Jak ułożyć dietę ?

Jak ułożyć dietę? Zaczynamy od wyliczenia swojego zapotrzebowania kalorycznego, tylko mając te właśnie dane jesteśmy w stanie sensownie podejść do tematu. Pamiętajmy też że układamy dietę nie raz na zawsze i potem trzymamy się tego, musimy umieć reagować na zmiany w naszym organizmie jakie owa dieta w połączeniu z treningiem wywołuje.

Pamiętajmy o kilku żelaznych zasadach przy komponowaniu diety:

1. Węglowodany spożywamy w godzinach przedpołudniowych oraz przed i po treningu
2. Im bliżej wieczora tym więcej białka
3. Naszym posiłkiem nocnym (bezpośrednio przed snem) powinno być białko
4. Białkiem o wyżej wartościowości dla człowieka jest białko zwierzęce
5. lepsze dla nas są tłuszcze roślinne, zwłaszcza z grupy kwasów omega3
6. Tłuszcze zwierzęce są cennym źródłem … cholesterolu. Unikajmy tłuszczy zwierzęcych
7. Nie popadajmy w skrajności, z codziennego jedzenia na to wysokowartościowe przesiadajmy się stopniowo, nasz układ pokarmowy może nie poradzić sobie ze zbyt naglą zmianą

Podziel się z innymi:

Zobacz również

2 komentarze do “Jak ułożyć dietę ?”

  1. anonim

    koles spoko wygladasz

  2. anonim

    Witam;)
    Zwracam sie z goraca prozba do Ciebi o pomoc w ulozeniu diety dopiero zaczynam przygode z silownia a wiem ze dieta to 50% wiec prosze o kontak i rozwiklanie problemu;)
    gg:11489641

Skomentuj