dla zapracowanego grubasa

#43442

Hades
Keymaster

…aby pozbyc się tluszczyku to areoby, AEROBY i jeszcze raz areoby !! Najefektywniejsze są ćwiczenia w których przez dlugi czas utrzymuje się rytmiczne, szybkie tempo utrzymujace cisnienie krwi na stalym, wysokim poziomie (dlatego od biegania lepszy jest dynamiczny marsz – maszerowac mozesz w jednolitym tempie 1,5 -2 godz, co bylo by trudne jesli chodzi o bieganie, bo osoby uprawiajace sport rekreacyjnie nie są w stanie cwiczyc intensywnie dluzej niz 10-15 minut)

A tak dokladnie, to:
Stosunkowy udzial tluszczu i weglowodanow w wytwarzaniu energii zależy od intensywnosci wysilku. Malo intensywne rodzaje aktywnosci silnie pobudzaja lipolize w obwodowych komorkach tluszczowych, natomiast triglicerydy zgromadzone w mięśniach maja niewielki udzial w calkowitym wydatku energetycznym lub nie uczestnicza w nim wcale. Male jest rowniez zuzycie weglowodanow. Najwiecej kwasow tluszczowych pojawia się w osoczu podczas malo intensywnych wysilkow, w miare intensyfikacji wysilku ich ilość maleje.

Utlenianie tluszczu jest natomiast najbardziej nasilone podczas aktywnosci umiarkowanej. Przy takiej intensywnosci wysilku wolne kwasy tluszczowe w surowicy i triglicerydy w tkance mięśniowej w rownym stopniu przyczyniaja się do calkowitego utleniania tluszczow. W czasie bardzo intensywnego wysilku calkowite utlenianie tluszczu slabnie glownie dlatego, ze kwasy tluszczowe przestaja pojawiac się w osoczu.
[link/zdjęcie usunięty/e (linki/i nieaktualne]

Pin It on Pinterest