SZybKOsa

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 5 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1637

    Hades
    Keymaster

    trenowal ktos z was bieganie?? jak polepszyc swoj czas na 100…. jak trenowac szybkosc, robie na silce przysiady ze sztanga wspiecia na palce ale co moglbym robic pozatym?? dodam jescze ze biegampo terenie pagorkowatym…

    #80262

    Hades
    Keymaster

    wiecej aerobow, od przysiadow nie wyrobi cie się szybkosc wrecz przeciwnie moze troche spowolnic!!!!!!!

    #80263

    Hades
    Keymaster

    do aerobow dolacz rozciaganie się przynajmniej 15 minut i duzo biegaj bo na silowni szybkosci nie wyrobisz… mozesz wzmocnic mięśnie co najwyzej ewentualnie przysiady rob z malym ciezarem ale bardzo duzo powtórzeń okolo 20-25 wzmocni to twoje czerwone w3okna mięśniowe ktore są odpowiedzialne za wytrzymalosc mięśnia na wysilek nie zapomnij o lydkach dwugLowych ud i tez duzo powtórzeń ale przede wszytskim duzo biegaj…

    #80289

    Hades
    Keymaster

    na przyspieszenie to zamiast siłowni bie?nia i zasuwaa do oporu… siłownia nie jest dobra dla biegacza

    #80295

    Hades
    Keymaster

    silownia to wedlug mni ejedynie rowerek, bierznia i lekkie ćwiczenia na nozki ale nie zapomnijmy i gornej czesci ciała tez należy leciutko pobudzic noi oczywiscie dochodza do tego suplementy i dieta to wszystko powoduje rozwoj ciała al eza podstawe przyjac BIEGANIEEEEEEEEEEEEEEEE tylko tak polepszysz wyniki…………..

    #80307

    Hades
    Keymaster

    Moze się myle ale jakbyo sobie zarzuci3 na bary sztange w miare dla ciebie cie?k1 i biega3 z tym albo chociaż po schodach byo chodził to cos by ci tam szybkooci dodało

    #80311

    Hades
    Keymaster

    Polecam trening interwa3owy..

    #80330

    Hades
    Keymaster

    Wilku opisz mi cos o interwa3ach nawet jak masz jakis artykol to podeslij na prywatnej wiadomosci… moje nogi są duże wiec lubie je rozwijac czyli daje duże obciazenie 😀 potem ide pobiegac po pagurkach 😀 ma ktos inne pomysly to zapraszam do wypwiedzi

    #80332

    Hades
    Keymaster

    W zasadzie jest dużo informacji na ten temat. Postanowi3em zebrać w jedn1 ca3ooa, wiec tak. Za charakterystyczne cechy metody interwa3owej przyjmuje się wyraYne okreolenie obciążenia treningowego, wyraYne okreolenie intensywnooci ćwiczenia, zmienne ale wyraYne okreolone i niepe3ne przerwy wypoczynkowe oraz wyraYnie okreolon1 ilość powtórzeń ćwiczenia. Poszukiwania sposobow organizacji intensywnej pracy fizycznej, ktore umo?liwi3yby opoYnienie i zmniejszenie zmeczenia oraz poszukiwania efektywnych sposobow treningu fizycznego skrzy?owa3y się niespodziewanie z zagadnieniem roli przerw wypoczynkowych w toku pracy i roli „pracy przerywanej w treningu interwa3owym. Doowiadczenia Karrascha i Miillera nasune3y wniosek, i? przy odpowiednim doborze przerw wypoczynkowych w toku pracy i przy odpowiedniej ich ilości można osiągnąć warunki, w których cie?ka praca kontynuowana będzie przez teoretycznie nieograniczony okres czasu bez objawow zmeczenia, zmuszających do jej przerwania. Pojecie „pracy przerywanej nie jest jednoznaczne w swoim szczego3owym znaczeniu. Wspolny jest tylko fakt szeregowania okresow wysiłku i wypoczynku. Poszczegolne natomiast parametry tej fazy wysiłku takie jak długooa okresow pracy, intensywnooa pracy w poszczegolny odcinkach i długooa przerw mogą mieć różne wartooci bezwzgledne. Wyniki badan doowiadczalnych dowodz1 znaczenia długooci „interwa3ow (okresow wysiłku i okresow wypoczynku) w formowaniu reakcji: fizjologicznej na prace przerywan1. Zale?nie od modyfikacji tek czynnika obraz reakcji może być bardzo ro?ny. Rozbicie dystansu na odcinki przedzielone przerwami okaza3o się korzystne. Umo?liwia zwiekszenie intensywnooci wysiłku na poszczegolnych odcinkach (komponenta szybkoociowa) przy pracy sumarycznej oraz przy bliskim maksymalne mu obarczeniu krążenia i oddychania przez d3u?szy okres czasu (komponenta wytrzymałoociowa). Metoda ta jest sposobem wykorzystania potencjalnej zdolności ustroju do pokonywania coraz wiekszych obciążen wysiłkowych. Wieksza zwykle skutecznooa treningu interwa3owego jest po prostu efektem zwiekszonej pracy treningowej jakiej wykonanie umo?liwiają stosowane interwa3y wypoczynku. O skutecznooci treningu przerywanego decyduje długooa interwa3ow.
    Jak to wygląda z chemicznego punktu widzenia.
    Adaptacja chemiczna wystepująca w mięśniach pod wpływem treningu jest specyficzna w odniesieniu do rodzaju trenowanego wysiłku. Inne są zmiany biochemiczne w mięśniach bedace nastepstwem treningu a charakterze szybkoociowym inne zao, gdy ma on charakter si3owy lub wytrzymałoociowy. Panuje opinia, że trening z przewag1 krotkotrwa3ych wysiłkow szybkoociowych z biochemicznego punktu widzenia adaptuje organizm najbardziej. Wielokrotne powtarzanie wysiłkow szybkoociowych w d3u?szych odstepach czasu maże stworzyc sytuacje, w ktorej praca będzie wykonywana w warunkach-praktycznie tlenowych. Kozłowski stwierdza, że tlenowy tok przemiany przeważa już po trzech minutach przerwy. W takiej sytuacji przemiana materii „przedstawiona zostaje na tok tlenowy i trening traci swoje wszechstronne znaczenie, zachowując jedynie zdolność kszta3cenia wytrzymałooci bez rozwijania zdolności wysiłkow szybkoociowych. Jeżeli długooa przerw wypoczynkowych miedzy powtorzeniami zostaje zmniejszona, wieksza jest komponenta przemian beztlenowych w pokrywaniu kosztu energetycznego pracy, g3ebsze jest niedotlenienie tkanek, co daje lepszy efekt treningowy. Niew3aociwy dobor interwa3ow wysiłku i przerw maże zniweczya, a nawet odwrocia oczekiwany efekt. Sama podzielenie dystansu na odcinki stwarza już wprawdzie prace „przerywan1 , nie mowi jednak nic o charakterze reakcji fizjologicznej na prace..

    Kopiowanie bez zgody autora zabronione !!

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest