Trenig i dojrzewanie

Ten temat zawiera 29 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 4 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1779

    Hades
    Keymaster

    Witam! Mam 15 lat i 188wzrostu.Trenuje kulturystyke od jakiś 5 miesiecy.Czy waszym zdaniem dalsze trenowanie w tym wieku może być dla mnie szkodliwe ??

    #81582

    Hades
    Keymaster

    Jak cwiczysz z głową to nie będzie problemu..

    #81613

    Hades
    Keymaster

    Jak cie nie wpadnie do gLowy branie strydow w tym wieku to oki uważaj też na ćwiczenia obci1?ające kregos3up czyli ćwiczenia typu martwy ciag czy przysiady staraj się robic idalnie technicznie a będzie wszystko oki

    #81614

    Hades
    Keymaster

    jak bedziesz przeciazal kregoslup to mozliwe ze spowoduje to ze przestaniesz rosnac ale i tak juz jestes wysoki wiec nie masz się czym martwic 8)

    #81721

    Hades
    Keymaster

    Pamietaj żeby zainwestowaa w technike.to ci bardziej się opłaci.

    #81767

    Hades
    Keymaster

    no wlasnie ja proponuje ci jeszcze przez rok dobry ćwiczenia wydolnoociowo – kondycyjne, potem Ci będzie łatwiej, nie myol sobie, że jak bedziesz teraz pakowa3 na maksa to bedziesz za rok wyglądał jak szwarcek, musisz jeszcze dojrzea fizycznie tak wiec daj siana i tak jak przedmowca powiedział technike i wydolność, to zaprocentuje w przyszlosci! niech moc będzie z tob1!

    #81783

    Hades
    Keymaster

    przedmowcy chodziło chyba o technike wykonywania ćwiczen podczas treningu…

    #82560

    Hades
    Keymaster

    ja ćwicze też 5 mieo i mam 15 lat i nic mi nie jest mój kolega cwiczy gdy zaczo3 ćwiczyć miał 14 lat teraz ma 15 też nic mu nie jest ! NIE Wkonuj ćwiczen opai1?ających kregos3up!

    #82567

    Hades
    Keymaster

    wszystko piekne to co mówią przedmowcy:D narazie proponuje ćwiczenia z duza ilośćia powtórzeń czyli wyrzymalosc mięśniowa (12-14 powt)
    masy wielkiej i sily nie zrobisz w wieku lat 15 (wiem z wlasnego doswiadczenia) <chociaz przy takim wzroscie to moze juz masz pobudzone ladnie chormony>
    dlaczego nic nie zrobisz?? bo dopiero tak za rok dwa(przecietny chlopiec) chormony zaczna u ciebie buzowac…..
    narazie skup się na treningu obwodowym z duza ilośćia powtozen za rok dwa proponuje juz normalny trening…. koeldzy po fachu wypowiadajac się wyzej pisali nie obciazaj kregoslupa…FAKTYCZNIE nie ma zartow kregami, rob grzbieciki takie jak na w-F ie to wzmocni mięśnie grzbiuetu po miesiacu, dwuch jezeli bardzo chcesz mozesz aczac martwy z malutkim ciezarem zeby przywyknac do tego ruchu(popros kogos zeby cie korygowal)
    pozdrawiam

    #82598

    Hades
    Keymaster

    generalnie w tkaim wieku nie powinno się wykonywac zadnych ćwiczeń w staniu – dlaczego? tak jak juz wspomnieli przedmowcy – obciazaja kregoslup.

    #82679

    Hades
    Keymaster

    jak bedziesz przeciazal kregoslup to mozliwe ze spowoduje to ze przestaniesz rosnac ale i tak juz jestes wysoki wiec nie masz się czym martwic 8)

    Co masz na myoli pisząc przeci1?a3, jakiekolwiek ruchy mogą go przeciazac wiec napisz dok31dniej bo nie rozumiemsize 1Wyslany Pi1 Cze 04, 2004 9:55 pm:generalnie w tkaim wieku nie powinno się wykonywac zadnych ćwiczeń w staniu – dlaczego? tak jak juz wspomnieli przedmowcy – obciazaja kregoslup.

    …..TMQ niektore ćwiczenia wykonywane stojac są mniej szkodliwe niż ich odpowiedniki w siedzeniu

    …..najważniejsza jest technika nie cieżar o tym powinienes pamietaa

    #82684

    Hades
    Keymaster

    wolf oswiec mnie… czyzby lekarz sportowy mnie w blad wprowadzil 🙄

    #82696

    Hades
    Keymaster

    W kregos3upie wystepują trzy krzywizny. Każda z nich jest zbli­?ona kszta3tem do prawid3owej lub odwroconej litery C. Pierwsz1 krzywizne stanowi odcinek szyjny, drug1 – piersiowy, trzeci1 zao – le­dYwiowy. Utrzymywanie w trakcie wykonywanych ćwiczen prawid3o­wych krzywizn kregos3upa jest podstawowym warunkiem nasze­go bezpieczenstwa. W pozycji sto­jącej, o ile układ kregos3upa jest prawid3owy, wszelkie naciski roz­k3adają się na wszystkie kregi. Dzieki temu nie są one ani uci1?li­we, ani niebezpieczne, a zachowa­nie naturalnej krzywizny kregos3u­pa nie sprawia wiekszych proble­mow. Nieco inaczej sprawa wygl1­da w pozycji siedzącej. W tej pozycji wiele osob ma skłonnooci do garbienia się. W konsekwencji naciski na kregos3up rozk3adają się na znacznie mniejsz1 liczbe kre­gow. Oznacza to, że przy tym sa­mym cieżarze, na każdy kr1g przy­pada o wiele wieksze obciążenie. Jest to tym niebezpieczniejsze, im wiekszymi ciężarami cwiczymy, mozemy zag3ebia się w temat wykorzystując do rozmowy za3ożenia biomechaniki i innych ciekawych przedmiotow

    #82708

    Hades
    Keymaster

    mozesz wyklad zrobic, ciekawe czy skumamy

    no tak nic nie jest idealne, ale siedzac zle przy biurku tez mozemy nabawic się schorzen kregoslup0a… oby wsyztsko z umiarem

    #82716

    Hades
    Keymaster

    TMQ takie wyk3adni nic ciekawego ale można oprzea się na podstawach mechaniki, znajde troche czasu to się rozpisze, dobrze powiedziane – wszystko z umiarem

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest