Jak zwiększyć działanie kreatyny

Kiedy jesteś początkującym adeptem kulturystyki starasz się wykorzystywać w najbardziej efektywny sposób wszelkie suplementy i odżywki na jakie przeznaczyłeś ostatnie pieniądze, byle tylko poprawić swoje wyniki na siłowni. Jednym z najczęstszych wyborów wśród suplementów jest kreatyna, a dokładnie monohydrat kreatyny.

Faktem jest, że cena kreatyny potrzebnej na jeden cykl jest bardzo niska w porównaniu do innych suplementów, jednak nie oznacza to, że nie powinieneś się liczyć z jej dawkowaniem. Tym samym warto znać kilka sposobów na to, aby Twój organizm wykorzystał jak największą część porcji, którą dostarczasz. Poniżej przedstawię trzy podstawowe sposoby jak zwiększyć efekty przyjmowanej kreatyny.

Pierwszym sposobem jest dostarczenie kreatyny z glukozą. Dawkowanie oscyluje w granicach 50g glukozy na porcję kreatyny, gdyż taka ilość już pozwala na konkretny wyrzut insuliny do organizmu, insulina natomiast jako bardzo anaboliczny naturalny hormon szybko upakuje wychwyconą kreatynę w komórkach mięśniowych. Zakupiona glukoza może być zwykła spożywcza, jednak prościej kupić większe opakowanie producenta odżywkowego, bo jest to po prostu wygodniejsze, a wcale nie droższe niż kupowanie w sklepie spożywczym czy aptece. W dodatku masz do wyboru kilkanaście różnych smaków. Sposób ten nadaje się kiedy spożywasz kreatynę poza porą potreningową albo gdy nie jesteś na czczo.

Drugi sposób opiera się na naturalnym systemie organizmu pojawiającym się w po fazie poabsorbcyjnej. Kiedy, mówiąc bardzo ogólnikowo, Twój organizm jest głodny. Chodzi po prostu o moment po przebudzeniu rano, czyli na czczo. Wtedy nie musisz dostarczać kreatyny z glukozą bo organizm bardzo szybko i tak wchłonie ją do komórek, chcąc zapewnić im jak najszybciej substancje odżywcze. Między innymi dlatego często sugeruje się brać liczne odżywki na czczo, jednak pamiętaj że nie dla wszystkich suplementów ten sposób jest optymalny. Do kreatyny akurat tak.

Kreatyna jak zwiększyć działanie

Trzecim sposobem jest spożycie kreatyny po treningu. Tutaj mechanizm pozwalający lepiej wchłonąć monohydrat jest zbliżony do pory na czczo, jednak nieco się różni. Warto jednak wiedzieć, że tak jak w przypadku fazy po poabsorbcyjnej, tutaj także nie ma potrzeby stosowania glukozy. W prawdzie wiele źródeł podaje, że i tak po treningu trzeba dostarczyć węglowodany proste, jednak jest to nie do końca prawda, gdyż trening na siłowni nie pozbywa organizmu dużych ilości glikogenu. Bardziej w tym czasie wraz z kreatyną przyda się szybko wchłaniane białko lub aminokwasy całodzienne potęgujące tym samym efekt anaboliczny kreatyny.

Jak widać powyżej opisane sposoby zwiększają efektywność przyjmowanej kreatyny, nie są to jednak wszystkie triki na to jak zmaksymalizować działanie suplementu. Musisz także wiedzieć, że opisane metody odnoszą się do różnych pór dnia, jednak nie oznacza to, że powinieneś przyjmować kreatynę trzy razy dziennie. Opisane sposoby mają Ci jedynie pomóc w dopasowaniu sposobu dawkowania podczas cyklu kreatynowego.

Źródło: https://www.bcaa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest