Problem z bicepsem

#33307

Hades
Keymaster

musisz poprostu zmniejszyc liczbe powtórzeń, zwiekszyc ciezar i jezeli masz krotki staz to byc moze musisz popracowac jeszcze nad technika. A ze jak boli to nie rosnie to nie jestem pewien czy to do konca prawda. Jezeli cwiczyc zbyt czesto biceps to oczywiscie z przetrenowania boli ale jezeli cwiczyc go np. 1 – 2 razy w tygodniu to nie moze byc przetrenowanie. Kiedys gdzies czytalem, ze jak boli to znaczy ze wlokna mięśniowe doznaly dużego obciazenia i jakimis procesami)niepamiętam jakimi)prowadzi to do rozrostuale nie jestem pewien czy to prawdaa max kurak ma zdecydowanie racje z dzielenim uginania na 3 czescito jest badzo dobrze i efektywne ćwiczenie"Badania prowadzone -przez takich naukowcow, jak Friden, Sjorstrom i Ekblom (1983) pozwolily jednak odkryc wlasciwe przyczyny bolu. Po poddaniu obserwacji pod mikroskopem elektronowym struktur wlokien mięśni szkieletowych okazalo się, ze po ekstremalnym wysilku 20-30% tkanki uleglo uszkodzeniu. Wlokna wygladaly tak, jakby zostaly rozerwane. Uszkodzenia byly widoczne przede wszystkim w obrebie tzw. plytek "Z" wlokien mięśniowych. Zaobserwowano je jednak takze w tkance lacznej.""Bol mięśni wystepuje zwykle po dluzszych przerwach w treningu oraz w przypadku obciazen, do których organizm nie jest przyzwyczajony. Jezeli ponownie trenujemy przez dluzszy czas lub wykonujemy nowe ćwiczenie, przy kazdym kolejnym treningu bol się zmniejsza, a z czasem calkowicie zanika.""Czy bol mięśni zwieksza skutecznosc treningu?Pytanie to zadaje sobie wielu trenerow i amatorow sportu. Osoby preferujace trening silowy, przede wszystkim kulturystyczny, są zdania, ze jedynie ekstremalny bol moze zmusic mięśnie do rozrostu. Jezeli wziac pod uwage przyczyny wywolujace przerost mięśni, przypuszczenie takie wydaje się czesciowo uzasadnione. Z punktu widzenia medycyny sportowej i teorii sportu nie ma na to jednak wystarczajacego dowodu, tzn. bol mięśni nie jest konieczny do ich efektywnego treningu. Poniewaz miesien sygnalizuje bolem, ze potrzebna mu jest przerwa, lekcewazenie tych oznak nie wydaje się wskazane. Do tej pory nie zaobserwowano jednak istotniejszych trwalych uszkodzen wlokien mięśniowych. Z reguly dochodzi do ich pelnej regeneracji."

Pin It on Pinterest