadem – dzieki temu rooniemy i dojrzewamy. W wieku dojrza3ym organizm odbudowuje dokładnie tyle, ile straci3, a w wieku poYnym wiecej tracimy niż odbudowujemy.

    Zatem stan środka, to stan rownowagi dynamicznej, chyba że… zmusimy organizm do adaptacji. Jeżeli spotegujemy utrate elementow ciała, np. przez wysiłek, to organizm zacznie je nadkompensowaa (nadbudowywaa). Jest to mechanizm obronny ustroju. Nadmierna utrata elementow ciała to głeboki zachwianie rownowagi ?yciowej – szok dla całego organizmu. Organizm gromadzi wiec wowczas elementy w nadmiarze, na zapas, aby w razie potrzeby pomniejszya bilans kolejnych strat i aby nastepny szok nie był tak drastyczny jak poprzedni. Na tym właśnie polega istota adaptacji.

    Nadmiern1 utrate elementow ciała (mięśni) możemy wywołać treningiem. Gdy uwzglednimy such1 tkanke (bez wody), ponad 90 procent masy mięśni stanowi białko. Latwo zgadn1a, że elementami traconymi i nadbudowywanymi w obrebie tkanki mięśniowej beda właśnie białka.

    Jak rosn1…?
    WyraYnie widaa, że aby nastepowa3 przyrost masy, niezbedny jest wysiłek czyli trening. Bez niego nie mam mowy o rozwoju muskulatury!

    Podczas gdy mięśnie kurcz1 się – wykonują prace, tkanka traci kilkakrotnie wiecej białka niż podczas spoczynku. To właśnie jest ten podstawowy impuls do nadkompensacji bia3ek, a wiec rozwoju muskulatury.

    W zale?nooci od tego, jak wiele i jakich bia3ek utraci komorka mięśniowa, zachodz1 trzy podstawowe kierunki nadkompensacji (wzglednie jedynie rekompensacji) zaistnia3ych strat. O powy?szych zjawiskach decyduje charakter wysiłku fizycznego.

    Tu najwieksza role odgrywa metodyka treningu. Kulturystow powinien interesowaa tylko (lub głównie) taki trening, ktorego konsekwencją będzie nadkompensacja bia3ek kurczliwych, gdyż one w pierwszej kolejnooci stanowią o masie i sile mięśni. Dla porządku warto jednak opowiedzieć o wszystkich trzech mechanizmach naprawczych mięśni.

    Wymiana organelli komorkowych
    Ten mechanizm reparacyjny obserwujemy w wysi3kach wytrzymałoociowych (tlenowych) i jest on najbardziej atrakcyjny dla przedstawicieli dyscyplin wytrzymałoociowych. W kulturystyce nabiera on wagi w okresie pracy nad definicją mięśni, a wiec wtedy, gdy zależy nam na spaleniu tkanki tłuszczowej.

    W wyniku wysiłkow o charakterze tlenowym dochodzi do uszkodzen i strat bia3ek mitochondriow – organelli odpowiedzialnych za uenergetycznienie komorek. Organizm odtwarza i pomnaża mitochondria. Dzieki temu poprawie ulega energetyka komorek, substraty energetyczne są lepiej wykorzystywane, z treningu na trening wzrasta wydolność tlenowa. Wzrost liczby mitochondriow skutkuje nasileniem spalania tłuszczow. Szybko znikają jego podskorne zapasy, jednakże białka mitochondrialne stanowią niewielki udział w ogolnej masie umięśnienia. Trening wytrzymałoociowy nie prowadzi wiec do ‚eksplozji wymiarow’.

    Wymiana komorek
    Poruszając ten temat domorooli ‚fachowcy’ czesto m1c1 w głowach biednym ‚pakerom’. Jeżeli mięśnie poddane zostaną nieracjonalnemu, bardzo cie?kiemu i destrukcyjnemu treningowi, dochodzi do tak znacznej utraty elementow bialkowych, że komorka nie może ich już ani nadkompensowaa, ani nawet naprawia. Taka komorka ginie i zostaje zastąpiona komork1 now1. Zniszczon1 komorke zastepuje komorka dojrzewająca w wyniku podziału redukcyjnego komorki macierzystej.

    Ponieważ komorki macierzyste nale?1 do populacji komorek zarodkowych i są nieomiertelne, stąd nieodpowiedzialni demagodzy wysnuli wniosek, że niszcz1c mięśnie szalenczym treningiem, można osiągnąć niesamowitą progresje masy mięśniowej. To całkowicie b3edne rozumowanie!

    Liczba komorek organizmu jest precyzyjnie kontrolowana i nie ma mozliwosci jej pomnożenia. Stanowi ona o formie egzystencjalnej danego gatunku. Dlatego właśnie s3on jest s3oniem a człowiek człowiekiem. Gdyby te mechanizmy wyrwa3y się spod kontroli, to mielibyomy ludzi wielkooci s3oni i odwrotnie.

    W wyniku podziału redukcyjnego komorki macierzystej może zostać odtworzone co najwyżej tyle komorek, ile uleg3o zniszczeniu. Ale i to nie zawsze. Cześćiej ni udaje się ich odtworzya kompletnie. Dlaczego?

    Pseudo fachowcy zapominają, że zawsze, gdy zniszczeniu ulegają komorki mięśniowe, zastepowane są one albo przez nowe komorki mięśniowe powstające z komorek satelitarnych (macierzystych), albo przez komorki tkanki łącznej – fibroblasty. Fibroblasty produkują białko – kolagen, pe3niące zadanie organicznego opatrunku, Gdy fibroblasty po3atają zaistnia3e uszkodzenia powstają tzw. zrosty. Znam wielu kulturystow, ktorzy ‚za3atwili się’ w ten sposob. Mieonie przerooniete tkank1 31czn1 przykurczają się, stają się zwarte, zbite i małe, przypominają kupe pi3eczek tenisowych – facet wygląda jak posup3any sznurek. Taka sylwetka nigdy już nie uzysk po?1danego wyrazu. Strze?cie się wiec jak ognia demagogow i paranoicznie cie?kich treningow!

    Dobrze przeprowadzony pod wzgledem metodycznym trening si3owy będzie powodowa3 znacz1c1 utrate bia3ek mięśniowych, bez niszczenia calych komorek. W tej sytuacji mięśnie zostaną zmuszone do nadkompensacji zaistnia3ych strat. Zawodnik będzie mogł cieszya się z przyrostu masy i siły.

    Zapewne interesuje was, co teraz dzieje się w komorkach mięśniowych? Oto? kompleks zjawisk zachodz1cy w nich jest niezwykle zło?ony. Nikomu jeszcze ni udało się całkowicie go przeoledzia i w pe3ni wyjaśnić. Generalnie, podczas treningu i jeszcze przez kilka dni po jego zakonczeniu w mięśniach przebiegają rownolegle dwa zjawiska metaboliczne: katabolizm i anabolizm, a wiec rozpad bia3ek i ponowne ich tworzenie. Katabolizm s3u?y ‚demontażowi’ niefunkcjonalnych i ‚zepsutych’ elementow bialkowych. Dzieki anabolizmowi elementy te zostają odbudowane i nadbudowane (nadkompensowane) ponownie.
    Nie ma wiec anabolizmu bez katabolizmu!

    Klucz i zamek
    Ca3ooa zjawisk biochemicznych, przebiegających w organizmie ?ywym, t3umaczy teoria receptorowa. Oto?, dla kontrolowania przebiegu procesow ?yciowych organizm pos3uguje się substancjami zwanymi efektórąmi, działającymi jak klucz – oraz substancjami działającymi jak zamek, zwanymi receptorami. Odpowiednie klucze otwierają odpowiedni zamki. ‚Drzwi’ reakcji biochemicznych otwierają się i zamykają. Te same zjawiska sterują procesami zwi1zanymi z przyrostem masy i siły mięśni.

    Jeżeli wiec w mięśniach rownolegle przebiegają zjawiska kataboliczne i anaboliczne, organizm operuje rownoczeonie pakietami przeciwstawnie działających kompletow ‚kluczy’ i ‚zamkow’.

    Niezale?nie od charakteru zjawiska role efektorow – kluczy pe3nią: kwanty energii, rodniki, hormony, witaminy, czynniki o charakterze witamin i minerały. Role receptorow – zamkow natomiast – b3ony biologiczne, elementy bialkowe b3on biologicznych, białka transportowe, struktury materia3u genetycznego oraz enzymy.

    Katabolizm
    Najsilniejszym bodYcem katabolicznym jest stymulacja neuronalna podczas wysiłkow. Neurony traktują komorke mięśniową pr1dem elektrycznym, w wyniku czego kurcz1 się w3okna mięśniowe (akt ruchu), a białka w3okien ulegają uszkodzeniu. Uszkodzeniu ulegają rownież białka enzymatyczne, zaangażowane w akt ruchu.

    Uszkodzone elementy bialkowe są dalej degradowane przy udziale rodnikow i hormonow katabolicznych (kortyzol, histamina, serotonina, prostaglandyny). Dzie3o konczą enzymy komorkowe, rozk3adające białka na aminokwasy lub jeszcze prostsze zwi1zki weglowe.

    Powstające w efekcie katabolizmu aminokwasy nie są tracone, lecz mogą być wykorzystane do produkcji energii lub do syntezy nowego białka.

    Anabolizm
    Rownież w tym procesie najsilniejszym bodYcem anabolicznym jest impuls neuronalny. Nie chodzi jednak o bodYce, powodujące skurcz w3okien, ale o te, ktore wysy3a układ nerwowy do komorek mięśniowych długo po zakonczeniu treningu. Zjawisko to nazywane jest troficznym (wzrostowym) wpływem unerwienia. Jak dotąd nie udało się dostatecznie wyjaśnić jego istoty. Wiadomo jednak, że istnieje i jest niezbednym warunkiem przebiegu procesow anabolicznych.

    Sam proces syntezy (tworzenia) bia3ek przebiega w organellach komorkowych – ‚fabrykach białka’ – rybosomach. Tutaj montowane są z aminokwasow d3ugie 3ancuchy peptydow.

    Kulturyoci poowiecają najwiecej uwagi hormonom, bo one wzbudzają najcześćiej niezdrowe emocje. Faktycznie, pewne hormony mają znaczny udział w kontroli anabolizmu. Te, o których najg3ooniej, to: testosteron, somatotropina, insulina, IGF i adrenalina. Zanim jednak (oby jednak nie!) siegniecie po jakiś zakazany medykament, powinniocie poznaa fakt o fundamentalnym znaczeniu: hormony stanowią mniej niż po3owe puli substancji kontrolujących anabolizm. A co z ‚wieksza po3ow1’?

    Anabolizm, w ponad 50 procentach pozostaje pod kontrol1… rodnikow fosforanowych! Znacz1cy udział mają tu rownież rodniki acetylowe. Hormony możemy porownaa z kadr1 oficersk1. Umiejscowione są one na wysokim szczeblu przemian metabolicznych. Rodniki to siła sprawcza czyli szeregowi ?o3nierze. Oczywiście, fundament armii to sprawne dowodztwo, jednak jej siła to dobrze uzbrojeni szeregowcy.

    Co z tego wynikaż
    Wielu sportowcow rozgl1da się za hormonami, a nie dostrzega mozliwosci, jakie tkwi1 w usprawnieniu pracy rodnikow. Prace rodnikow fosforanowych i acetylowych w pe3ni kontrolują trzy proste substancje od?ywcze:

    kreatyna;
    magnez;
    L-karnityna;

    L1czna ich suplementacja przynosi nadspodziewane efekty w postaci progresji wymiarow. Są całkowicie bezpieczne, nie tylko nie szkodz1 zdrowiu ale wyraYnie je wspomagają.

    ?rod3o:
    Magazyn KiF nr.24

    #79259

    Hades
    Keymaster

    po pierwsze max………. jak niech podpowiada to nie podpowiadaj

    po drugie bueno dzieki na pewni mi si przyda i mojejemu kumplowi

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest