Trening objetosciowy a jakosciowy?

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 14 lat, 3 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #5944

    Hades
    Keymaster

    Witam panowie. Od jakiegos czasu zastanawiam się czy czegos nie zmienic w swoim treningu. pamiętam artykul na zaprzyjaznionej nieistniejacej juz niestety stronie powerlifting.prv.pl ze najlepsze efekty wzrostowe mięśnia uzyskuje się cwiczac po 10 powtórzeń z minutowymi przerwami. Z doswiadczenia wiem, ze taki trening daje niesamowita pompe, ale jednoczesnie nie da się go wykonwac bardzo dużym ciezarem ze wzgledu na wlasnie krotkie przerwy. Jednoczesnie kwalifikuje się go to tzw treningow jakosciowych, budujacych bardzo dobra jakosc mięśni. Obecnie od wrzesnia cwiczylem po maksymalnie 8 powtórzeń w kazdej serii bardzo dużym ciezarem i mam niezle efekty przyrostowe i rewelacyjne silowe ( 20 kilo na klacie w 4 miechy, co prawda powracalem do dawnej dyspozycji ale jednak )I teraz pytanie zasadnicze, jak taki trening po 10 powtórzeń z minutowymi przerwami dziala na przyrost czystej masy i sily, skoro wykonuje się go mniejszym ciezarem? Czy sila szla by porownywalnie do ćwiczenia po 8 powtórzeń przerwy kolo 1:30 – 1:45 dużym ciezarem?Nurtuje mnie to pytanie strasznie, zwlaszcza jak patrze na takiego sylwestra stallone jaka roznica jest u niego miedzy rockym 2 a 3.jak się na to zapatrujecie? 😀 /

    #33258

    Hades
    Keymaster

    Ja wlasnie tak robie 10 powtórzeń i przerwy ok 1 min. Ciezar zwiekszam rownym tempem, fajnie pompuje miesien jest wyrzezbiony i nie mam zamiaru tego zmieniac bo są rezultaty…

    #33257

    Hades
    Keymaster

    rezultaty na pewno beda bo to jest stara jak swiat i sprawdzona metoda kulturystyczna, bardzo mnie ciekawi tylko aspekt silowy. ile wyciskasz?

    #33251

    Hades
    Keymaster

    145kg rekord, 120 seriami

    #33249

    Hades
    Keymaster

    wg mojej skromnej wiedzy…to nie da się tak dokonca porownac tych treningow..bowiem ten z 10 powt nazywany jest treningiem jakosciowym ze wzg na powiedzmy "dluzsza zywotnosc" wypracowanej sily masy i sylwetki..normalny trening masowy na bardzo duzych ciezarach dziala przeciez tak ze w bardzo krotkim czasie jest maxymalny wysilek..w treningu po 10 powt i w dodatku z krotszymi przerwami ten wysilek inaczej rozklada się w czasie i w dzialaniu na mięśnie..nie wiem czy troche nie zamotalem ale dam przyklad:rowerzysci ktorzy uprawiaja zjazd nie musza posiadac wielkiej wytrzymalosci..jado bowiem w dol ..ale musza posiadac duzo sily nazwijmy ja statycznej..krotki i bardzo intensywny wysilek– duzo masy duzo sily..jednak np kolarze gorscy potrzebuja mieska innej jakosci ..takiego ktore przygotowane jest na dlugi wysilek (analogia do krotkich przerw) i nie posiadania bardzo rozbudowanej masy mięśniowej ale wysokiej ich wytrzymalosci..Uwaza się ze mięśnie ktore trenowane bylo w sys jakosciowym maja wieksza "zywotnosc" od tych trenowanych objetoscioworeasumujac jako konkluzje mozna podac: wg mnie nie są to jednakowe treningi i efekty tez nie beda jednakowe..uff..nie wiem czy dobry to wywod jesli nie chetnie przyjme konstruktywna krytyke i nauke.. PS..ja jestem mega fanem Rockiego..i fakt w 3 byl the best po prostu..aż dziw bierze ze to nie zawodowy sportowiec..w 4 juz ciut slabiej ale i tak super!! pozdr!

    #33248

    Hades
    Keymaster

    Mnie takze nurtuje pytanie w zwiazku z przyjetymi zasadami o ilośći serii na dana partie. Czasem po wykonaniu np 12serii w 3 cwiczeniach z progresja na klate czuje "niedosyt" i rzadko miewam zakwasy na drugi dzien a cwicze kazda partie raz w tygodniu. Wiem, ze moglbym zrobic jeszcze kilka ćwiczeń. Tak samo z nogami, prawie wcale nie odczuwam zmeczenia po treningu planowym i moglbym sporo z nich wycisnac. Dodam, ze do kazdej serii nakladam maksymalna dla mnie ilość obciazenia tak, ze nieraz jak mam slabszy dzien nie daje rady zrobic sam ostatniego powtorzenia Czy jesli zwiekszylbym ilość serii zwiekszajac takze wartosc odzywcza mojej diety mialoby to korzystne rezultaty? ( tu Proszę o porade kogos kto tak zrobil ) bo chce budowac mase jak kazdy zreszta ale pozbywajac się przy tym zbednej tkanki tluszczowej Czy przekraczanie jednogodzinnej sesji na silowni moze byc szkodliwe ? Bo ja np. po skonczeniu partii w danym dniu duzo skacze na skakance i bije w worek glownie ze wzgledu poprawienia kondycji

    #33237

    Hades
    Keymaster

    nie zwiekszaj il serii tylko ciezary…na mase jak robis trening to ost powt musi byc takie ze nie dalbys rady juz ani jednego wiecej..ewent doluz jedno ćwiczenie..albo zmien plan jak jedziesz juz dlugo na nim..skakanka i worek to swietne aeroby nie powinienes zalac się fatem..pozdr!

    #33233

    Hades
    Keymaster

    Chodzi o to, ze zakladam maksymalne ciezary jak napisalem wyzej nieraz ostatniego powtorzenia nie jestem sam w stanie zrobic ale po krotkiej przerwie zmeczenie przemija i moglbym zrobic jeszcze jedna serie albo ćwiczenie wiecej.

    #33231

    Hades
    Keymaster

    mi się stallone zajebiscie podobal w czlowieku demolce. ja pierdziele jakie on tam mial lapy to masakra.mysle ze wysnules niezla teorie ale na temat wytrzymalosci mięśni. poza tym tak naprawde nawet i ten trening 10 powtórzeń minuta przerwy nie jest tak naprawde na budowanie wytrzymalosci mięśni. jest on tylko tak skonstruowany aby zapewnic rosnacym mięśniom ich maksymalna jakosc. zreszta. tutaj jest tyle teorii ile ludzi.sprobuje miesiac pocwiczyc treningiem jakosciowym i zobacze jak on daje po tylkurocky roxpzdr.

    #33226

    Hades
    Keymaster

    99297:date pić, 22 gru 2006 - 11:17:name Giera) ”(Giera @ pić, 22 gru 2006 - 11:17) snapback99297/snapback/ Chodzi o to, ze zakladam maksymalne ciezary jak napisalem wyzej nieraz ostatniego powtorzenia nie jestem sam w stanie zrobic ale po krotkiej przerwie zmeczenie przemija i moglbym zrobic jeszcze jedna serie albo ćwiczenie wiecej.to zmien trening..ile czwiczysz tym planem?gorzki moze masz racje..to tylko moje luzne przemyslenia takze nie bede się przy niczym upieral.. i pocwicz wiecej tak z poltora do dwoch mies.. ja taki trening tylko z 12 powt wykonywalem i efekty byly super!!..z dolozeniem aerobow oczywiscie..wtedy osiagnalem najlepsza sylwetke w czasie mojej przygody z silownia!!(tzn dobra rzezba i przyrost masy..jescze lepsza rzezbe mialem na takim ale z thermalem i przy diecie redukcyjnej ale wtedy masa troszke spadla)pozdr i daj znac jakie po tym efekty beda!

    #33225

    Hades
    Keymaster

    Jak masz jeszcze sile to ostatniej seri zdejmij czesc obicazenia i robisz max ile jeszcze dasz rade zrobic powinno to byc ok10-15 powtórzeń.Tylko tez nie mozesz przesadzac zeby się nie przetrenowac musisz wyczuc swoj organizm.

    #33221

    Hades
    Keymaster

    99281:date pić, 22 gru 2006 - 01:37:name Giera) ”(Giera @ pić, 22 gru 2006 - 01:37) snapback99281/snapback/ Czy jesli zwiekszylbym ilość serii zwiekszajac takze wartosc odzywcza mojej diety mialoby to korzystne rezultaty? ( tu Proszę o porade kogos kto tak zrobil ) Czy przekraczanie jednogodzinnej sesji na silowni moze byc szkodliwe ? moim zdaniem ilość serii do wykonania danej partii zależy od indywidulanych predyspozycji, jeden zrobi mniej drugo wiecej, popatrz na plany zawodowcow jak diametralnie się roznia. Wielu doswiadczonych kulturystow uwaza ze powinno się robi nie do upadku mięśniowego ale do uzyskania maksymalnej pompy w mięśniu na treninu. Rob tyle serii ile czujesz ze to jest to -pompa. 3ba pamietac zeby nie przesadzac ze zwiekszaniem serii. Mozesz takze stosowac powtorzenia oszukane czy wymuszone zeby zwiekszyc intensywnosc treningu. Bardzo dobrym sposobem na dobiecie mięśnia jest zastosowanie na koniec serii zmniejszanej. Np ladujesz ciezar na sztange i robisz standartowo ok 8 powtórzeń do zalamania ruchu. Nastepnie zdejmujesz pare kilo i robisz kolejne powotrzenia do zalamania ruchu, znowu zdejmujesz kolejne kilogramy aż poczujesz ze masz dosc : Serie zmniejszane pozwalaja na zmeczenie wlokien mięśniowych, ktore mogly byc pominiete w regularnych seriach.Z tego co wiem sesja na silowni moze trwac max 90 minut. Areoby lepiej chyba robic w inny dzien niz po treningu. Po treningu 3ba zaladowac wegle a robiac areoby zwiekszamy katabolizm w mięśniach.

    #33220

    Hades
    Keymaster

    Ja chce spalać fat dlatego ta skakanka po treningu masowym i robie tak bo czytałem, że dopiero gdzieś po godzinie treningu organizm zaczyna spalać tłuszcze ale nie wiem czy to do końca prawdamyślałem też nad tym, żeby np wziąć porcję carbo na siłke zrobić plan na masę ,wypić carbo, 10minut przerwy i aeroby a jak wroce do domu wieczorem z siłki to 100g twarogu chudego i spać

    #33213

    Hades
    Keymaster

    krotkie pytanko bo jednego nie czaje. czyli 10 powtórzeń min przerwy to tutaj chodzi o dowolna partie mięśni czy tylko o klateż

    #33212

    Hades
    Keymaster

    99311:date pią, 22 gru 2006 - 15:32:name Giera) ”(Giera @ pią, 22 gru 2006 - 15:32) snapback99311/snapback/ Ja chce spalać fat dlatego ta skakanka po treningu masowym i robie tak bo czytałem, że dopiero gdzieś po godzinie treningu organizm zaczyna spalać tłuszcze ale nie wiem czy to do końca prawdai dobrze robisz..bo jest tak ze organizm zeby spalil fat musi najpierw wykorzystac "energie beztlenowa" czyli ATP..potem potrzebny jest tlen a po ok 20-30 min zaczyna spalac fat..bo nie ma innego zrodla glikogenu..aeroby po treningow nie powinny w znaczacy sposob odbic się na utracie masy..tu tylko trzeba bardziej uwazac z dieta…

Wyświetla 1 wpisów z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest