Hubert Olborski – Porady Mistrza

Pamiętajmy, że aby mieśnie rozwijały się prawidłowo, należy pić dużo płynów,głównie wody.Osobiście polecam niegazowaną.Jest to zrozumiałe, gdyż organizm nasz w przeszło 60% skłąda się z wody.W wypadku mięśni jest to nawet 75%.

Skoro woda jest głównym składnikiem mięśni, to trzeba zapewnić im odpowiednią jej podaż.
Warto też wiedzieć, że u człowieka w ciągu doby wymianie podlega około 5% ogólnej ilości zawartej w organizmie wody, co oznacza, ze całkowita jej wymiana taka następuje co 20 dni.U osób intensywnie trenujących wymiana taka następuje nawet co 6 dni.
Skoro potrzeby organizmu poddawanego wysiłkowi są tak duże, to naszym obowiązkiem jest im sprostać.Ja wypijam dziennie 8 litrów wody, z czego podczas treningu 3 litry.

Warto pamiętać-że czynnikiem co najmniej równoważnym do treningów jest dieta.Przecież”robienie”masy mieśni, ich siły i rzeżby można rozpocząć dopiero wtedy, gry organizm(także poprzez dietę) jest do tego odpowiednio przygotowany.Dopiero intensyfikacja treningów-oprócz stale ważnej diety-jest warunkowana stanem fizycznego przygotowania mięśni do coraz większej wydolności.A zatem pierwotna do każdego wysiłku i każdego jej pogresywnego zwiększenia, jest zawsze dieta.To ona w pierszym rzędzie musi sprostać wymaganiom stawianym przed organizmem.Wszelkie w tym względzie odstępstwa bądż zaniedbania mogą uzewnętrzniać się przemęczeniem, stagnacją, przetrenowaniem, urazami i kontuzjami.

Bez materiałów nie ma budowy, bez paliwa nawet najlepszy silnik stanie, taka jest waga diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest