Jak zmniejszyć apetyt na diecie?

Głód i apetyt to zupełnie inne stany, które mogą pojawić się w naszym organizmie. Głód jest alarmem od organizmu, który powinien nas uświadomić, że kończą mu się składniki odżywcze. Apetyt to jednak pojawiająca się natrętna myśl, że masz ochotę na jedzenie. Głód i apetyt są zazwyczaj jednymi z największych wrogów skutecznego odchudzania, tak więc mogą one utrudniać walkę z nadwagą i otyłością. Warto przekonać się czym jest głód i kiedy się pojawia, a czym tak naprawdę jest apetyt. Jak można odróżnić od siebie te dwa podobne uczucia? Podajemy na to sposoby, a dodatkowo podpowiadamy, jak walczyć z nadmiernym apetytem.

(Sprawdź Nutrigo Lab Regeneration https://nutrigolab.pl/p/nutrigo-lab-regeneration)

Jak powstaje głód?

Głód jest uczuciem pierwotnym, czyli fizjologicznym i naturalnym dla natury człowieka. Inaczej nazywa się go łaknieniem. Jeżeli chcemy rozumieć mechanizm powstawania głodu, to konieczne jest zapoznanie się z pracą naszego mózgu. W części mózgu, która zwana jest podwzgórzem znajdują się dwa ośrodki głód i sytość. Pierwszym ośrodkiem kieruje hormon, który nazywa się grelina, a drugim GLP1. W organizmie dojść może do obniżenia się składników odżywczych, na przykład białek, tłuszczu, węglowodanów, czy minerałów i witamin, przez co ośrodek głodu wysyła sygnał do mózgu przez co pojawia się u nas uczucie głodu. Jeżeli coś zjemy i dostarczymy do organizmu składniki, które są mu potrzebne do prawidłowej pracy, to odzywa się ośrodek sytości, który nakazuje nam przestać, ponieważ czujemy się najedzeni.

Kiedy poczujemy głód, to oznacza, że praca układu trawiennego, jest nastawiona na trawienie pokarmu. Tak więc tworzy się w nim odpowiednia ilość enzymów, które są gotowe do przyjęcia pokarmu i rozprowadzenia składników odżywczych do komórek w całym organizmie. Trzeba wiedzieć, że głodzenie się nie jest dobrą i bezpieczną metodą na odchudzanie. Jeżeli człowiek nie odżywia się prawidłowo, to dochodzi do spowolnienia pracy całego organizmu. W skrajnych przypadkach głodzenie się powoduje zatrzymanie funkcji życiowych, a przez to dochodzi do śmierci.

(Nutrigo Lab Strenght – recenzja – czy działa – https://nutrigolab.pl/p/nutrigo-lab-strength)

Czym jest apetyt?

Jest to nagła myśl i chęć na jedzenie. Mimo tego, że apetyt rodzi się w naszej głowie, to nie ma on żadnego związku z fizjologicznymi potrzebami i jest on uwarunkowany psychologicznie. Tak więc pojawia się on nie tylko wtedy, kiedy organizm potrzebuje składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania, ale również z wielu innych powodów. Często apetyt nasila się, kiedy potrzebujemy stłumienia emocji, zwłaszcza tych negatywnych. Taki rodzaj apetytu, zwany jest potocznie głodem emocjonalnym. Apetyt może się zwiększać, ponieważ masz przy sobie jedzenie pod ręką, więc mimo tego, że niedawno jadłeś, to i tak nic cię nie powstrzyma od sięgnięcia po ciasteczko, czy kolejne słodkie przekąski. Może się zdarzyć, że apetyt zwiększa się przez bodźce smakowe lub zapachowe. Bywa również tak, że mamy niedobór na jakiś konkretny składnik i dlatego organizm daje nam znak, że mamy apetyt na jakiś określony produkt. Przykładowo cierpimy na niedobór potasu, więc zwiększa się nasz apetyt na pomidory.

Staraj się wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym

Tego rodzaju produkty wolniej się trawią, a dzięki temu szybko sycą i dają uczucie pełności na długo. Możemy zaspokoić apetyt i głód sięgając po śliwki, truskawki i orzechy. Unikaj spożywania produktów o wysokim indeksie glikemicznym, ponieważ szybko się one trawią i dają uczucie sytości jedynie na chwilę. Po ich strawieniu ponownie pojawia się jeszcze większy apetyt.

Jedz warzywa

W diecie, która ma zaspokajać nasz apetyt, koniecznie powinny pojawić się warzywa. Bez względu na to, jaką mamy porę roku, w jadłospisie powinny znaleźć się te produkty, ponieważ nie dostarczają one wielu kalorii do organizmu, ale zawierają w sobie duże stężenia błonnika, który zapewnia długotrwałe uczucie sytości. Warto więc wybierać surowe i mrożone warzywa. Pamiętaj jednak, że najlepszym sposobem na ich przygotowanie, jest gotowanie na parze. Można również rozbić z nich zupy, które także są sycące, ale niskokaloryczne.

Zrezygnuj z produktów z długą listą składników

Wiele słodyczy i kalorycznych przekąsek ma listę składników niewyobrażalnych rozmiarów. Znajdują się w nich spulchniacze, barwniki, a także liczne konserwanty. Takiego rodzaju dodatki sprawiają jedynie, że szybciej stajesz się głody, a twój apetyt po ich zjedzeniu może się zwiększyć.

Nie sięgaj po słodycze

Nie jeden raz mamy ochotę na coś słodkiego. Jednak, zamiast sięgać po tego rodzaju przekąski, znacznie lepiej jest wybrać owoce. Jeżeli nie jesteś jednak w stanie opanować potrzeby i apetytu na słodkie, to staraj się ograniczyć do spożywania ich dwa razy na tydzień. Lepiej jednak, zamiast po batonika sięgnąć po słodki owoc, który jest mniej kaloryczny, a do tego znacznie zdrowszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest