Izolat białka serwatkowego – jako najlepsze źródło białka

Komponując naszą dietę, dbamy o to, aby dostarczane składniki były jak najwyższej jakości. Wszystko to, co zjadamy, ma wpływ na naszą sportową formę, samopoczucie, możliwości wysiłkowe, czy też odporność organizmu. Ważne jest więc, aby dokładnie zwracać uwagę na to, co umieścimy na talerzu. Dość często wykorzystanie odżywek białkowych było opisywane jako gorsza alternatywa dla produktów mięsnych, czy innych pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Jednak czy aby na pewno?

Białko serwatkowe pod kątem wartości biologicznej plasuje się w najwyższych lokatach rankingów źródeł białka. Oznacza to, że nawet pod kątem swojej jakości białek, wyprzedza np. wołowinę, co dla niektórych osób może być wręcz szokiem, gdyż zazwyczaj czerwone mięso, wymieniane jest jako jedno z lepszych źródeł białka, niezbędnego dla kulturysty. Jednak prawda bywa nieco inna.

Na forum spotkać się możemy z opiniami, że jedną z lepszych form białka, jest jego wersja wyizolowana, czyli WPI. Charakteryzuje się ona tym, że w odżywce tego typu maksymalnie podniesiono koncentracje protein na 100g proszku, usuwając z jej składu węglowodany i tłuszcze pochodzenia mlecznego. Krok ten ma zapewnić naszemu organizmowi dostęp do czystego białka, które nie będzie dodatkowo obłożone dodatkami, które niekoniecznie wpływać będą na poprawę naszej formy. Co więcej, osoby mające problem z trawieniem laktozy, również powinny poczuć różnice w zastosowaniu WPI, gdy przy klasycznym koncentracie pojawiały się problemy z brzuchem.

Czy WPI może być więc najlepszym źródłem białka?

Wydaje się, że z powodzeniem można użyć stwierdzenia tego typu. Patrząc obecnie na koszt odżywek białkowych, wykorzystanie w codziennej diecie dodatku w postaci izolatu białek serwatkowych nie jest już tak kosztowne, jak kiedyś. Producenci, jak np. SFD, oferują odżywki w przystępnej cenie, dzięki braku konieczności wydawania kroci na reklamę, czy zawodników. Oznacza to, że kupując białko SFD mamy dostęp do wysokiej jakości surowca białkowego, które niczym się nie różni od znanych marek.

Na forum, wyczytać możemy, że wykorzystanie izolatu białka serwatkowego, jest doskonałym sposobem, aby wesprzeć organizm okołotreningowo. Dzięki temu, że białko trawi się stosunkowo szybko, wypicie suplementu przed wysiłkiem, pozwoli na ochronę białek mięśniowych przed ich wykorzystaniem na potrzeby energetyczne. Podobnie, wypicie odżywki po treningu, doskonale wpisuje się w charakter okna anabolicznego, czyli okresu, gdzie organizm chętniej wykorzystuje składniki pokarmowe. Warto więc zadbać, aby w tym czasie otrzymał on naprawdę dobrej jakości białka, co przełoży się na nasze efekty treningowe.

Izolat białek serwatkowych należy do grupy protein, które są mile widziane w diecie osoby trenującej. Białko tego typu, niczym nie różni się od wysokiej jakości produktów żywnościowych, jak wołowina, ryby, czy jaja. Z powodzeniem może stanowić element diety sportowca, zwłaszcza w czasie kiedy potrzebujemy szybkostrawnego białka, jak okres okołotreningowy.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

2 komentarze do “Izolat białka serwatkowego – jako najlepsze źródło białka”

  1. anonim

    W sumie nawet nie miałem pojęcia, że izolat białka serwatkowego jest najlepszy. Jestem początkujący, więc to chyba nic dziwnego. Doradzono mi żebym na razie skupił się głównie na FBW, wysokobiałkowej diecie, podniesionej kaloryczności i dorzucił do tego LargoMass, bo zawiera argininę i kofeinę. Szczerze mówiąc pierwsze efekty już są, bo tkanka mięśniowa rzeczywiście regularnie się rozrasta.

  2. anonim

    Kurde wszędzie musicie się wciskać z tym produktem? Przecież skład jest za maksymalnie 20zł a Wy go za tyle sprzedajcie 🙁 Nie rozumiem po co takie akcje o arcie o białkach które jednak działają.

Skomentuj