Trening siłowy w boksię

Ten temat zawiera 0 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Hades 16 lat, 10 miesiące temu.

Wyświetla 1 wpis z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1841

    Hades
    Keymaster

    Trening si3owy w boksie

    W3aociwie zaplanowany i objaoniony program ćwiczen silowych jest kluczowy dla każdego sportowca. W boksie znaczna czeoa siły ciosu pochodzi z rotacji mięśni brzucha, ramion oraz nadgarstkow w oparciu o wyprostowan1 noge. Si3a pochodzi z podstawy (nog) i przechodzi przez biodra i ostatecznie przez tu3ow. Po obrocie tulowia nastepuje wyprost reki.
    U?yteczne ćwiczenia to:

    -wyciskanie sztangi w leżeniu (ale na stosunkowo małych obci1żeniach),
    -przysiady,
    -ćwiczenia 3ydek,
    -martwy ciąg na lekko ugietych nogach,
    -podskoki z obci1żeniem,
    -wypady nog1 w przod ze sztangą.

    Pamietaj, że przede wszystkim chodzi o to, żeby się nie daa trafia – wiec dobra praca nog to podstawa. Twoje nogi nie tylko musza być wytrzyma3e aby przetrwaa ca31 walke, ale także generowaa siłe.

    Tricepsy i zewnetrzne mięśnie przedramienia umo?liwiają prostowanie reki. Wszelkie ćwiczenia umo?liwiające pe3n1 amplitude ruchu są bardzo skuteczne np. w pochyleniu przodem oprzea jedn1 noge o ławeczke i zewnetrzn1 rek1 (przedramie rownoleg3e do pod3ogi) prostowaa z obci1żeniem. Skuteczne jest też zadawanie ciosow z użyciem gumy przypietej do ociany, którą jest trzymana w pieoci i stawia opor.

    Warto także ćwiczyć skrety przedramienia ze sztangielką celem wzmocnienia nadgarstkow oraz mięśni przedramienia dzieki czemu pieoa jest mocniej zacionieta podczas ciosu. Najlepiej ćwiczyć obie wersje – trzymając wierzch d3oni w gorze (rotacja na zewnątrz) oraz odwrotnie.

    Silne mięśnie brzucha to najważniejsze narzedzie w arsenale boksera. To one są celem wielu ciosow. Tu3ow pracuje zarowno przy zadawaniu ciosow jak i ich unikaniu. U?yteczne ćwiczenia to:

    -skłony w przod w leżeniu,
    -skrety tulowia w siadzie lub w staniu w pozycji wyprostowanej z obci1żeniem,
    -ćwiczenia z pi3k1 lekarska.
    -Skretom w pozycji siedzącej może towarzyszya zadawanie ciosow ze sztangielkami.

    Trener zajmujący się siła musi być w sta3ym kontakcie z trenerem techniki. Musi zapewnia, że bokser nie zbuduje mięśni zbyt dużych, ktore nie przydadza mu się w boksie. Czasem bokserzy, ktorzy są owie?o po treningu siły zaczynają zadawaa ciosy wykorzystując tylko ruch rek1 uznając go za wystarczający – należy tego unikaa.

    Dobry program treningu siły i kondycji powinien być podzielony na trzy fazy: przygotowawcza, ogolna i wyspecjalizowana. Każda faza bazuje na rezultatach poprzedniej. Nie zapominaj o rozciąganiu przed i po treningu. Elastycznooci mięśni nie da się przecenia.

    Dave “Scoster” Honig

    Dave “Scoster” Honig pracuje od 15 lat jako trener siły i wytrzymałooci dla wielu sportowcow, w tym: Jameel McCline, Vivian Harris, Zab Judah, Oleg Maskev, Robert Allen oraz Dimitrji Salita.

    Autor (?rod3o): SecondsOut.com

Wyświetla 1 wpis z $

Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.

Pin It on Pinterest