Cała prawda o bialku…..

#89017

Hades
Keymaster

Suplementacja białkiem – czy warto przesadzaćż

Wiekszość osob doskonale zdaje sobie sprawe z tego jak1 role w naszym organizmie pe3ni białko. Są jednak i takie osoby, ktore nie wiedz1 o nim właściwie nic a jedynym bodYcem do suplementacji nim jest fakt, i? jeden z kolegow s3ysza3 od znajomego swojej kole?anki, że trzeba jeść go dużo (zobacz: składniki pokarmowe –> białko).

W normalnych warunkach, kiedy nasz organizm nie jest narażony na duży wysiłek fizyczny zapotrzebowanie na białko nie jest aż takie wysokie. Sytuacja jednak diametralnie zmienia się w przypadku osob cwiczacych lub wykonujących cie?k1 prace fizyczn1. Co w konsekwencji powoduje nie tylko wzrost rozpadu glikogenu i zwiazkow tłuszczowych ale rownież bia3ek. Dlatego też, uzupe3nianie tego „surowca” jest bardzo istotnym elementem diety.

Czy warto przesadzaćż Oczywiście, nie warto. Dlaczego?
– po pierwsze, jeżeli zwiekszymy każda porcje naszego białka np.: z zalecanych 30 g. do 50g znaczna jego czeoa po prostu nie zostanie wykorzystana przez organizm. Przyjmuje się, i? jednorazowa dawka nie powinna przekraczaa 35g.
– po drugie, nadmierne spo?ywanie białka wcale nie s3u?y jeszcze wiekszemu wzrostowi masy i siły mięśniowej
– po trzecie i niezwykle istotne nadmierna podaż białka może prowadzia do poważnych perturbacji zdrowotnych!

Tak wiec moi drodzy zanim zaczniecie opychaa swoj organizm białkiem skonfrontujcie to z jego rzeczywistymi potrzebami energetycznymi (a jeszcze wcześniej upewnijcie się czy Wasze zapotrzebowanie na energie jest w pe3ni zaspokajane?).
Jest to na stronie Tytani.pl 8)

Pin It on Pinterest