Zmiana planu treningowego…

#84428

Hades
Keymaster

też tak sądze. Ja dziele sobie rok treningowy na rozne fazy, np. ćwicze na mase, siłe, odchudzanie. Nie wystarczy jednak sama zmiana treningu najlepiej dopasowaa odpowiednio diete do wlasciwej fazy treningu. Zmieniam czesto ćwiczenia, powtorzenia i serie bo na mnie to działa. Nie jest powiedziane że każdy trening przyniesie dobre rezultacie na każdym kto go wyprubuje. Niektorzy cwicz1 caly czas w tym samym schemacie i osi1gają znakomite rezultaty. Tak naprawde każdy potrzebuje innego treningu przystosowanego specjalnie dla niego. Najlepiej prowadzia dzienniczek treningowy i na tej podstawie układaa sobie plan treningow. size 1Wyslany Nie Lip 18, 2004 11:18 pm:Chociaż uczono nas, że wszyscy ludzie są sobie rowni, to wcale tak nie jest jeśli chodzi o cia3o. Wystepują tu ogromne ro?nice, nawet pomiedzy sportowcami uprawiającymi te samą dyscypline. Ludzkie ciała tak naprawde mają wiele kszta3tow. Niektorzy mają d3ugie, a niektorzy krotkie ramiona. Niektorzy zao krotkie nogi zy tyłow, a z kolei jeszcze inni – wprost przeciwnie. Te ro?nice sprawiają, że różne osoby w ro?ny sposob odpowiadają na wykonywanie tych samych ćwiczen. Innymi słowy – to, co dobre dla jednego wcale nie musi działaa na innego.
Konkretna technika podnoszenia cieżaru może być wydajna dla jednego kulturysty i znaczya absolutne zero dla innego. To dlatego treningi czo3owych postaci w tym biznesie tak się miedzy sobą różnią. I mogą oni z godnie z prawd1 twierdzia, że ich treningowy mix jest dla nich najlepszy, bo działa!!! Ale jedyn1 droga, na ktorej mogli dojoa do takich wnioskow, było eksperymentowanie. No bo jak się dowiesz czy trenowanie mięśnia ramieniowego poprawi wygląd ogolny twego 3apskaż A może nie poprawi?
Aby odkrya sekety treningowe musisz zamienia się w Tomasza Edisona siłowni. Zacznij eksperymentowaa. I nie zniechecaj się jeśli nie uda ci się czegoś oskrya. Edison (przypominamy – wynalazca m.in. ?arowki i gramofonu) przeprowadza3 setki eksperymentow zanim doszed3 do swych epokowych wynalazkow. Kiedy tylko znajdziesz cos dla siebie, koniecznie to zapamietuj. Zbieraj ćwiczenia, ktore są najefektywniejsz dla ciebie, tak jak inni zbierają znaczki pocztowe czy kufle od piwa.
W swej ksi1?ce Dorian Yates wypisał wszystkie ćwiczenia na maszynach i z wolnymi ciężarami, ktore są według niego najlepsze. Masz zamiar je wyprobowaaż To znaczy, że jeszcze nie skapowa3eo, o co mi chodzi. One wszystkie najlepiej działają… ale na niego! Dla ciebie taki zestaw może nic nie znaczya. Niektorzy wykonują program Arnolda i co? Nic na nich nie działa. Struktura organizmu Arnolda była inna niż tych ktorzy chc1 go naoladowaa. Vince Fironda był prawdziwym geniuszem w wynajdywaniu nowych ćwiczen, Ale i one mogą niewiele dla ciebie znaczya.
Musisz znaleźć swoj prywatny zestaw ćwiczen, który zło?y się nastepnie na plan treningowy. Zaczynaj od podstawowych ruchow i na ich podstawie zaczynaj improwizowaa. Tak jak w jazzie. Teraz wszystko zależy od ciebie. To prawda – możesz zmarnowaa pare treningow, bo to co na nich robileo okaże się niewiele warte i nie powrocisz już do tego. Ale może odkryjesz kilka wariacji ćwiczenia, ktore pozwol1 twoim mięśniom eksplodowaa nowym wzrostem.
Mozesz też sprobować rozmaitych ćwiczen proponowanych przez profesjonalistow. Mog1 w sumie okazaa się bezu?yteczne, ale może jedno czy dwa się sprawdz1. Zyskasz ponadto doowiadczenie na temat tego, w jaki sposob eksperymentują zawodowcy. Czasem nawet niewielka zmiana k1ta nachylenia sprawia, że miesien pracuje inaczej.

Multieksperymentowanie

Kiedy eksperymentujesz, to szukasz takich ćwiczen czy cieżaru, ktore pozwol1 mięśniowi na cie?ki wysiłek podczas całego zakresu ruchu. Chcesz stymulowaa swe mięśnie do poziomu, kiedy zyskają zupelnie now1 jakosa. Ale eksperymenty nie konczą się tutaj. Mozesz rownież eksperymentowaa z od?ywanieniem, odpoczynkiem, czestotliwooci1 treningow, rozciąganiem mięśni etc. Powinieneo eksperymentowaa na każdym poziomie treningu. Kulturystyka to niewielki, ale stale rozszerzający se owiat. Kto wie? Moze dojdziesz do ustalen, ktore zainspirują innych> Serdecznie tego zycze!
Nie obawiaj się wykorzystywaa nowych pomysłow. Chociaż dana technika nie była wcześniej przez kogoo omowiona, to wcale nie znaczy, że jest bezu?yteczna. Kulturystyka opiera się na pragmatyzmie i doowiadczeniu, dlatego jeśli cos działa, to działa. Trzymaj się tego, ch3opie! Moze nie zbudujesz balonow na ramionach, ale zyskasz na masie i bedziesz owiadomy, co naprawde na ciebie działa!

Dwayne Hines II, Yrod3o: Muscle 04/2001

Pin It on Pinterest