HMB – dawkowanie, działanie i opis

HMB to jeden z najlepiej działających preparatów antykatabolicznych. Minimalizuje proteolizę, redukcję białek następującą po ćwiczeniach. Szczególnie przydatny dla osób prowadzących trening o bardzo wysokiej intensywności (zmniejsza powysiłkową bolesność mięśni).

HMB (b-hydroksy-b-metylobutyrat) – to związek biorący czynny udział w procesach metabolicznych, pomaga w rozbudowie tkanki mięśniowej. Ma zastosowanie w treningu kulturystycznym i siłowym w celu przyspieszenia przyrostu masy mięśniowej, poprawy parametrów siłowych oraz przyspieszenia regeneracji potreningowej.

W treningach aerobowych – poprawia wydolność tlenową. W stanach dużego obciążenia psychicznego i stresu wzmacnia system immunologiczny oraz odporność psychiczną. W długo trwających treningach ukierunkowanych na redukcję tkanki tłuszczowej zwiększa znacznie możliwość wydatku energetycznego.

Zastosowana forma kapsułek ma za zadanie, z jednej strony, zabezpieczyć charakter związku chemicznego preparatu, a z drugiej doprowadzić do jego wchłonięcia i aktywacji dokładnie w miejscu najbardziej efektywnym dla organizmu. Dawkowanie: Przeciętna dawka dzienna 6 kapsułek. U sportowców można zwiększyć do 12 kapsułek. Dawkę podzielić na 2-4 porcje. b-hydroksy-b-metylomaślan wapnia. Szybszy przyrost siły i masy mięśni; b-hydroksy-bmatylomaślan wapnia to metabolit niezbędnego aminokwasuleucyny.

Badania naukowe wykazują, że b-hydroksy-b-metylomaślan wapnia wspomaga rozbudowę masy mięśniowej, zwiększa siłę oraz zmniejsza zgromadzoną tkankę tłuszczową. 2 kapsułki preparatu zawierają 1000 mg b-hydroksy-b-metylomaślanu wapnia, co stanowi ekwiwalent ponad 20 000 mg leucyny.

Mimo niewielu badan na temat HMB u ludzi, z opublikowanych prac wynika, że HMB działa stosunkowo szybko. HMB jest ubocznym produktem przemiany leucyny. Naukowcy z Iowa State University w Ames zauważyli, że piłkarze stosujący HMB i rygorystycznie trenujący w ciągu kilku pierwszych tygodni przybrali więcej beztłuszczowej masy ciała niż gracze nie biorący HMB.
Do chwili obecnej nie znamy żadnych działań niepożądanych HMB. Zalecana dawka wynosi 3 g dziennie.

Sposób użycia:
Bezpośrednio po treningu 0,75-1 ml (najlepiej z sokiem lub napojem odświeżającym, np. VMF Drink). W ciągu kolejnych 18-24 godzin przyjmować 2-3 razy po 0,75 ml (najlepiej wcześnie rano oraz późnym wieczorem). Wyżej wymienione dawki powinny być utrzymane również w dni wolne od treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest