Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu – 6 cennych wskazówek

Usuwanie wody z organizmu

Wielu z nas boryka się z nadmiernym zatrzymywaniem wody i często możesz nawet nie zdawać sobie sprawy z tego problemu. Czy czujesz się ciągle spuchnięty i nie możesz schudnąć? Może ten problem dotyczy właśnie ciebie. Oto 6 wskazówek, jak pozbyć się nadmiaru wody w ciele.

Po pierwsze, nadmierne zatrzymywanie wody może być nie tylko problemem „kosmetycznym”, ale może również być oznaką poważnego stanu zdrowia, takiego jak niewydolność nerek, jeśli problem ten utrzymuje się przez długi czas, skontaktuj się z lekarzem. Nie tylko zła dieta lub brak ćwiczeń fizycznych, ale także niektóre leki (takie jak leki przeciwdepresyjne, hormonalne środki antykoncepcyjne, wysokie ciśnienie krwi) odgrywają rolę – w tym przypadku skonsultuj się z lekarzem w sprawie alternatyw – na przykład kobiety mogą wybrać hormonalny środek antykoncepcyjny zawierający drospirenon , co zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie.

1. Spożywać mniej soli

Przetworzona żywność zawiera wysoki poziom soli; jeśli spożywasz ją zbyt często, twoje ciało może zatrzymywać wodę. Jeśli zdrowy styl życia jest Ci bliski, na pewno dbasz o skład swojej diety i nie będziesz nadmiernie gotował posiłków, ale nawet niektóre zdrowe pokarmy mogą mieć wysoką zawartość sodu – takie jak chleb pełnoziarnisty, tuńczyk w puszce czy twarożek.

Teorię, że wysoka zawartość sodu w diecie prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie, potwierdzono w kilku badaniach. Z drugiej strony istnieje również badanie, w którym wzięło udział 32 młodych zdrowych mężczyzn sód – nie miał znaczącego wpływu na retencję wody. Według naukowców może to zależeć również od osoby.

2. Zwiększ spożycie magnezu

Magnez jest bardzo ważnym minerałem i bierze udział w ponad 300 reakcjach enzymatycznych, które utrzymują funkcje organizmu. Zwiększone spożycie magnezu może pomóc w zatrzymaniu wody w organizmie. Badania na grupie kobiet wykazały, że spożywanie 200 mg magnezu dziennie może zmniejszyć zatrzymywanie wody w organizmie, co jest częścią zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Dobrymi źródłami magnezu są na przykład orzechy, gorzka czekolada i warzywa liściaste. Możesz również stosować magnez w postaci suplementów diety.

3. Zwiększ spożycie witaminy B6

Witamina B6 jest ważna dla produkcji czerwonych krwinek i wielu innych funkcji organizmu. Witamina B6 może pomóc w zmniejszeniu retencji wody, szczególnie u kobiet z zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Żywność bogata w witaminę B6 to między innymi: banany, ziemniaki, orzechy i mięso.

4. Jedz pokarmy bogate w potas

Potas jest minerałem występującym w ludzkim ciele, szczególnie w komórkach, i zapewnia wiele funkcji organizmu. Pomaga między innymi w zatrzymywaniu wody przez zwiększenie produkcji moczu i zmniejszenie ilości sodu w organizmie.  Produkty bogate w potas: banany, awokado lub pomidory, mają wysoką zawartość potasu.

5. Wypróbuj ekstrakt z mniszka lekarskiego

Mniszek lekarski ( Taraxacum officinale ) to zioło, które od lat jest stosowane jako naturalny środek moczopędny w medycynie ludowej. W jednym badaniu ochotnicy otrzymali 3 dawki ekstraktu z liści mniszka lekarskiego w ciągu 24 godzin, a ich przyjmowanie i wydalanie płynów było monitorowane. Wyniki wykazały, że w ciągu kilku następnych dni nastąpił znaczny wzrost produkcji moczu, co potwierdza, że ​​ekstrakt z mniszka lekarskiego (a dokładniej liście mniszka lekarskiego) może służyć jako skuteczny środek moczopędny.

6. Unikaj rafinowanych węglowodanów

Spożywanie rafinowanych węglowodanów prowadzi do szybkiego wzrostu poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom insuliny zwiększa reabsorpcję sodu w nerkach, co prowadzi do zwiększenia objętości wody w organizmie. Wśród najbardziej znanych rafinowanych węglowodanów są biały cukier i biała mąka. 

Dodatkowe wskazówki dotyczące potencjalnie skutecznych sposobów zmniejszania zatrzymywania wody w organizmie (oparte tylko na poszlakach, nie obszernych badaniach):

  • ruch – może pomóc zmniejszyć nagromadzoną wodę, szczególnie w nogach.
  • schemat picia – zwiększenie spożycia płynów może paradoksalnie pomóc w zapobieganiu ich zatrzymaniu.
  • skrzyp, pietruszka, czosnek, koper włoski, pokrzywa, sok żurawinowy – działają jako naturalny środek moczopędny, który jest szeroko stosowany w medycynie ludowej. Na przykład możesz spróbować herbaty z pokrzywy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest