Gainery – czym są i jak z nich korzystać?

Jednym z fundamentów budowania masy mięśniowej jest przyjmowanie więcej kalorii, niż jesteś w stanie spalić. Dla niektórych osób uzyskanie tych dodatkowych kalorii bywa trochę uciążliwe.

Mogą istnieć różne przyczyny takiego stanu rzeczy, takie jak mniejszy apetyt, szybki metabolizm lub bardzo wysoki poziom aktywności fizycznej. Gainery są więc pomocne dla wszystkich tych, który chcą zbudować mięśnie, ale nie mają z czego.

Jak działają gainery?
Gainery zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić proste rozwiązanie do osiągnięcia dziennego zapotrzebowania na kalorie i makroskładniki, bez konieczności spożywania większej ilości jedzenia, niż jest to wygodne – podkreślają eksperci. Aby uzyskać jak najwięcej z tych produktów, ważne jest, aby wiedzieć, jak skutecznie wykorzystać odkładającą się tkankę tłuszczową. Do najważniejszych plusów wynikających z zażywania gainerów zalicza się:

Łatwiejsze przybieranie na wadze
Przyjmowanie wysokojakościowych węglowodanów
Dostęp do makroskładników odżywiających mięśnie
Możliwość stopniowania ilości kalorii w diecie
Zapewnienie optymalnego poziomu kreatyny i l-glutaminy
Szybszą regenerację po treningu
Połączenie działania kilku suplementów w jednym produkcie

Co wchodzi w skład gainerów?
Gainery to specjalny rodzaj odżywek, które zawierają około 80% węglowodanów i tylko 10-20% białka. Wysoka zawartość cukrów sprawia, że ​​gainery stanowią dobre źródło energii w diecie trenerów siłowych i są używane do zwiększenia masy mięśniowej i przyspieszenia regeneracji po treningu. W 100 g suplementu może się zatem znaleźć:

60 do 90 g węglowodanów,
10 do 30 g aminokwasów,
3-10 gramów substancji pomocniczych.

Jak korzystać z gainerów?
Przyjmowanie tych suplementów jest zwykle dość prostym procesem, a jeśli masz doświadczenie z innymi odżywkami, takimi jak chociażby białko serwatkowe, to nie będzie to stanowić dla Ciebie żadnego problemu.

Ilość pobieranych miar zależy od celów żywieniowych i składu konkretnego produktu, którego używasz. Sprawdź kaloryczne i makroskładnikowe wartości suplementu i dostosuj spożycie do swojego zapotrzebowania i treningu. Zasada jest taka, że powinno się używać jednej lub dwóch miarek na raz.

Jeśli chcesz przyjmować gainery przed lub po ćwiczeniach, poszukaj suplementu, który zawiera bardzo mało tłuszczu w porównaniu do cukrów. Szybko działające węglowodany w tych napojach napędzają cykl insulinowy, przyspieszając wchłanianie aminokwasów do mięśni i pomagając w ich budowaniu i regeneracji.

W wyjątkowych sytuacjach, gdy nie masz czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku, gainer może być spożywany w ciągu dnia jako substytut zwykłego jedzenia. Stosowanie gainerów w normalnym tempie metabolicznym nie jest konieczne i nie jest zalecane ze względu na ryzyko przekroczenia dziennego zapotrzebowania na kalorie.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

2 komentarze do “Gainery – czym są i jak z nich korzystać?”

  1. anonim

    Od zawsze używam gainerów. Chociaż aktualnie jestem w trakcie rozbudowy masy mięśniowej. Z tego względu na pierwszym miejscu jest wysokobiałkowa dieta, regularny trening i stosowanie LargoMass. Dzięki temu preparatowi w krótkim czasie uzyskuję progres, ponieważ zawiera argininę i naturalny booster testosteronu.

  2. Piszcie jakich gainerów obecnie używacie, które możecie polecić ? Ja stosowałem hitec, później scitec: smak waniliowy i czekoladowy. Wanilia za bardzo słodka była. Jeżeli brakuje Ci energii do treningu, możesz do gainera dorzucić sproszkowaną Guaranę, bardzo dobrze podtrzymuje działanie kofeiny. Super sprawa przed treningiem.

Skomentuj