jaka ilosc powtorzen

#93062

Hades
Keymaster

Zasady treningu piramidalnego – wg Joe Weidera:

W3okna mięśniowe rozrastaja się w wyniku skurczow przy przeciwdziałaniu dużych obciażen. Podczas kurczenia się przy dużym oporze wzrasta także siła mięśnia. Teoretycznie, jesli bylibyscie w stanie za3adowaa na sztange maksymalny cieżar, przy którym moglibyscie wykonaa – bez rozgrzewki – kilka serii po osiem powtórzeń, to byłby to bardzo skuteczny sposob ćwiczenia na wzrost masy i siły mięśniowej. Ale nie można tak ćwiczyć ze wzgledu na zwiekszone ryzyko odniesienia kontuzji przy ćwiczeniu na maksymalnych cieżarach bez rozgrzewki. Nikt nie rozpoczyna treningu od maksymalnych obciażen. Zasada treningu piramidalnego została opracowana w celu rozwiazania tego problemu. Zaczynajcie od cieżaru wynoszacego 60% obciażenia, jakie aktualnie jestescie w stanie ud1wignaa w pojedynczym powtorzeniu i wykonajcie serie wykonana z 15 powtórzeń. Nastepnie zwiekszcie obciażenie i zmniejszcie liczbe powtórzeń do 10-12. Potem dalej zwiekszajcie cieżar, aż dojdziecie do 80% waszego maksymalnego obciażenia i 5-6 powtórzeń w serii. W ten sposob, po rozgrzaniu się, bedziecie mogli ćwiczyć dużymi ciężarami i czerpaa zwiazane z tym korzysci bez obawy o kontuzje.

Pin It on Pinterest